Badanie „Emerging Trends at Point of Sale” – czyli co irytuje klienta?
05 lut 2020
źródło: materiały prasowe
Na zlecenie Ingenico Group i FreedomPay przeprowadzono badanie „Emerging Trends at Point of Sale”, którego celem jest zrozumienie myśli konsumentów podczas płacenia w sklepach za zakupy. Co irytuje klienta stojącego przy kasie?
Wyżej przytoczone badanie zostało przeprowadzone przez Hanover Research. Celem badania było wyłonienie takich technologii, które umożliwiają klientom szybkie płatności. Z przedstawionego raportu wynikają następujące założenia:
- 65 procent ankietowanych uznało, że płatności zbliżeniowe to „must have” współczesnych sklepów. A około 75 procent uważa, że płacenie za pośrednictwem terminala jest łatwe w użyciu. Około 1/3 konsumentów w wieku poniżej 35 lat prognozuje, że w ciągu najbliższych lat transakcje handlowe będą całkowicie bezgotówkowe. 44 procent zaś deklaruje, że dokonuje płatności zbliżeniowych w inny sposób niż kartą (telefon, zegarek itd.).
Jednak ponad połowa kupujących doświadczyła problemów technicznych podczas płatności i jest to uznawane wśród respondentów za irytujące.
- 87 procent ankietowanych konsumentów i sprzedawców uznaje, że głównym czynnikiem wyboru płatności jest bezpieczeństwo. Dodatkowo klienci chętniej wybierają taką metodę płatności, która daje im opcje śledzenia zakupów.
- Według badania najważniejszym aspektem programów lojalnościowych dla konsumentów jest możliwość zarabiania na zakupach i otrzymywania nagród. Jednak 70 procent deklaruje, że chce zdobywać nagrody bez podawania poufnych informacji o sobie. Badanie dodatkowo pokazało, że około 1/2 ankietowanych zgłosiła trudności w realizacji przewidzianych nagród. 22 procent badanych uznało, że korzystanie z kart lojalnościowych związane jest przede wszystkim ze skomplikowanymi i rozbudowanymi ograniczeniami. Z kolei kolejne 21 procent ankietowanych przystąpienie do programów lojalnościowych utożsamia z otrzymywaniem niepotrzebnych maili.
Podsumowując, badanie wykazało, że technologia ewoluuje bardzo szybko, a zmiany są wymagane przez społeczeństwo. Klientów frustruje przede wszystkim brak możliwości zbliżeniowych płatności, problemy techniczne związane z płatnością oraz wszelkiego rodzaju skomplikowane akcje lojalnościowe. Raport jedynie uwydatnia, że płacimy coraz więcej bezgotówkowo, a od sklepów oczekujemy ochrony naszych danych i jak najsprawniejszej obsługi.
***
Polecamy także:

Ranking YouGov BrandIndex – ulubione marki Polaków
Tagi:
Opublikowane przez: Daria Kania-Baran