Dietetyk we franczyzie - rozmowa z Martą Marzec

19 kw. 2021

Marta Marzec jest założycielem i prezesem spółki "Mój Dietetyk". Inicjatorka konceptu przekonuje, że dietetyk we franczyzie to świetny pomysł dla młodych osób, chcących rozpocząć własną praktykę dietetyczną.

Przeglądając Internet w poszukiwaniu fit franczyz, natrafiłam na Pani koncept. Znany mi i zapewne wielu osobom jako platforma pakietów diety online. Niemniej zaskoczyła mnie informacja, że "Mój Dietetyk" rozwijany jest głównie we franczyzie. Skąd pomysł na taką formę ekspansji?

Mój Dietetyk od początku swojego istnienia, czyli od 2008 roku był firmą stacjonarną - uważam że relacja dietetyka z klientem ma bardzo duże znaczenie w skuteczności wdrażania zmian żywieniowych, a łatwiej ją zbudować w kontakcie osobistym, dlatego nasi dietetycy spotykają się z klientami w gabinetach. Jeśli chodzi o rozwój sieci, to franczyza pozwoliła na skalowanie firmy w szybszym tempie - stworzenie powtarzalnych procedur obsługi klientów oraz systemu szkoleń umożliwiło szerzenie konceptu "szczęśliwego sposobu odżywiania" w całej Polsce.

W takim razie, ile franczyzobiorców skupia obecnie sieć?

Aktualnie posiadamy 15 placówek franczyzowych i 8 placówek własnych.

Koncept jest dla osób chcących otworzyć własny gabinet dietetyczny?

Tak - nasza oferta skierowana jest do młodych osób chcących otworzyć swoją działalność gospodarczą związaną z dietetyką. Pomagamy im pod kątem przedsiębiorczym (w formalnościach związanych z zakładaniem działalności i pozyskiwaniem funduszy potrzebnych na start) jak i pod kątem merytorycznym (dietetyków wspiera zespół doświadczonych specjalistów, tak by mogli jak najlepiej pomagać klientom w całym kraju).

gabinet w Poznaniu

Jak to wygląda formalnie? Franczyzobiorca musi mieć ukończone konkretne studia?

Tak, dbamy o to by współpracujący z nami specjaliści, świadczyli wysoki poziom usług, dlatego współpracujemy jedynie z osobami posiadającymi wykształcenie kierunkowe z zakresu dietetyki lub żywienia człowieka.

Co oprócz znanego loga daje przyłączenie do sieci "Mój Dietetyk"?

Myślę, że od wartości marki dużo bardziej znaczący jest know-how.  Dietetycy cenią sobie system szkoleń dotyczący zasad postępowania z klientami, narzędzia automatyzujące ich pracę: aplikację do bilansowania jadłospisów, kalendarz elektroniczny, ogromną bazę jadłospisów i materiałów do wykorzystywania w codziennej pracy, a także wsparcie marketingowe - stronę internetową, pozycjonowanie, konsultacje ze specjalistą ds. marketingu, wzory materiałów itd. Duże znaczenie ma też wymiana doświadczeń dietetyków będących w sieci - pozostajemy w ciągłym kontakcie, na spotkaniach na Skype omawiamy wyzwania i trudne przypadki, wzajemnie motywujemy się do rozwoju.

gabinet w Poznaniu

Zapytam jeszcze o kwestie finansowe. Zapewne, aby przyłączyć się do sieci potrzebny jest wkład własny.  Jaka jest jego wysokość? Co z pozostałymi opłatami?

Tak - potrzebne są pewne nakłady, ale nie są one wysokie - na start działalności wystarczy już około 8 tys. złotych. Jeśli chodzi o pozostałe opłaty, to comiesięczna opłata franczyzowa składa się z 2 elementów - stałej opłaty w wysokości 500 zł oraz prowizji w wysokości 10% od wygenerowanych utargów. Pomagamy również w zdobyciu środków z Urzędów Pracy na start pierwszej działalności. Zapraszamy do kontaktu zarówno dietetyków szukających pomysłu na swoje życie zawodowe, jak i osoby chcące zmienić swój sposób odżywiania na zdrowszy.

Dziękuję za rozmowę!

Rozmowę poprowadziła Daria Kania-Baran

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook