Zapraszamy na najnowszy flesz tygodnia: Carrefour Polska wystawiony na sprzedaż? Studio Synergy rozwija franczyzę! Columbus podpisuje pierwszą umowę franczyzową i wiele więcej!
Francuski tygodnik Challenges ujawnia, że Alexandre Bompard (dyrektor generalny Carrefour), planuje sprzedać swoje oddziały w Tajwanie i w Polsce. Jak donosi francuska prasa, Grupa Carrefour już od kilku miesięcy rozważa sojusz lub sprzedaż swoich aktywów w Polsce. To kolejny światowy gigant z handlu, który prawdopodobnie nie wytrzymuje konkurencji na rynku detalicznym w Tajwanie i Polsce - takie nagłówki pojawiają się w zagranicznych mediach.
Z uwagi na powyższą informację, wystosowaliśmy zapytanie w tej sprawie do sieci. - W ramach przygotowania kolejnego planu strategicznego, Carrefour rozpoczął analizę swoich spółek pod kątem możliwych ruchów konsolidacji, partnerstwa lub sprzedaży. Ta strategiczna analiza właśnie się rozpoczęła i wobec tego dementujemy informacje o jakichkolwiek decyzjach sprzedaży aktywów - poinformowało redakcję Franczyza INFO, Biuro Prasowe Carrefour Polska.
Carrefour skupia w Polsce około 90 hipermarketów, 150 supermarketów i prawie 700 sklepów convenience. Rozwija także dynamicznie sieć franczyzową. Carrefour Polska rozwija także sieć sklepów Globi i Supeco.
W czerwcu NETSU podpisało kolejne umowy franczyzowe. Umowy przewidują współpracę w zakresie sprzedaży pomp ciepła wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem pod marką NETSU. Firma dość szybko dokonuje franczyzowej ekspansji, ponieważ dopiero w kwietniu br. roku spółka uruchomiła sieć franczyzową. A już w maju podpisała pierwszą umowę franczyzową. Plany rozwoju sieci franczyzowej NETSU obejmują otwarcie na terenie Polski 50 nowych punktów dystrybucji do końca 2021 roku oraz 120 nowych punktów dystrybucji w 2022 roku. NETSU planuje także jeszcze w 2021 roku rozpocząć ekspansję na rynki zagraniczne, w tym głównie na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec oraz Francji w modelu master franczyzy.
We wszystkich sklepach Żabka, dostępne są menuboardy w nowej odsłonie, które mają pomóc klientom w podjęciu decyzji zakupowych. Pojawiły się także nowe, kolorowe kubki na napoje gorące. Zmienia się także otoczenie kącika kawowego w stylu popart.
Dbałość o środowisko i dobrostan zwierząt jest jednym z priorytetów McDonald's w Polsce. Dlatego od 2009 roku w naszych produktach wykorzystujemy wyłącznie jaja świeże z chowu ściółkowego pozyskiwane od naszego dostawcy - Fermy Niosek Prawda ze Rzgowa. Nie używamy jaj przetworzonych. Rozszerzamy dobre praktyki także na naszych dostawców produktów gotowych, których zobowiązaliśmy do rezygnacji z wykorzystania jaj z chowu klatkowego w dostarczanych nam produktach do 2023 roku. Nasza polityka nieużywania jaj z chowu klatkowego obejmuje zarówno lokale prowadzone przez firmę, jak i przez franczyzobiorców - czytamy na stronie firmy.
Mamy to! Pierwsze biuro Zielonej Franczyzy zostało otwarte i znajduje się w Łodzi. Biuro jest prowadzone przez Aleksandrę Ostrowską i można śmiało powiedzieć, że już odnosi swoje pierwsze sukcesy sprzedażowe. Zielona Franczyza to prawdziwa rewolucja w branży OZE! - czytamy na stronie Columbus Elite.
Poniżej film z otwarcia pierwszego biura franczyzowego:
Bike Cafe na swoim Instagramie podzieliło się informacją o nowym franczyzowym otwarciu. Kolejny rower pod szyldem mobilnej kawiarni pojawił się w Toruniu.
PSH Lewiatan otworzył nowe placówki. Znajdują się one na Mazowszu - w Starych Babicach i w Warszawie. Łącznie od początku 2021 roku, sieć Lewiatan uruchomiła 88 nowych lokalizacji.
– Z Polską Siecią Handlową Lewiatan współpracujemy już od ponad dwa lat. Cieszymy się, że z sukcesem uruchomiliśmy nasz kolejny sklep w Warszawie. Dla nas Lewiatan to przede wszystkim gwarancja dalszej owocnej współpracy i rozwoju biznesu – skomentowała Renata Markiewicz, franczyzobiorczyni sklepu Lewiatan w Warszawie.
W niewielkim kontenerowym pawilonie, który został ustawiony przy sklepie Chorten na osiedlu Pieczewo, zamontowano automat ze zgniatarkami. Do niego olsztynianie będą mogli wrzucić blisko 50 formatów plastikowych butelek i aluminiowych puszek i na miejscu odebrać paragon, który będzie można wykorzystać na kolejne zakupy. Środki naliczone podczas oddawania opakowania wybierając odpowiednią opcję na ekranie urządzenia, można także przekazać na rzecz Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie.
Metrohouse to kolejna sieć, która podzieliła się na swoim Instagramie relacją z nowego otwarcia. Partnerska placówka pojawi się w miejscowości Góra Kalwaria. Jej właścicielami są obecni partnerzy sieci, którzy prowadzą już placówkę pod szyldem Metrohouse w innym mieście.
Od początku 2021, sieci Studio Synergy udało się zrealizować dwie umowy franczyzowe w województwie śląskim - w Katowicach i w Bielsku Białej. Po wakacjach jest planowane otwarcie nowego lokalu w Radomiu (woj. mazowieckie). Sieć zapowiada, że prowadzi także rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami.
Od początku rozwoju firmy myślałem o Studio Synergy jako koncepcie biznesowym. Firma powstała z pasji do aktywnego trybu życia, do innowacyjnego treningu. Chcieliśmy zaproponować coś więcej niż zwykły trening zapracowanym mieszkańcom z Krakowa, a teraz już z całej Polski. - mówi Bartłomiej Stanek, właściciel marki Studio Synergy.