Biesiadowo, Speedy Romano czy Toy Planet - rozmowa o franczyzie z Wojciechem Goduńskim

03 mar 2021

- Wojtex w swoim portfolio posiada wiele konceptów franczyzowych: Western Tortilla, Western Chicken, Coffeeloffee, Piramid Pizza, Speedy Romano i oczywiście Biesiadowo oraz Toy Planet - wymieniał w rozmowie z Franczyza INFO, Wojciech Goduński - właściciel firmy. Zapytaliśmy, która z marek należących do Wojtex jest najtańsza, i która wydaje się być najprostsza dla początkującego przedsiębiorcy.

Reprezentuje Pan firmę, która zarządza wieloma markami franczyzowymi. Chyba najbardziej popularna jest Pizzeria Biesiadowo. To także ona cieszy się największą popularnością wśród franczyzobiorców?

Wojtex w swoim portfolio posiada wiele konceptów franczyzowych: Western Tortilla, Western Chicken, Coffeeloffee, Piramid Pizza, Speedy Romano i oczywiście Biesiadowo oraz Toy Planet. Poza działalnością franczyzową posiadam sklep internetowy Zippedshoes, aplikację do zamawiania jedzenia on-line – Zjemy.co oraz portal z ofertami pracy – Pracujtu.pl

Coraz częściej można usłyszeć zabawne stwierdzenie, że pizza stała się narodową potrawą Polaków. Do narodowego dania oczywiście wiele jej brakuje, ale patrząc na statystyki dotyczące zmawiania jedzenia choćby z dostawą, to od paru lat pizza jest najczęściej zamawianą potrawą w naszym kraju. Franczyzobiorca inwestując swoje pieniądze, jak każdy inwestor chce zacząć zarabiać w pewnym biznesie o niskim nakładzie finansowym oraz z prognozą szybkiego zwrotu inwestycji.

Dołączając do sieci pizzerii Biesiadowo, franczyzobiorca otrzymuje sprawdzony pomysł na biznes o koszcie inwestycji rzędu 44 tysięcy zł, z możliwością zwrotu inwestycji już po kilku miesiącach. Stając się częścią konceptu franczyzowego, który na rynku jest już od kilkunastu lat, franczyzobiorca otrzymuje wiele oszczędności, które prowadząc samodzielnie biznes generowałyby ogromne koszty. Dla naszych franczyzobiorców gwarantujemy szkolenie z zakresu przygotowania menu, standardów obsługi biznesu oraz wytyczne jak prowadzić własną pizzerię. Dla tych, którzy podpiszą z nami umowę franczyzową oferujemy bezpłatne działania marketingowe w ramach marki. Nie pobieramy opłat wstępnych ani licencyjnych, co ma miejsce u innych franczyzodawców.

Biesiadowo, Speedy Romano czy Toy Planet - rozmowa o franczyzie z Wojciechem Goduńskim

Co więcej, wszystkie produkty niezbędne do tworzenia menu, franczyzobiorca zamawia z w pełni zatowarowanej hurtowni Wojtex, a dostawy są bezpłatne. Pizzerie Biesiadowo możemy znaleźć w ponad 100 punktach na mapie Polski, wystrój wnętrz pizzerii nawiązuje do tradycyjnych starych chat góralskich, a znakiem rozpoznawczym jest pizza w rozmiarze 57 cm. Franczyzobiorcy wybierają Biesiadowo, ponieważ mogą ulokować swój kapitał w pewny i dochodowy biznes.

Można śmiało powiedzieć, że jesteście Państwo największym operatorem marek franczyzowych w Polsce. Jak w Państwa przypadku wygląda franczyza w liczbach? Ile funkcjonuje franczyzowych lokali pod Państwa szyldami?

Obecnie w całej Polsce mamy 150 punktów franczyzowych.

Czy zdarza się, że Państwa franczyzobiorcy decydują się na więcej niż jeden brand?

Za swój sukces możemy uznać, iż niektórzy nasi dotychczasowi franczyzobiorcy prowadzą po kilka naszych marek. Świadczy to o zaufaniu jakim nas obdarzają oraz o tym, że pomysły na biznes Wojtex, to doskonałe rozwiązania biznesowe, które od lat odnoszą sukcesy na polskim rynku. Jest wiele przykładów multifranczyzobiorców, którzy decydują się na szerszą współpracę.

W Ciechanowie nasz franczyzobiorca otworzył food court z czterema naszymi brandami. Poza tą lokalizacją ten sam franczyzobiorca prowadzi pizzerię Biesiadowo na terenie Ciechanowa. W Strzelinie prowadzona jest pizzeria Biesiadowo połączona z kawiarnią Coffeeloffe, a ten sam franczyzobiorca zdecydował się a otwarcie sezonowego foodtruck’a Western Tortilla. Nawet franczyzobiorcy, którzy prowadzą pizzerie Speedy Romano na zasadzie dark kitchen (będące obecnie w gastronomii trenerem biznesowym w dobie epidemii), decydują się na inne marki. W Szamotułach prowadzone są dwa koncepty – Western Tortilla oraz Speedy Romano - przez tę samą osobę.

Można wiele wymieniać funkcjonujących multifranczyz w ramach naszych sieci franczyzowych – tę formę prowadzenia biznesu możemy również zauważyć w Opolu, Myśliborzu, w Rzeszowie i wielu innych miastach.

W Państwa portfolio znajdziemy marki o różnym progu inwestycji. Który biznes wymaga więc najniższego wkładu własnego?

Staramy się aby wszystkie nasze koncepty franczyzowe były najtańsze na rynku. Najtańszym w Polsce konceptem gastronomicznym jest obecnie oferta Speedy Romano, franczyzobiorcy którzy zdecydują się podpisać z nami umowę na 5 lat mogą liczyć na finansowanie całej inwestycji przez nasza firmę. W takim przypadku franczyzobiorca ,otrzymuje od nas całe niezbędne wyposażenie lokalu. Drugim najtańszym konceptem jest Western Tortilla, lokal tej sieci wydający posiłki przez okienko podawcze można otworzyć już od 17,5tys. zł.

A jakby miał Pan wskazać niezdecydowanemu franczyzobiorcy koncept, który według Pana będzie dla niego "najłatwiejszy", to co Pan by zaproponował?

Każdy z naszych konceptów jest biznesem przystępnym dla każdego. Zawsze powtarzam, że od potencjalnego franczyzobiorcy nie wymagam doświadczenia w branży. Najważniejsza jest chęć do prowadzenia biznesu oraz zaangażowanie. Wielu z naszych franczyzobiorców rozpoczęło z nami współpracę bez absolutnie żadnego doświadczenia, a dziś odnotowują zamierzone zyski oraz satysfakcję z prowadzenia biznesu. Jeśli musiałbym wskazać koncept, który jest „najłatwiejszy” do otwarcia wskazałbym Speedy Romano. Specjalnie dla franczyzobiorców dział naszych specjalistów stworzył ofertę otwarcia pizzerii przy minimalnej ilości zatrudnionego personelu przy niewielkim nakładzie finansowym. Przy tym koncepcie także wymagania lokalowe są niewielkie – wystarczy lokal o powierzchni 25 m2.

Biesiadowo, Speedy Romano czy Toy Planet - rozmowa o franczyzie z Wojciechem Goduńskim

Przy okazji tworzenia marki postanowiłem, że będzie to jedna z najtańszych franczyz na rynku – Speedy Romano to pizzerie wyłącznie na dowóz. Gwarantuje to obniżenie kosztów inwestycji do minimum. Franczyzobiorca ma za zadanie przystosować pomieszczenie pod kuchnię (ustawienie oraz podłączenie urządzeń oraz zamontowanie zlewów zgodnie z projektem technologicznym). Ale także  zorganizować dowozy, zatowarować lokal, opłacić wstępne materiały marketingowe…nic więcej – oto mój nowy przepis na biznes.

Aby jeszcze bardziej obniżyć koszy inwestycji, Speedy Romano zostało stworzone z myślą o realizacji zamówień wyłącznie „na dowóz” – tzw. „dark kitchen”. Obniża to koszty związane z przystosowaniem powierzchni stricte restauracyjnej. Franczyzobiorcy, którzy zadeklarują współpracę na 5 lat, otrzymają sprzęt niezbędny do funkcjonowania pizzerii za jedyne 1 zł miesięcznie przy minimum lokalowym 25m2, a opłata franczyzowa wyniesie jedyne 4% od obrotu miesięcznie.

W przypadku wszystkich swoich konceptów nie pobieramy opłaty licencyjnej oraz wstępnej. Co więcej zapewniamy bezpłatne dostawy z w pełni zatowarowanej hurtowni. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem stworzyliśmy pewny biznes, do którego może przystąpić każdy i to przy niewielkim nakładzie finansowym. Speedy Romano to koncept przystępny dla wszystkich przedsiębiorców, współpracę z nami może rozpocząć każdy.

A czy którąś z proponowanych przez Państwa marek, można prowadzić w mniejszej miejscowości, np. na wsi?

Nasze koncepty franczyzowe prowadzone są w mniejszych miejscowościach oraz w największych miastach w Polsce. Każdy z tych punktów działa z powodzeniem i ma swoich odbiorców. Lata doświadczeń pokazały nam, że nasze punkty franczyzowe świetnie sprawdzają się w każdej społeczności.

Czy oprócz standardowych kosztów związanych z pokryciem inwestycji, wymagacie Państwo spełnienia jakiś dodatkowych kwestii?

W ofercie mamy dodatkowe opcje, ale one są dobrowolne – dajemy franczyzobiorcy wybór. Jednym z takich rozwiązań jest oferta w pełni ologowanego samochodu do realizacji dowozów. Naszym franczyzobiorcom proponujemy: ekonomiczny samochód w regularnej cenie (33 zł/dzień10), projekt graficzny wraz z pełnym gratisowym ologowaniem. Gwarantujemy także wyposażenie, tj.  klimatyzacja, radio, elektryczne szyby, centralny zamek, zastaw głośnomówiący, system monitorowania pojazdów GPS.

W dobie „jedzenia z dostawą” za bardzo ważny aspekt uważam korzystanie przez punkty gastronomiczne z aplikacji do zamawiania jedzenia on-line takich jak Zjemy.co, Pyszne.pl, Glovo. Każdy franczyzobiorca Wojtex ma obowiązek dołączyć do stron internetowych oraz aplikacji do zamawiania jedzenia on-line. Zwiększa to drogę dotarcia do Klienta.

Poza tym jest ważna kwestia, której franczyzobiorcy muszą przestrzegać. A mianowicie zatowarowanie lokalu musi pochodzić tylko i wyłącznie z naszej hurtowni. To gwarantuje w całej sieci tą samą jakość oraz walory smakowe. Dzisiaj Klient poza kwestią zjedzenia posiłku wymaga od nas aby otrzymał produkt najlepszej jakości.

Myślę, że poruszyliśmy wszystkie  główne aspekty, które są istotne przy wyborze biznesu. Dziękuję za rozmowę!

Rozmowę poprowadziła Daria Kania-Baran

***

Przeczytaj także:

Miłość od pierwszego ugryzienia - rozmowa o franczyzie 3 Siostry Bagiel i Kawa

Miłość od pierwszego ugryzienia - rozmowa o franczyzie 3 Siostry Bagiel i Kawa

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook