Empik zamknie rok z 305 sklepami!

20 gru 2021
źródło: materiały prasowe

17 grudnia, Empik otworzył swój 300. salon w Polsce, który zlokalizowany jest w Krakowie. Do końca grudnia powstanie jeszcze 5 nowych sklepów, a na 2022 rok zaplanowano otwarcie ponad 30 kolejnych lokalizacji.

300. sklep znajduje się na parterze centrum handlowego Serenada w Krakowie i obejmuje powierzchnię ponad 300 mkw. To już dziesiąty Empik w sercu Małopolski.

Stale poszukujemy nowych, atrakcyjnych lokalizacji, aby być jeszcze bliżej naszych klientów. W tym celu wykorzystujemy innowacyjne modele opracowane i wdrożone przez wewnętrzny Zespół Data Science. Choć rok do roku notujemy dwucyfrowe wzrosty na platformie Empik.com, to właśnie równoległy, wielokanałowy rozwój sieci sprzedaży pozwala nam kreować skuteczną przewagę rynkową nad innymi podmiotami segmentu retail i e-commerce w Polsce. Nowe salony to nie tylko miejsca z wygodnym dostępem do zasobów kultury i kategorii lifestyle. To także kolejne punkty  odbioru bezpłatnych zamówień i rezerwacji z Empik.com, co jest dużym udogodnieniem szczególnie dla klientów z mniejszych miast i miejscowości, w których do tej pory nie byliśmy obecni. W 2022 roku planujemy kontynuację tej strategiiwskazuje Cezary Kupiec, Dyrektor ds. Handlowych i Sieci Sprzedaży w  Empiku.

W tym roku na mapie pojawiły się m.in. pierwsze punkty w Augustowie, Zduńskiej Woli i Gorlicach. Od listopada, stacjonarne zakupy w swoich miastach mogą już zrobić mieszkańcy Szamotuł, Pszczyny i Kościanu, a wkrótce tę możliwość zyskają także klienci z Andrychowa. W ostatnim czasie kolejny salon pojawił się także w Bielsko-Białej.

Jak wynika z badań, już 1/3 Polaków kupuje w Empiku*, a 60% naszych odbiorców to klienci omnichannel i udział ten stale rośnie. Z kolei co 4. konsument, który realizował zakupy wyłącznie w salonach, obecnie dokonuje ich również w e-commerce. Nasi klienci cenią przede wszystkim szybkość zakupów i wygodę, które dają im rozwiązania na styku online i offline, takie jak rezerwacja produktu online i odbiór w salonie już po dwóch godzinach (tzw. click&collect). Zainteresowanie nią rośnie w tempie dwucyfrowym. Coraz więcej entuzjastów zyskuje również Premium Pay&Go – usługa, która umożliwia samodzielne skanowanie produktów i opłacanie ich z poziomu aplikacji mobilnej bez konieczności podchodzenia do kas, czy też bezpłatna dostawa zamówień z Empik.com do salonów, głównie w opcji eko - bez opakowań i wypełniaczy. Swoje zadowolenie klienci wyrażają w jednoznaczny sposób w NPS, czyli wskaźniku satysfakcji, który dla salonów wynosi blisko 80 pkt. To plasuje nas w absolutnym TOP rynkowym w Polsce i umacnia w przekonaniu, że obraliśmy efektywną strategię rozwoju  – wskazuje Cezary Kupiec.

Jak wygląda współpraca z siecią Empik?

Firma umożliwia przedsiębiorcom przyłączenie się do sieci partnerskiej. Oznacza to, że na podstawie umowy partnerskiej zawartej na czas nieokreślony, prowadząc działalność gospodarczą Partner Handlowy,  zarządza salonem w imieniu i na rzecz sieci Empik. Partner Handlowy, jako przedsiębiorca ponosi koszty zatrudnienia pracowników, prowadzenia działalności i księgowości. Z siecią rozlicza się stałą prowizją. Partner Handlowy nie musi inwestować w towar i nie wnosi wkładu własnego. Musi jednak posiadać minimum 2-telnie doświadczenie w zarządzaniu jednostką handlową oraz zarządzaniu zespołem pracowników.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera