Carrefour uruchomił stację refillingową do napełniania kosmetyków!

10 wrz 2020
źródło: materiały prasowe

Carrefour Polska realizuje politykę związaną z redukcją plastiku i testuje pierwszą stację refillingową, dzięki której klienci sklepu Carrefour BIO będą mogli napełniać butelki wielokrotnego użytku kosmetykami. To kolejny krok w celu redukcji ilości wykorzystywanych jednorazowych opakowań. 

  • Coraz więcej firm wprowadza usługi/produkty eko.
  • Carrefour kontynuuje politykę zrównoważonego rozwoju i umożliwia klientom zakup kosmetyków Yope bez opakowania.

Nowa inicjatywa sieci przyczynia się do zmniejszenia wykorzystania jednorazowych butelek plastikowych na rzecz tych wielokrotnego użytku. Daje również wymierne efekty klientom, którzy zyskają możliwości zakupu kosmetyków Yope 15% taniej. Jest korzystniejsze cenowo, ponieważ klient płaci wyłącznie za produkt, nie za opakowanie. Projekt powstał we współpracy z marką kosmetyczną Yope oraz startupem Swapp!. Stacja do napełniania  kosmetyków znajduje się w sklepie Carrefour BIO,  przy ul. Pełczyńskiego na warszawskim Bemowie.

- W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r. – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. - Jednym z takich projektów jest stacja do refillingu opakowań Swapp, gdzie można uzupełnić kosmetyki polskiej marki Yope do butelek wielokrotnego użytku. Odpowiada on na problemy środowiskowe związane z nadprodukcją opakowań i powstających z nich odpadów opakowaniowych – dodaje Barbara Kowalska.

Sieć w kierunku zrównoważonego rozwoju działa wielotorowo. Do tej pory Carrefour wprowadził do swoich sklepów bawełniane torby wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Umożliwił także zakup kawy do własnego kubka. Sieć Carrefour przystąpiła również do Paktu na rzecz Zrównoważonych Tworzyw Sztucznych - inicjatywy prowadzonej w ramach Kampanii 17 Celów.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć franczyzowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w różnych formatach: hipermarketów, supermarketów czy sklepów osiedlowych.

***

Polecamy także:

Trwają prace nad kodeksem dobrych praktyk we franczyzie!

https://franczyzainfo.pl/trwaja-prace-nad-kodeksem-dobrych-praktyk-we-franczyzie/

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook