10 najważniejszych trendów konsumenckich w roku 2030

02 sty 2022
źródło: materiały prasowe oraz infowire.pl

Ericsson ConsumerLab opublikował kolejne wydanie corocznego raportu dotyczącego trendów - "10 najważniejszych trendów konsumenckich w roku 2030". Raport wskazuje, że powszechnym elementem codziennego życia zdecydowanej większości dzisiejszych miłośników gadżetów, będzie hybrydowa kombinacja działających w Internecie urządzeń oraz prawdziwych, fizycznych lokalizacji. Tegoroczna edycja skupia się na hybrydowych doświadczeniach zakupowych w fikcyjnej Galerii EverySpace.

Opierając się na wynikach badań, autorzy raportu przedstawili oczekiwania i przewidywania 57 mln zainteresowanych nowinkami technicznymi konsumentów z całego świata. Konsumentów poproszono o ocenę 15 funkcjonujących w hybrydowej galerii handlowej obiektów, które dzięki zastosowaniu technologii cyfrowej poszerzają zakres naszych doświadczeń fizycznych.

Prawie 80% ankietowanych jest zdania, że wszystkie z 15 testowanych koncepcji będą dostępne w jakiejś formie do roku 2030.

Oto 10 najważniejszych trendów konsumenckich w perspektywie roku 2030:

  • Arena All-Now - prawie 80 proc. konsumentów spodziewa się powstania powierzchni rozrywkowych, w których artyści wykorzystujący technologię teleobecności będą mogli występować cyfrowo, tak jakby byli obecni fizycznie na miejscu.
  • Imersyjny salon piękności - 70 proc. respondentów oczekuje, że w galeriach handlowych pojawią się korzystające z technologii modelowania wolumetrycznego salony piękności, które będą cyfrowo korygować niedoskonałości naszych ciał.
  • Krawiec Meta Ponad - 70 proc. użytkowników technologii AR/VR przewiduje, że zakłady krawieckie działające w galeriach handlowych będą stosowały materiały zmieniające się na życzenie użytkownika w wodoodporne lub zapewniające doskonałą wentylację tkaniny.
  • Basen Anyverse - 2/3 konsumentów uważa, że będzie miało możliwość korzystania z basenów pozwalających "na eksplorowanie kosmosu w stanie nieważkości".
  • Hybrydowa siłownia - 70 proc. konsumentów przewiduje powstanie centrów fitness dbających o nasze zdrowie psychiczne. Będą one oferowały multisensoryczną, dostosowaną do indywidualnych potrzeb klientów scenerię AR/VR, poprawiając nasze samopoczucie.
  • Wielofunkcyjna drukarnia marzeń - ponad połowa konsumentów pragnie dokonywać przyjaznych dla środowiska zakupów w fabrycznym outlecie poddającym swoje stare produkty recyklingowi.
  • Restauracja "Pępek świata" - 50 proc. konsumentów chciałoby chodzić do restauracji po to, by wirtualnie spotykać się ze znajomymi obecnymi w innej restauracji, w dowolnym miejscu na świecie.
  • Niekończący się sklep - 3/4 konsumentów spodziewa się, że podczas kupowania nowych produktów do domu będą w stanie wypróbować je odtwarzając wnętrza swoich mieszkań w sklepie.
  • Medyczny multipleks - 77 proc. konsumentów spodziewa się powstania w galeriach handlowych centrów medycznych, w których sztuczna inteligencja będzie przeprowadzać badania na miejscu, od ręki informując nas o stanie naszego zdrowia.
  • Park Natura+ - 42 proc. konsumentów chciałoby odwiedzić znajdujący się w galerii handlowej park, w którym mogliby obcować z naturą dzięki cyfrowym i programowalnym, zapewniającym hybrydowe odczucia materiałom.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook