Branża budowlana ma się dobrze - rozmowa z Tomaszem Wienke, Prezesem Zarządu Majster Budowlane ABC

15 mar 2021

Branża budowlana na szczęście ma się dobrze pomimo pandemii, dlatego nie zwalniamy tempa rozwoju. Na ten rok planujemy uruchomić minimum 30 nowych marketów, głównie pod szyldem Pszczółka - wspominał Tomasz Wienke, Prezes Zarządu Majster Budowlane ABC.

Przeglądając Państwa stronę www, zauważyłam, że historia firmy Majster sięga 1929 roku. Można więc śmiało powiedzieć, że to firma z wielką tradycją. Bycie członkiem tak długowiecznej firmy to zapewne duża zaleta?

Zdecydowanie tak! Szczególnie w partnerskim modelu biznesowym w jakim działamy to doświadczenie uwiarygodnia nas. Ta tradycja ma ogromną wartość i jest solidną podstawą do budowania na niej przyszłości. Jednocześnie świat się zmienia w tym także sektor handlu. Nie można stać w miejscu, bo stary tradycyjny model handlu materiałami budowlanymi zostanie wyparty przez nowoczesne sieci podobnie jak miało to miejsce w segmencie spożywczym. W naszym przypadku połączenie tradycji z nowoczesnością jest receptą na obecny i przyszły sukces.

Markety budowlane pod Państwa szyldem można spotkać niemalże w całej Polsce. Ile obecnie funkcjonuje tych partnerskich lokalizacji?

Wszystkich lokalizacji jest ponad 990. Większość z nich to tradycyjne składy budowlanie. Natomiast w modelu nowoczesnym działa już 60 marketów pod markami Pszczółka oraz Majster Profi.

Macie Państwo w swoim biznesowym portfolio trzy koncepty. Które z nich można rozwijać w formie partnerskiej?

Wszystkie trzy tj. Pszczółka, Majster Profi i Majster Budowlane ABC rozwijamy w ramach sieci partnerskiej. Najszybciej rozwijającym się konceptem jest market Pszczółka. Dodatkowo ten model mamy przygotowany w dwóch formatach tj. typowy market Pszczółka o powierzchni zaczynającej się od 300 m2 oraz typu Convenience-DIY Pszczółka Ekspres o wielkości od 200 do 300 m2.

Majster Profi jest konceptem dedykowanym profesjonalistom i wykonawcom z branży remontowo-budowlanej. Natomiast Majster Budowlane ABC to z kolei tradycyjne składy budowlane przenoszone do bardziej nowoczesnej formy.

Branża budowlana ma się dobrze - rozmowa z Tomaszem Wienke (Majster Budowlane ABC)

Czy do prowadzenia marketu pod Państwa szyldem potrzeba mieć własny budynek?

Oczywiście posiadanie nieruchomości w dobrej lokalizacji jest dużym atutem, natomiast nie jest to kategoryczny wymóg. W naszym modelu współpracy z Partnerami możliwe jest także prowadzenie marketu w oparciu o najem.

Zapewne uruchomienie takiej inwestycji wymaga dużego kapitału?

Wartość inwestycji jest wprost uzależniona od wielkości marketu i do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie przygotowując biznesplan.

Jakie plany ma Grupa Majster na 2021 rok?

Branża budowlana na szczęście ma się dobrze pomimo pandemii, dlatego nie zwalniamy tempa rozwoju. Na ten rok planujemy uruchomić minimum 30 nowych marketów, głównie pod szyldem Pszczółka. Ostateczna ilość jest uzależniona od ilości Partnerów gotowych do inwestycji. Jesteśmy najszybciej rozwijającą się a co za tym idzie coraz bardziej rozpoznawalną siecią DIY w Polsce. Zainteresowanie dołączeniem do nas dynamicznie rośnie.

Dziękuję za tę rozmowę i życzę samych pomyślności!

***

Przeczytaj także:

Wywiad: O biznesie ubezpieczeniowym z Jakubem Gorayskim (PZU)

Wywiad: O biznesie ubezpieczeniowym z Jakubem Gorayskim (PZU)

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook