Sieć Carrefour Polska poinformowała o wstrzymaniu emisji jednej z reklam na platformie TVP VOD. Działanie jest skutkiem opinii użytkowniczki Twittera, która na kanale społecznościowym zwróciła uwagę na to, że w serwisie tvp.info pojawiają się homofobiczne treści (obrażające środowisko LGBT), obok reklamy Carrefour.
Użytkowniczka o nicku Claire Underwood opublikowała na Twitterze post i dołączyła do niego preen screen strony serwisu tvp.info. Na załączonym obrazku widniały artykuły o „tęczowej zarazie”. W kontekście do nich widniała zaś reklama sieci Carrefour Polska.
Czy jesteście świadomi tego, że kupując reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, jednocześnie finansujecie najbardziej obrzydliwą nienawiść względem osób LGBT? – napisała internautka, zwracając się do francuskiego oddziału sieci Carrefour.
Całość skomentowała francuska Centrala Carrefour, która napisała, że przypadkowe treści obok reklamy sieci nie odzwierciedlają wartości całej firmy. Sieć poinformowała również o wstrzymaniu reklamy na platformie TVP VOD i podkreśliła, że zwiększy swoją czujność na tego typu kwestie.
Swoje stanowisko w tej sprawie przedstawił także Carrefour Polska, w którym napisał, że Carrefour to (...) firma, która przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności swoich klientów, pracowników oraz partnerów biznesowych.
Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.) – poinformowała marka w oświadczeniu. Jednocześnie sieć dodała, że nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej.
***
Polecamy także:
GAP zamyka sklepy w całej Europie! Co z franczyzobiorcami?