A może franczyza na wyspie?

27 Sie 2020

Lokale stacjonarne, biznesy mobilne to najczęściej wyszukiwane formy prowadzenia biznesu. A może warto pomyśleć o wyspie handlowej np. w supermarkecie lub centrum handlowym? Takie rozwiązanie to szansa na ciekawy biznes - zdecydowanie mniejszym kosztem.

Jaka franczyza na wyspie?

Biznes "na wyspie" oparty na modelu franczyzowym można prowadzić w niemalże każdej branży. Jakie franczyzy w takiej formie są najpopularniejsze?

  • Lody, koktajle, napoje - to najczęściej spotykana franczyza, którą przedsiębiorcy chętnie prowadzą na handlowych wyspach.
  • Sery, wędliny, jedzenie regionalne, czekoladki upominkowe czy  wyspa z aromatycznymi herbatami - tak, te wszystkie często spotykane koncepty są zazwyczaj prowadzone w formie franczyzy.
  • Telefony komórkowe i akcesoria do telefonów - to chyba najpopularniejszy z tego typu biznesów, do którego prowadzenia nie potrzeba zbyt wiele miejsca. A który cieszy się coraz większą popularnością. Franczyzobiorcy tego konceptu tak naprawdę nie zyskują na sprzedaży telefonów, a na ich naprawie, wymianie szkieł, czy obudowy. Do prowadzenia tego biznesu nie potrzeba dużo miejsca, dlatego koncepcja wyspy handlowej jest dla niego jak najbardziej odpowiednia.
  • Kosmetyki akcesoria do paznokci - w niemalże każdej przestrzeni handlowej znajdziemy wyspę ze znanymi markami kosmetycznymi. Większość z nich można również prowadzić w modelu franczyzowym.
  • Odżywki dla sportowców, e-papierosy - kolejny z biznesów, do którego również wystarczy wynajęcie małego stoiska.

Gdzie szukać?

Stoisko w pasażu handlowym będzie zdecydowanie mniejszym wydatkiem niż wynajęcie dużego lokalu lub oddzielonego miejsca w galerii handlowej. Wynajmowane wyspy mają zazwyczaj niewielkie rozmiary (do max 6 metrów kwadratowych). Niemniej przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto wybrać się do kilku miejsc handlowych i porównać zaproponowane wyceny najmu. Bo mogą one się czasem bardzo różnić. Być może nasz przyszły franczyzodawca będzie mógł nam pomóc w poszukiwaniu tego idealnego miejsca lub to on podejmie decyzję odnośnie najlepszej lokalizacji.

Na co zwracać uwagę?

Wyspy powinny znajdować się w najbardziej dostępnych dla klientów miejscach. Najlepiej, aby znajdowały się nieopodal głównego wejścia/wyjścia, ciągu komunikacyjnego, wejść kierujących do toalet lub ruchomych schodów. W przypadku supermarketów, czy hipermarketów dobrze jest jeśli znajdują się one wzdłuż linii kas.

Jaki jest atut prowadzenia biznesu na wyspie handlowej?

Biznes w formie stoiska ma wiele zalet. Niezależnie czy jest to biznes oparty na franczyzie, czy stoisko z własnym asortymentem. Na pierwszym miejscu zalet należy wskazać cenę. Z uwagi na metraż będzie ona zdecydowanie mniejsza. Drugim atutem tego biznesu jest możliwość pozyskania większej ilości klientów, którzy robiąc zakupy w hipermarkecie lub spacerując po galerii mogą "przypadkiem" trafić na nasze stoisko.  Zaletą jest też czas otwarcia takiego stoiska. Zazwyczaj pasaże handlowe otwarte są do późnych godzin (21-22). To również daje możliwość pozyskania klientów. Nie zapomnijmy również o tym, że wyspy handlowe są otwarte z niemalże każdej strony, dlatego odpowiednie wyeksponowanie produktów również może "przyciągać" klientów do stoiska.

***

Polecamy także:

Robot Barista - przyszłość franczyzy gastronomicznej?

Robot Barista - przyszłość franczyzy gastronomicznej?

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera