Catering dietetyczny we franczyzie! Przegląd firm

01 wrz 2021

Choć pomysł na zaopatrywanie klientów w gotowe posiłki zrodził się nie tak dawno, to catering dietetyczny szybko znalazł się w czołówce najszybciej rozwijających się branż w Polsce. 

O dobrej sytuacji "pudełek" na rynku gastronomi, mówią także statystyki. Z badań Pomelo Catering wynika, że tylko w tym roku liczba osób korzystających z diet pudełkowych wzrosła o 35 procent. Ta sama firma zanotowała w I półroczu 2020 roku przychody o dwa razy większe niż w 2019 roku. A potencjał biznesu w branży dietetycznej, dostrzegły także firmy, które nigdy wcześniej nie specjalizowały się w formie gastronomii abonamentowej. Mihderka wprowadziła sprzedaż abonamentową obiadów z deserem. Branżą cateringu zaczęła interesować się także Żabka, przyłączając do siebie Maczfit a potem  Dietly.

Catering dietetyczny we franczyzie również cieszy się coraz większym zainteresowaniem. A firmy chętniej wypracowują modele, które są w stanie przekazać kolejnemu przedsiębiorcy - tak by nie tracić na jakości, o którą martwi się wiele firm rozpoczynających "franczyzowanie" własnej marki.  Sprawdźmy, kto udziela franczyzy na pudełka!

  • Fit Kurier - sieć poszukuje franczyzobiorców z miast liczących od 15 tysięcy do 50 tysięcy mieszkańców. Potencjalne lokalizacje są możliwe w całej Polsce, ale ze szczególnym uwzględnieniem miast takich jak: Zielona Góra, Koszalin. Tarnów czy Jelenia Góra.
  • Muy Bueno - koncept franczyzowy cateringów dietetycznych, który daje możliwość współpracy na terenie Górnego Śląska.
  • Lekki Kęs - to kolejna firma, specjalizująca się cateringu dietetycznym i umożliwiająca współpracę na zasadach franczyzy.
  • Fit&Food - ogólnopolska sieć franczyzowa, która umożliwia współpracę w zakresie cateringu dietetycznego lub otwarcia bistro ze zdrowym jedzeniem.
  • House of protein - nazywają siebie pierwszym w Polsce barem kulturystycznym. Na stronie Hause of protein można przeczytać, że firma planuje otwarcie sieci franczyzowej i w tym celu trwają już wstępne przygotowania.
  • DIET Drive - to kolejna możliwość franczyzy związanej z cateringiem, tylko w nieco innej formule niż te wyżej opisane. Klienci DIET Drive wybierają posiłek, a następnie odbierają go z punktu/"okienka". Koncept DIET Drive bazuje na doświadczeniu marki Apetyt na Zdrowie.
  • Body Chief - to sieć cateringowa, która szuka franczyzobiorców poza Polską. Zainteresowani przedsiębiorcy zagraniczną ekspansją, mogą podjąć współpracę z tą firmą. Współpraca opiera się na dwóch modelach: franczyzie z własną produkcją posiłków lub modelu stricte dystrybucyjnym. Sieć udziela już licencji w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook