Biedronka sprzedaje testy na covid; Dark kitchen coraz popularniejszy; Auchan rozwija nowy koncept! - flesz tygodnia

12 mar 2021
źródło: przegląd materiałów prasowych

Eurocash przejmuje kolejną sieć. Auchan rozwija nowy format. Dark kitchen coraz popularniejszą opcją wśród restauratorów. Biedronka rozpoczyna sprzedaż testów na covid. A Lewiatan w najnowszej kampanii zachęca Polaków do przedsiębiorczości. To jest najnowszy flesz tygodnia od Franczyza INFO! Przeczytaj szybko i w skrócie!

UWAGA! Poniższe treści nie powielają się z opublikowanymi artykułami w tym tygodniu - to całkowicie dodatkowa garść informacji. biedronka

1. Eurocash podsumowuje rok - mniej Delikatesów Centrum

Zgodnie z informacją prasową opublikowaną przez Eurocash, na koniec 2020 roku w sieciach franczyzowych i partnerskich, których firma jest operatorem było 5251 sklepów, co stanowi wzrost o 118 sklepów w ciągu roku. W tym sieć poinformowała, że pod szyldem Delikatesy Centrum działało 1545 sklepów, co oznacza znaczny spadek (w 2019 roku sklepów pod tym franczyzowym szyldem funkcjonowało 1565 punktów).

Biedronka sprzedaje testy na covid; Dark kitchen coraz popularniejszy; Auchan rozwija nowy koncept! - flesz tygodnia

2. Auchan na wiosnę z nowym konceptem!

Auchan uruchamia w swoich hipermarketach strefę ogrodniczą. Znajdą się w niej produkty, które mają pomóc klientom w uprawie owoców, roślin czy warzyw. Pojawią się także nasiona, nawozy oraz niespotykane rośliny.

3. Zmiany na szczycie!

Damian Rybak, od 2010 roku związany był z AmRest. Pełnił tam funkcję Franchise Director marki Pizza Hut. Kilka dni temu, poinformował o zmianie stanowiska. Teraz Rybak obejmie stanowisko Dyrektora rozwoju i wsparcia franczyzobiorców w Żabka Polska.

Biedronka sprzedaje testy na covid; Dark kitchen coraz popularniejszy; Auchan rozwija nowy koncept! - flesz tygodnia

4. Nowy projekt w gastronomii!

"Polska na wynos", to nowy projekt pod patronatem Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej. W założeniu głównie chodzi o to, aby dostawy odbywały się bez pobierania prowizji od restauratorów. To kolejna inicjatywa, której celem jest pomoc restauracjom.

Biedronka sprzedaje testy na covid; Dark kitchen coraz popularniejszy; Auchan rozwija nowy koncept! - flesz tygodnia

5. GHOST BURGER - kolejny koncept ulega trendom dark kitchen!

Burgerownia GHOST BURGER to kolejny koncept, który będzie prowadzony tylko i wyłącznie w formie zamówień i dostaw. Nowa sieć burgerowni rozpoczyna pilotaż w Warszawie. W planach jest jednak włączenie konceptu w całej sieci franczyzowej.

Rusza ogólnopolska akcja #WspieramZamawiam!

6. Kolejne franczyzowe otwarcia w Grupie Chorten

Chorten to sieć sklepów partnerskich, która rozwija się w ostatnim czasie w zaskakującym tempie. Tylko w marcu br. sieć powiększyła się o kilku nowych franczyzobiorców.  Polska Grupa Sklepów Spożywczych zrzesza już 2065 placówek partnerskich.

3 trendy zakupowe wg Shopping Index

7. Sąd zgodził się na układ w  Sfinks Polska

Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy zatwierdził układ w spółce Sfinks Polska, w ramach uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego spółki.

Sfinks wprowadza wirtualne restauracje i gotowe dania w sklepach

8. Trzeci Intermarché Power otwarty!

Muszkieterowie uruchomili trzeci sklep w koncepcie Power, poprzez remodeling już istniejącego sklepu w Śremie.

9. PASCAL Franchise odkrywa kolejne karty!

Na swoim linkedinie, Pascal Brodnicki poinformował o planowanym spotkaniu/prezentacji nowo powstałego konceptu.

10. Polacy to „Urodzeni Przedsiębiorcy” – nowa inicjatywa sieci Lewiatan

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, których jest już ponad 2 miliony, to główna siła napędowa polskiej gospodarki – jak wynika z danych GUS, generują już niemal połowę polskiego PKB. Jednak czy Polska to dobre miejsce do prowadzenia własnego biznesu? Mimo, że niemal 60% badanych uważa, że Polacy posiadają predyspozycje i cechy, którymi powinien charakteryzować się dobry przedsiębiorca, to jednocześnie warunki do prowadzenia i rozwijania biznesu w Polsce aż 40% z nas ocenia jako niekorzystne. W odpowiedzi na współczesne wyzwania właścicieli firm, rusza inicjatywa „Urodzeni Przedsiębiorcy”, której misją jest docenienie, wzajemne wsparcie, wymiana doświadczeń oraz edukacja na rzecz rozwoju polskiej przedsiębiorczości - czytamy w komunikacie prasowym.

- Polska Sieć Handlowa Lewiatan jest jedną z najdłużej funkcjonujących polskich sieci franczyzowych w Polsce. Celem, który od początku przyświecał naszym założycielom było stworzenie organizacji chroniącej interesy polskich przedsiębiorców. Od zawsze doceniamy ich odwagę, przedsiębiorczość i zaangażowanie. Niezależnie od rozmiarów czy obrotów firmy, staramy się być partnerem i doradcą. Dziś w naszych strukturach zrzeszamy ich już ponad 2100. Wzajemne wsparcie to dla nas kluczowa wartość, dlatego nieustannie chcemy umożliwiać przedsiębiorcom współpracującym i naszym partnerom biznesowym narzędzia umożliwiające im dalszy rozwój. Przedsiębiorczość jest od samego początku w DNA naszej marki, stąd inicjatywa „Urodzeni Przedsiębiorcy”, niosąca wiedzę, wsparcie i odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące obecnych wyzwań gospodarczych - mówi Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding.

Celem kampanii „Urodzeni Przedsiębiorcy” jest zebranie dobrych praktyk przedsiębiorczości, a także stworzenie przestrzeni wsparcia i wymiany doświadczeń dla przedsiębiorców.

Biedronka sprzedaje testy na covid; Dark kitchen coraz popularniejszy; Auchan rozwija nowy koncept! - flesz tygodnia

11. Lockdown w kolejnych województwach!

Wprowadzamy analogicznych rozwiązań, jak w woj. warmińsko-mazurskim i woj. pomorskim, również w woj. mazowieckim i lubuskim. Zamknięte będą w tych województwach hotele, ograniczymy działalność galerii handlowych, zamknięte zostaną kina, teatry i inne miejsca kultury, obiekty sportowe. Nauczanie będzie odbywało się w klasach 1-3 w tym trybie, który wprowadzamy od poniedziałku w woj. warmińsko-mazurskim i pomorskim, czyli hybrydowym – powiedział Adam Niedzielski. – Te regulacje będą obowiązywały do 28 marca. Od najbliższej soboty będzie to na Pomorzu, a na Mazowszu i w Lubuskiem od poniedziałku powiedział Minister Zdrowia na konferencji prasowej (11 marca br).

Biedronka sprzedaje testy na covid; Dark kitchen coraz popularniejszy; Auchan rozwija nowy koncept! - flesz tygodnia

12. Eurocash zawiera kolejną umowę inwestycyjną

Eurocash przejmuje 49 procent udziałów w spółce Arhelan, która prowadzi ponad 100 sklepów w północno-wschodniej Polsce. Zgodnie z podpisaną umową, Arhelan będzie docelować w strukturze franczyzowej sieci Delikatesy Centrum pod logo Polskie Sklepy Arhelan oraz Delikatesy Centrum. Firma Arhelan działa na rynku od 1991 roku.

W obliczu zmieniających się warunków rynkowych, ekspansji dużych sieci, jak również wyzwań związanych z nowymi regulacjami prawnymi oraz postępującą digitalizacją, chcemy zapewnić klientom dostęp do atrakcyjnej oferty asortymentowej oraz cenowej, uwzględniającej specyfikę lokalnych rynków, na jakich działają nasze sklepy. Jednocześnie rozumiemy, że musimy inwestować nie tylko w rozwój sieci, ale też w nowoczesne narzędzia marketingowe i informatyczne. Dlatego łączymy siły z partnerem, z którym będziemy mogli lepiej wykorzystać potencjał rozwoju naszej firmymówi Helena Burzyńska, członek zarządu oraz założycielka sieci Arhelan. (cyt. newseria biznes)

13. Biedronka sprzedaje testy na covid!

Sieć Biedronka jako pierwsza w Polsce rozpoczyna sprzedaż testów na przeciwciała SARS-CoV-2. Jak podaje Business Insider, testy będzie można kupić od poniedziałku (15 marca). Ich koszt to 49,99 zł. Testy wyprodukowane są przez szwajcarskie laboratorium PRIMA Lab. Do wykonania testu jest potrzebna mała próbka krwi. Czas oczekiwania na wynik to około 10 minut. Testy mogą być wykonywane w warunkach domowych. Ich dokładność ma wynosić 98 procent.

Żabka sprzedaje maseczki ochronne!

***

Przeczytaj także: 

Większość franczyzobiorców w sieci Żabka to kobiety, które świetnie radzą sobie w tym biznesie

Większość franczyzobiorców w sieci Żabka to kobiety, które świetnie radzą sobie w tym biznesie

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook