Czysty, prosty biznes w trudnych czasach

20 maj 2021
artykuł partnerski

Mydlarnia u Franciszka kieruje się dewizą „Co natura daje dla ciała i dla ducha”. Sieć posiada prawie 20 lat doświadczenia na rynku oraz ugruntowaną pozycję w branży. Oferuje gotowy, łatwy i błyskawiczny do implementacji model biznesowy, obejmujący pełne know-how. Największą zaletą jest autorska, wielokrotnie nagradzana marka własna Lorient, której produkty nie są dostępne poza siecią. Unikatowy produkt to gwarancja stałego zainteresowania konsumentów rynku kosmetyków naturalnych.

Zaczęło się w 2002 roku, kiedy to otworzyła się pierwsza Mydlarnia u Franciszka w Katowicach. Obecnie firma posiada 35 placówek własnych, współpracuje z ponad 50. franczyzobiorcami, którzy poszerzają swój biznes o nowe lokalizacje. Od samego początku, firma nieustannie się rozwija, wdraża nowe rozwiązania (techniczne, technologiczne, marketingowe), które umożliwiają dotarcie do szerszego grona konsumentów. Także zwiększenie zysków ze sprzedaży oferowanych produktów i rentowności biznesu.

Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce rośnie w siłę, a w okresie pandemii trend ten wzmocnił się jeszcze bardziej

Za nami wyjątkowy rok - pandemia wpłynęła na życie wszystkich i na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Jednak Mydlarnia u Franciszka nie marnowała czasu. Wykorzystała go na nowe działania, projekty, na które wcześniej go brakowało. Cały czas prowadzone są rozmowy z nowymi franczyzobiorcami. Przebudzenia ekologicznego w Polsce nie da się powstrzymać, inwestycja w kosmetyki naturalne, to czysty przepis na sukces.

Własna mydlarnia?

Koncept pod szyldem Mydlarnia u Franciszka najlepiej sprawdza się w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców, co nie oznacza, że nie spotka się mydlarni u Franciszka w mniejszych miejscowościach. Ważna jest lokalizacja – w ciągu ruchu pieszych. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni sali sprzedażowej 20-30 m2. Są dwie opcje lokalizacyjne: galeria handlowa – lokal lub wyspa, albo lokal handlowy w centrum miasta, na parterze, z witryną, główne ulice handlowe.

Często mniejsze miasta okazują się idealnym wyborem - mała konkurencja, niskie koszty stałe w porównaniu do dużych metropolii miejskich, szybszy obieg informacji, procentowo duży segment rynku do opanowania.

mydlarnia u franciszka

Mydlarnia u Franciszka ułatwia otwarcie własnego salonu

Według szacunków licencjodawcy, koszt całości inwestycji to około 50 tys. zł netto. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to tylko złotówka netto. Miesięcznie franczyzobiorca płaci 200 zł na marketing oraz 35 zł za użytkowanie systemu b2b. Przewidywany czas oczekiwania na zwrot inwestycji to sześć miesięcy.

Obecnie, franczyzodawca wdraża nowy projekt, przyjazne rozwiązanie dla potencjalnych franczyzobiorców, dzięki czemu, o otwarcie Mydlarni u Franciszka będzie jeszcze łatwiejsze. Od 2021 roku nowi franczyzobiorcy (po weryfikacji przez franczyzodawcę) mogą ubiegać się o zakup towaru na zasadach kredytu kupieckiego, na 100% wartości pierwszego zatowarowania - 29 tysięcy złotych. Firma Lorient wychodzi w ten sposób naprzeciw obecnej sytuacji rynkowej, gdy w czasach pandemii nie każdy przedsiębiorca jest w stanie z góry zapłacić za produkty bez szkody dla płynności finansowej swojej firmy. Upraszczając, zamówione produkty w momencie sprzedaży stają się własnością franczyzobiorcy, dopiero wówczas następuje moment rozliczenia się z franczyzodawcą, a proces jest połączony z jednoczesnym zamówieniem sprzedanego towaru.

Franczyzodawca nie inwestuje w produkty, rozlicza się po sprzedaży towarów, a jednocześnie ma zagwarantowane błyskawiczne dostawy. W rezultacie koszt uruchomienia franczyzy obniża się do 25 tysięcy netto!

Know - how w cenie

Co otrzymują franczyzobiorcy? Sprawdzony, gotowy model biznesowy, pełne know-how prowadzenia biznesu wraz z dużym wsparciem na każdym etapie inwestycji. Każdy z franczyzobiorców przechodzi szkolenie, prowadzone przez wykwalifikowanych szkoleniowców, poznaje najbardziej efektywne dla osiągnięcia zamierzonych rezultatów metody prowadzenia rekrutacji, szkoleń i ewaluacji pracowników. Franczyzodawca zapewnia kompleksową pomoc w uruchomieniu sklepu (projekt, aranżacja, szyldy, wyposażenie, wskazanie solidnych wykonawców). W kosztach uwzględniony jest dostęp do bardzo wygodnego systemu obsługi zamówień, księgowości i prowadzenia biznesu w postaci platformy online. Ogromną zaletą jest sprawnie działający magazyn centralny (w Polsce, w okolicy Częstochowy), gwarantowany krótki czas realizacji zamówień (2-4 dni robocze). Do tego bezpłatna opieka zespołu kreatywnego (grafika, fotografa, copywriterów).

To dopiero początek

Implementując model biznesowy mydlarni u Franciszka stawiasz na nieustanny rozwój swojego biznesu, świadomości wynikającej ze stosowania naturalnych kosmetyków, siebie samego. Rozwija się również portfolio oferowanych produktów. Firma stawia na nowoczesne rozwiązania, usprawnienie procesu produkcji (lepszy produkt to więcej zadowolonych i nowych klientów), design produktu i marki. W obecnych, trudnych czasach sieć zapewnia parasol ochronny, jak i wsparcie franczyzodawcy.

Skuteczna komunikacja pomiędzy partnerami biznesowym to czynniki, które gwarantują bezpieczeństwo, zyski i rozwój przedsiębiorców w Polsce.

Więcej na temat konceptu Mydlarnia u Franciszka znajdziesz tutaj: https://franczyzainfo.pl/katalog/mydlarnia-u-franciszka/

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook