Biznes influencera, czyli jakie sieci franczyzowe współpracują z gwiazdami!

23 lut 2022

Influencer, aktor, piosenkarz otwiera restaurację, wprowadza swój własny produkt, nawiązuje współpracę z konkretną firmą. Robi się głośno... Każdy chce spróbować, zobaczyć, sprawdzić, dotknąć! I nie chodzi tutaj o budowanie wiarygodności danego produktu, lecz o to, że jego nazwisko/wizerunek sprawia, że ta konkretna rzecz/miejsce staje się dla nas bardzo kusząca! 

Od kliku lat zauważa się wzmożone wykorzystywanie znanych osób do promowania produktów czy usług. Taki zabieg chętnie komponują też znane sieci franczyzowe, takie jak globalny McDonald's czy Taco Bell. Trzeba także przyznać, że efekty takich współprac są niesamowite.

Nazwisko się liczy

Kto z Was pamięta Lody Ekipy? Ten produkt sygnowany wizerunkiem słynnych youtuberów, został nawet uznany fenomenem spożywczym i najlepszą akcją marketingową. W pewnym momencie Lody Ekipy były na tyle pożądane, że stały się deficytowym produktem i znikały ze sklepowych półek - niczym maseczki na początku pandemii koronawirusa. A w mediach pojawiały się filmiki, ukazujące słynne bitwy o lody przy sklepowych lodówkach. Wkrótce po tym, w serwisach internetowych można było znaleźć aukcje, oferujące papierki po lodach - w zaskakująco wysokich cenach.

A Lewy? Wieść o tym, że piłkarz otwiera restaurację w Warszawie, rozeszła się w mgnieniu oka. Tłumy fanów oczekiwały w kolejkach na wejście do królestwa RL9. Wszyscy chcieli sprawdzić, jak wygląda restauracja Roberta Lewandowskiego. W dużej mierze nie chodziło, aby dobrze zjeść, ale przede wszystkich, aby pojawić się w miejscu, które stworzył, ba.. dotykał najlepszy polski piłkarz.

Biznes influencera, czyli jakie sieci franczyzowe wykorzystują wizerunek gwiazd!

Sieci franczyzowe współpracują z gwiazdami

Istnym majstersztykiem z wykorzystaniem influencera, było nawiązanie współpracy McDonald's Polska ze słynnym  raperem o pseudonimie Mata. Celebryta nie uczestniczył tylko w kampanii promującej jedzenie z McDonald's, ale przede wszystkim stworzył on swoje własne menu. Wykorzystanie kampanii "Mata przejmuje Maka"  przyniosło sieci ogromny sukces.

- Pierwszy tydzień kampanii był to dla nas trzecim najlepszym tygodniem w historii firmy w Polsce, zarówno pod względem liczby transakcji, jak i osiągniętej wartości sprzedaży. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 60% w stosunku do analogicznego okresu rok temu. To niejedyny rekord, jaki pobiliśmy dzięki współpracy z najpopularniejszym raperem w Polsce. 18 października, czyli pierwszego dnia startu kampanii „Mata przejmuje Matę” odnotowaliśmy dzienny rekord odwiedzin aplikacji McDonald’s. Do 2 listopada średnia dzienna liczba unikalnych użytkowników była wyższa o 150% (ponad dwukrotnie) w porównaniu do średniej z całego ostatniego miesiąca przed startem kampaniiinformował na początku listopada Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu McDonald’s Polska.

W influencerskich restauracjach potencjał zauważyła także firma Rebel Tang. Oprócz franczyzowych wirtualnych kuchni, takich jak: PROKURATURA, Grube Pierogi czy VEGEGANG, firma w ostatnim czasie otworzyła dwie wirtualne restauracje znanych "twarzy". Pierwsza z nich nosi nazwę Blow Burger i jest sygnowana nazwiskiem youtubera - Blowka, który miał także udział w przygotowaniu autorskiego menu czarnych burgerów. Kolejna restauracja Rebel Tang działa we współpracy z aktorem Michałem Milowiczem. MiloBar to miejsce, z którego można zamówić posiłki, których sam aktor jest fanem.

Nie zapomnijmy o Magdzie Gessler, która dzięki zdobytej popularności w "Kuchennych Rewolucjach" i wielu innych programach telewizyjnych zwiększa popularność swoich restauracji, ale także rozwija sieć franczyzową. Nie każdy wie, ale Pani Magda ma w swoim portfolio franczyzowy koncept lodowy. Pod marką Ice Queen Magda Gessler, można uruchomić franczyzową lodziarnię i kawiarnię. Podobną drogą podąża także Tomasz Schmidt, który znany jest również z telewizyjnych rewolucji, ale w branży fryzjerskiej. Znany stylista gwiazd także komunikował o rozwoju sieci franczyzowej Konopny Salon Fryzjerski by Schmidt.

We franczyzie pojawił się także Pascal Brodnicki. Znany kucharz z telewizji nawiązał współpracę z firmą Food & Friends Polska i wspólnie pracują nad franczyzowym konceptem Pascal Franchise. Koncept nie posiada jeszcze franczyzobiorców.

Nie możemy zapomnieć także o Michale Jesionowskim, który prężnie rozwija franczyzowe warsztaty samochodowe i zapewne w dużej mierze do jego sukcesu przyczyniła się jego internetowa popularność. A Marek Kondrat? Kto z was wie, że ten aktor jest właścicielem franczyzowej sieci sklepów Kondrat Wina Wybrane?

Takich przykładów można znaleźć jeszcze więcej!

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook