Pierwsze dark stores na polski rynek wprowadziła firma Jork. Teraz do detalistów rozwijających tak zwane "ciemne sklepy" dołącza Biedronka. Jak usługa będzie wyglądać w praktyce?
Dark stores to koncept, który pojawił się na rynku w odpowiedzi na zmieniające się trendy konsumenckie. Zakupy dokonywane są w nim online i dowożone przez kuriera na wskazane miejsce. Pakowanie zamówionych produktów odbywa się z punktu sprzedaży lub centrum dystrybucji, do którego nie mają dostępu klienci. Takich ciemnych sklepów pod szyldem Biedronki pojawi się aż 15. Biedronka Express BIEK - to tak będą nazywać się punkty wydające wyłącznie zamówienia online. Mikrocentra dystrybucyjne będą się znajdować w najważniejszych miastach Polski takich jak: Warszawa, Poznań czy Kraków. Zamówienia z dark stores Biedronki będą realizowane od 15 października za pomocą aplikacji Glovo.
Sieć deklaruje ultraszybkie dostawy, przez siedem dni w tygodniu.
- Cały czas wprowadzamy innowacje, aby nasza oferta była każdego dnia jeszcze bardziej atrakcyjna i wygodna. Naszym priorytetem jest dogłębne zrozumienie zmieniającego się stylu życia klientów i zrobienie wszystkiego, co w naszej mocy, aby ułatwić im życie oferując jak najszersza paletę zakupów. Wzmocnione partnerstwo z Glovo jest ważnym krokiem w wypełnianiu tej misji - powiedział Luis Araujo, dyrektor generalny Biedronki.
- Cieszymy się na współpracę z Biedronką, dzięki której możemy stworzyć najbardziej przystępną cenowo, ultraszybką i wygodną dostawę na terenie Polski, która będzie dostępną wyłącznie w Glovo. W ciągu ostatnich 18 miesięcy obie firmy współpracowały nad rozwojem e-sprzedaży, umożliwiając zakupy w czasie krótszym niż 60 minut w wielu lokalizacjach. To partnerstwo wzmacnia naszą wspólną wizję i umacnia zaangażowanie Glovo w Polsce oraz demokratyzację wygodnych i nowoczesnych zakupów - dodał Carlos Silván, dyrektor generalny Glovo Polska.