Ericsson ConsumerLab opublikował kolejne wydanie corocznego raportu dotyczącego trendów - "10 najważniejszych trendów konsumenckich w roku 2030". Raport wskazuje, że powszechnym elementem codziennego życia zdecydowanej większości dzisiejszych miłośników gadżetów, będzie hybrydowa kombinacja działających w Internecie urządzeń oraz prawdziwych, fizycznych lokalizacji. Tegoroczna edycja skupia się na hybrydowych doświadczeniach zakupowych w fikcyjnej Galerii EverySpace.
Opierając się na wynikach badań, autorzy raportu przedstawili oczekiwania i przewidywania 57 mln zainteresowanych nowinkami technicznymi konsumentów z całego świata. Konsumentów poproszono o ocenę 15 funkcjonujących w hybrydowej galerii handlowej obiektów, które dzięki zastosowaniu technologii cyfrowej poszerzają zakres naszych doświadczeń fizycznych.
Prawie 80% ankietowanych jest zdania, że wszystkie z 15 testowanych koncepcji będą dostępne w jakiejś formie do roku 2030.
Oto 10 najważniejszych trendów konsumenckich w perspektywie roku 2030: