Zastanawiasz się nad franczyzą? Jednak zdajesz sobie sprawę, że lokalizacja jest jednym z najważniejszych wskaźników sukcesu Twojego biznesu. A Twój budżet w danym momencie nie jest na tyle wystarczający, abyś miał pieniądze na wynajęcie lokalu w centrum miasta lub znanej galerii handlowej. Może warto pomyśleć o biznesie mobilnym?
Poniżej przedstawiamy kilka inspiracji biznesu na kółkach, który nie uszczupli naszego portfela - tak jak biznes wymagający wynajęcia lokalu. W dodatku jego "mobilność" nie ogranicza nas do przebywania tylko w jednym, określonym miejscu. Szacuje się, że w pełni wyposażona inwestycja mobilnych punktów franczyzowych oscyluje pomiędzy 15 a 80 tys. złotych.
1. Sezonowa budka z lodami, goframi lub innymi słodyczami
Biznes, który cieszy się coraz większą popularnością. Przede wszystkim dlatego, że nie wymaga dużej inwestycji i często jest sezonowy. Zazwyczaj opłatę licencyjną pobiera się tylko w okresie, w którym ta budka funkcjonuje. A franczyzobiorcy na czas zimy zawieszają swoje działalności gospodarcze – nie generując przy tym żadnych dodatkowych kosztów.
2. Budka z frytkami lub food truck
To interes, który również nie wymaga od nas ogromnych opłat. A cieszy się coraz większą popularnością. Plusem tej działalności jest również to, że oferując„ciepłe przekąski” można prowadzić ją przez cały rok.
3. Mobilna kawiarnia
W niemalże każdym większym mieście można spotkać mobilnych baristów serwujących kawę spacerowiczom. To bardzo ciekawe rozwiązanie może także okazać się idealną propozycją na kolejny pasywny biznes. Coraz częściej można również natknąć się na punkty oferujące lemoniady, czy wyciskane soki.
4. Mobilne myjnie parowe i usługi sprzątające
Coraz częściej zamawiamy do biur, ale także i do naszych domów firmy sprzątające, dezynfekujące, czy mobilne myjnie parowe. Zaletą biznesu oferującego parowe czyszczenie jest przede wszystkim to, że możemy wyczyścić klientom taki sprzęt, który nie mógłby być dostarczony w żaden sposób do stacjonarnej myjni. Chociażby z powodu jego gabarytu.
5. Mobilny sklep spożywczy
Istnieje wiele marek, które wprowadziły do swojej sieci ofertę franczyzową tzw. „sklepów na kółkach”. Ten biznes opłaca się prowadzić w szczególności w małych wsiach, gdzie do najbliższego sklepu jest kilka kilometrów. Praca w takim sklepie wygląda bardzo podobnie, jak w punkcie stacjonarnym. Jest on również w pełni zaopatrzony we wszelakie produkty. Z tym że, taki mobilny sklep ciągle się przemieszcza - zatrzymując się w określonych miejscach, gdzie zbierają się klienci.
Biznes na kółkach w formie franczyzy staje się coraz bardziej popularny. Więc i kreatywność jej twórców nie ma końca. Jest to forma biznesu, którą można prowadzić już w niemalże każdej branży.
***
Polecamy także:
E-franczyza – pomysł na rentowny biznes w dobie kryzysu