Abc planuje dalszy rozwój mobilnych sklepów

18 lut 2020
Źródło: materiały prasowe

Sklepy abc, należące do Grupy Eurocash prowadzą od kilku lat sprzedaż na „kółkach”. Sieć rozwija się coraz szybciej i planuje kolejną ekspansję moblinych sklepów.

Mobilne abc pojawiają się najczęściej w małych polskich miejscowościach i wsiach – a ich liczba stale się powiększa. „Abc na kółkach” to sieć ogólnospożywczych sklepów mobilnych, które prowadzą sprzedaż za pośrednictwem samochodów. Mobilne sklepy wyposażone są w lady chłodnicze i specjalne półki. Auta zaopatrują się w hurtowniach Eurocash, ale mogą także korzystać z oferty dostawców regionalnych, zamawiając u nich pieczywo, czy ciasta. „Abc na kółkach” są w stanie pomieścić średnio 500-600 produktów.

(...)Sieć „abc na kołach” powołaliśmy do życia w 2015 roku. W tamtym czasie około 4,6 mln Polaków nie miało dostępu do stacjonarnego sklepu spożywczego, a polska wieś zaczynała się intesywnie zmieniać. Choć rynek handlu obwoźnego w Polsce już wtedy istniał, to od zawsze brakowało na nim profesjonalnych graczy, którzy prowadziliby sprzedaż produktów spożywczych z zachowaniem najwyższych standardów, w tym dotyczących higieny i obsługi klienta. Zaczynaliśmy wówczas od 10 mobilnych sklepów i docieraliśmy do wsi i miejscowości w województwie lubelskim, mazowieckim, i podkarpackim. Później pojawiliśmy się stopniowo w województwie świętokrzyskim, łódzkim, małopolskim i śląskim – tłumaczy w komunikacie prasowym  Arnaldo Guerreiro, członek zarządu Grupy Eurocash.

Sieć szuka potencjalnych przedsiębiorców

W związku z intensywną ekspansją mobilnych sklepów,  przedstawiciele sieci cały czas szukają chętnych do prowadzenia takiego biznesu. Współpraca oparta jest na modelu agencyjnym. Podstawowym wymogiem, umożliwiającym posiadanie mobilnego sklepu jest prowadzenie własnej działalności gospodarczej i posiadanie prawa jazdy kat. B. Przedsiębiorcy otrzymują auto i comiesięczne dofinansowanie do paliwa. Sieć gwarantuje szybki serwis zewnętrznej firmy.

Grupa Eurocash to polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych i oferująca możliwość współpracy franczyzowej i partnerskiej. Grupa zrzesza ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

 

***

Polecamy także:

Żabka otworzyła pierwszy sklep pawilonowy pod skocznią Adama Małysza

Żabka otworzyła pierwszy sklep pawilonowy pod skocznią Adama Małysza

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook