"Boom na second handy jest widoczny" - rozmowa o franczyzie VIVE Profit

09 lis 2021

- Jesteśmy optymistami o otwartych, biznesowych umysłach, którzy z pasją realizują swoją pracę, dlatego najlepiej współpracuje się nam z takimi właśnie ludźmi. Wierzymy, że wszelkie obawy potencjalnego franczyzobiorcy oraz wyzwania przed nim stojące, zostaną rozwiązane przy naszej pomocy - opowiada Ewelina Rozpara, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w VIVE Textile Recycling.

W sierpniu br. pojawił się pierwszy franczyzowy sklep pod szyldem VIVE Profit. Można więc śmiało uznać, że jesteście Państwo dość "świeżą" firmą na franczyzowym rynku. Skąd decyzja o otwieraniu sklepów w tym modelu?

„Boom na second handy jest widoczny" - rozmowa o franczyzie VIVE ProfitFaktycznie, jeśli chodzi o model franczyzowy, jesteśmy „debiutantami”. Musimy jednak pamiętać, że proponowany przez nas model sprzedażowy to system wypracowywany przez kilkadziesiąt lat, oparty na specjalistycznej wiedzy oraz szerokich doświadczeniach z konsumentami. To fundament sukcesu sieci sklepów VIVE Profit, który teraz może być zastosowany przez klientów biznesowych.

Decyzja o wprowadzeniu modelu franczyzowego była naturalną odpowiedzią na duże zmiany rynkowe oraz przyzwyczajenia konsumenckie. Franczyza stała się oczywistą możliwością w ramach B2B wielu popularnych marek, a społeczeństwo poszukuje interesującej alternatywy między etatem, a własnym biznesem. Poszukuje niskiego ryzyka, realnego wsparcia oraz jasnego systemu działania. Jako VIVE Textile Recycling (właściciel sieci sklepów oraz sklepów franczyzowych VIVE Profit) oferujemy to na korzystnych warunkach współpracy. Faktem jest również to, że sytuacja właścicieli/najemców m.in. z powodu pandemii stała się bardzo trudna. Zbyt wiele lokali stoi pustych i nie przynosi zysku. Nasza propozycja to wyciągnięcie pomocnej dłoni w stronę tych osób.

Nie ma obaw, że nieodpowiednio wybrany franczyzobiorca, wpłynie na reputację całej marki? Przecież często słyszymy narzekania, że punktach partnerskich nie dba się o klientów, tak jak w tych własnych. A wiele marek z branży odzieżowej nie chce rozwijać się w tym modelu.

Nasz system działania w ramach franczyzy minimalizuje to ryzyko. Od początku współpracy z franczyzobiorcą dbamy o każdy szczegół, a późniejsza sprzedaż, opinie klientów, czy np. prawidłowo prowadzony branding sklepów jest cyklicznie kontrolowany. Działa to nie tylko na naszą korzyść w kontekście reputacji marki. To bowiem jednocześnie wsparcie dla prowadzących punkty franczyzowe, którzy dzięki naszemu doświadczeniu wiedzą, co robić, aby lepiej prowadzić sklep z odzieżą second hand, a w konsekwencji lepiej zarabiać.

Ostatnio w mediach pojawiło się zestawienie sklepów z drugiej ręki, które działają w Polsce. Według tych danych od 2009 roku do lipca 2021 w Polsce zamknięto aż 38% takich sklepów. Czy w takim razie otwieranie second handów ma jeszcze jakiś sens?

Trendy wyraźnie wskazują, że obecnie mamy najlepszy moment na otworzenie sklepu z niepowtarzalną odzieżą używaną. Badania wskazują, że rynek second hand rozwija się wielokrotnie szybciej niż fast fashion!

„Boom” na second handy jest widoczny zarówno offline, jak i online. Galerie w Stanach Zjednoczonych wypełniają second handy, zastępując tradycyjne sklepy z odzieżą. Duże brandy wprowadzają linie używanego asortymentu. Właściciele lokali np. w retail parkach natomiast poszukują second hendów, które mocno zwiększają odwiedzalność obiektów. Świat, i to nie tylko branży fashion, ekscytuje się obecnie dawaniem drugiego życia przedmiotom, w tym niepowtarzalnym ubraniom.

Klienci natomiast mają obecnie znacznie większą świadomość niż np. w 2009 r. Dotyczy to zwłaszcza ochrony środowiska. Konsument wie, że kupując z drugiej ręki, nie tylko otrzymuje niepowtarzalność oraz bardzo często lepszą jakość, ale również ma on realny wpływ na ochronę naszej natury. Dziś second hand to synonim dobrego wyboru konsumenckiego, dlatego po te produkty sięgają klienci z każdej grupy społecznej.

Ogromne sukcesy odnoszą również aplikacje oferujące modę „z drugiej ręki”. Trudno dziś znaleźć osoby, a zwłaszcza kobiety, które nie korzystały choć raz z tej wygodnej formy zakupów. Jako VIVE Textile Recycling również w tym względzie spełniamy oczekiwania klientów – niedawno uruchomiliśmy naszą aplikację e-vive, która jest zintegrowana ze wszystkimi sklepami VIVE Profit w Polsce i oferuje ubrania, które można w nich znaleźć. To połączenie dotyczy również sklepów franczyzowych – dla potencjalnego franczyzobiorcy daje to niespotykane dotąd możliwości sprzedaży, zarówno na lokalnym rynku, jak i w całym kraju z pomocą e-vive.

A czy od sierpnia zauważyli Państwo zwiększone zainteresowanie franczyzą VIVE Profit?

Zdecydowanie. Codziennie otrzymujemy zgłoszenia zainteresowanych przedsiębiorców, które są analizowane przez naszych specjalistów od rozwoju sieci. Podczas Targów Franczyzy, które odbyły się w październiku w Warszawie, nasze stoisko odwiedziło kilkadziesiąt osób, które z ekscytacją dopytywały o możliwości, jakie daje franczyza VIVE Profit. To dało początek szeregowi negocjacji.

Sklep franczyzowy w Białej Podlaskiej odnotowuje poważne zyski po przekształceniu z marki Cameleon na VIVE Profit, co pokazuje jak silną i cenioną marką jesteśmy oraz jak skuteczny jest proponowany przez nas system sprzedaży.

W takim razie, gdzie planowane są najbliższe franczyzowe otwarcia?

Rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami VIVE Profit są w toku i już wkrótce pochwalimy się ich efektami. To, co mogę zdradzić to fakt, że negocjacje prowadzimy z osobami chętnymi na uruchomienie naszych punktów sprzedaży w całej Polsce. Proszę śledzić nasze kanały komunikacji (np. Facebook - @VIVEProfitSklepy), aby być na bieżąco w tym temacie.

A kto może zostać franczyzobiorcą Państwa sieci?

Tak naprawdę każda osoba, która posiada lub wynajmuje własny lokal oraz jest gotowa prowadzić sklep z odzieżą second hand. Nasze kompleksowe wsparcie dla franczyzobiorcy sprawia, że nie musi być on doświadczony w sprzedaży czy branży fashion, jednak ta wiedza będzie procentować dla niego oraz jego biznesu.

Jesteśmy optymistami o otwartych, biznesowych umysłach, którzy z pasją realizują swoją pracę, dlatego najlepiej współpracuje się nam z takimi właśnie ludźmi. Wierzymy, że wszelkie obawy potencjalnego franczyzobiorcy oraz wyzwania przed nim stojące, zostaną rozwiązane przy naszej pomocy.

Oferujemy sprawdzony koncept biznesowy, który przynosi konkretne zyski, dzięki minimum 30% marży. Pokazujemy jak skutecznie sprzedawać ubrania second hand. W tym online dzięki aplikacji e-vive. Gwarantujemy pełne, cotygodniowe zatowarowanie sklepu w asortyment wysokiej jakości. Szkolimy i zapewniamy niezbędne narzędzia do prowadzenia nowoczesnego sklepu z odzieżą second hand. Wspieramy przez cały okres współpracy, a nie tylko na początku. Dajemy możliwość dołączenia do innowacyjnego systemu gospodarki obiegu zamkniętego VIVE Group, który sprawia, że prowadzony biznes jest odpowiedzialny społecznie.

Czy sklepy muszą być otwierane w jakiś konkretnych lokalizacjach?

Wszystkie proponowane lokalizacje są przez nas analizowane. Minimalna wielkość lokalu powinna wynosić 150 m2, a jego dodatkowym atutem będzie m.in. sąsiedztwo gęsto zaludnionych osiedli, przystanków komunikacji miejskiej czy bezpośrednie wejście do sklepu z zewnątrz.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu zainteresowane osoby. Z przyjemnością odwiedzimy ich lokale i porozmawiamy o wszystkim możliwościach, w tym o warunkach niestandardowych. Doskonale wiemy, że dobry biznes to elastyczny biznes o szerokim spectrum możliwości.

Kupowanie ubrań z drugiej ręki wpisuje się w trend odpowiedzialnej konsumpcji i dbanie o środowisko. Jakie inne atuty prowadzenia franczyzowego sklepu z używaną odzieżą można jeszcze wskazać?

Pierwszym atutem dla naszego franczyzobiorcy z pewnością będzie realny zysk, który gwarantuje nasz system sprzedaży. Udoskonalaliśmy go przez blisko 30 lat, zaczynając z jednym sklepem
w Kielcach, aby w tym momencie posiadać sieć 43 sklepów wielkopowierzchniowych w całym kraju. To prosty, sprawdzony model z jasnymi zasadami.

Ogromnym atutem naszych second handów jest również rozpoznawalność marki. Ludzie ufają VIVE Profit i chętnie odwiedzają nasze sklepy, wiedząc, że czekają ich tam przyjemne, komfortowe zakupy, miły personel oraz oczywiście ogromne ilości niepowtarzalnego asortymentu. Dzięki sprawnie prowadzonej komunikacji marketingowej przedstawiamy im wiele promocji czy program lojalnościowy, a także od niedawna możliwość szybkich i łatwych zakupów online, dzięki aplikacji e-vive. To prawdziwa RE-wolucja na rynku second hand!

Nikt w branży nie jest obecnie w stanie zaoferować potencjalnym klientom franczyzowym takich możliwości. Zachęcam więc do kontaktu w sprawie uruchomienia franczyzy VIVE Profit.

Dziękuję za rozmowę!

Rozmowę poprowadziła Daria Kania-Baran

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook