Fit Ice Cream. Nowy kultowy koncept franczyzowy

05 kw. 2022

Fit Ice Cream to nowy wymiar franczyzy. Jeszcze wiosną na ulicach polskich miast pojawią się kultowe, kolorowe skutery piaggio, z których można będzie kupić lody. Będą inne niż wszystkie, bo wegańskie, bez cukru i bez glutenu. Stoi za tym popularna sieć „nie-cukierni” Fit Cake, która wprowadza na rynek nową mobilną franczyzę.

Fit Ice Cream zmienia podejście do słodkiej,  mobilnej franczyzy. - Do tej pory lody stanowiły jeden z wielu modułów franczyzy Fit Cake. Spotkały się ze świetnym przyjęciem klientów, głównie tych na dietach z różnymi ograniczeniami. Dlatego aż 2/3 naszych franczyzobiorców dokupiło dodatkowo opcję lodową, uzyskując z tego duże dochody. Teraz postanowiliśmy sprzedawać ją jako niezależny koncept – wyjaśnia Rafał Kościuk, współwłaściciel sieci Fit Cake.

Fit Ice Cream otwarte na każdego inwestora - przystępny próg

Od kwietnia Fit Ice Cream mogą włączyć do swojej oferty także restauratorzy i kawiarnie od dawna obecne na rynku. Można też otworzyć własną niezależną mobilną lodziarnię. Dla inwestorów jest to tym bardziej kuszące, że próg wejścia do biznesu to tylko 5 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za licencję na unikatowy, lodowy koncept i za rozpoznawalny brand.

Fit Ice Cream

Skutery, riksze, wózki na lody

Fit Cake nie byłby sobą, gdyby „odpalanie” nowej franczyzy nie odbyło się spektakularnie. Lody będą sprzedawane nie tylko z riksz czy wózków, ale też m.in. z włoskich skuterów piaggio. Każdy z pojazdów ma oczywiście inną cenę, np. riksza to koszt około 25 tys. zł, skuter będzie droższy. Ale jak zapewnia franczyzodawca jest w stanie zamienić w lodziarnię wszystko co jeździ na dwóch lub czterech kołkach i jest otwarty na indywidualne pomysły inwestorów. Koszty adaptacji mogą więc być różne.

Czytaj również: Sieć Żabka uruchomiła platformę z ofertami pracy dla obywateli Ukrainy!

- Nasze lody same w sobie są już reklamą, która przyciągnie nowych klientów – Rafał Kościuk zachęca do wypróbowania nowej franczyzy także przedsiębiorców od dawna obecnych w branży. – Mobilne lodziarnie pomalujemy w pastelowe barwy, z jakimi kojarzy się design marki. Kolorowy skuter czy garbus to rzecz, obok której nikt nie przejdzie obojętnie. Kojarzy się z wakacjami, luzem i radością. A od teraz także ze świetnym smakiem - dodaje.

Podstawą mobilnej lodziarni jest oczywiście kuweciarka. W Fit Ice Cream wyposażona jest ona 16 keg (ułożonych w dwa piętra po 8 na każdym poziomie). Pomieszczą one nawet 50 kg lodów. Oznacza to też, że lodziarz może zaoferować klientom aż 16 różnorodnych smaków.

Co ważne dzięki dobrej organizacji sieć zapewnia szybką dostawę. W pilnych przypadkach jest w stanie dowieźć zamówione lody nawet w 24 godz.

Fit Ice Cream
Super smak bez cukru

- Każdy rodzaj Fit Ice Cream ma dokładny opis, który udostępniamy klientom. Etykieta jest krótka. Lody zawierają 5, do 7 składników. Na razie skupialiśmy ma klasycznych smakach (śmietankowych, czekoladowych), o które trudniej osobom z celiakią, na diecie bezmlecznej czy bezglutenowej. Ale lubimy kreować zaskakujące połączenia, więc będą niespodzianki – zapewnia Ewelina Choińska, odpowiedzialna w sieci za receptury Fit Ice Cream.

Wegańskie zimne desery sieć wprowadziła do swojej oferty dwa lata temu i jest ekspertem w tej dziedzinie na polskim rynku. W menu ma przysmaki bez cukru i innych chemicznych polepszaczy. Adresuje je przede wszystkim do osób nie mogących jeść tradycyjnych lodów. - Bazą naszych lodów jest mleko ryżowe lub kokosowe. Nie stosujemy sojowego, bo wiele osób ma na nią uczulenie. Używamy tylko roślinnych tłuszczów. Desery słodzimy naturalnymi, niskokalorycznymi słodzikami – erytrolem i ksylitolitem. Smak uzyskujemy dodając np. świeże owoce lub pasty z orzechowe - dodaje. Przyznaje też, że choć sezon jeszcze się nie zaczął, to zainteresowanie wegańskimi lodami jest już ogromne, zarówno franczyzobiorców, jak i klientów.

Fit Ice Cream

5 mocnych stron Fit Ice Cream

Marka jest pewna sukcesu swojego nowego konceptu. Z 50 punktów franczyzowych Fit Cake, 30 sprzedaje wegańskie lody jako opcję dodatkowo płatną, co oznacza, że jest na nie duży popyt. - Wiemy już z doświadczenia, że w dobrym punkcie, przy dobrej ze sprzedaży samych lodów można uzyskać 2 tys. zł dziennie – wyjawia Rafał Kościuk – Łatwo więc można oszacować zyski. Nie bez przyczyny też branżę tę nazywa się wysokomarżową - przyznaje. Lodziarnie, szczególnie właśnie mobilne, okazały się odporne na covidowy kryzys w gastronomii. Dobra koniunktura dla branży utrzyma się zapewne także w nadchodzącym sezonie.

Fit Ice Cream
Wedle właścicieli Fit Ice Cream, nowy koncept, którym zamierzają zawojować rynek lodziarski, jest skazany na sukces. W pięciu punktach podsumowują atuty jakimi format wygra z konkurencją:
- unikalny na rynku produkt, przygotowywany wedle autorskich receptur oraz duża gama smaków;
- duży potencjał sprzedażowy z związku z rosnącą grupą klientów poszukujących alternatywy dla tradycyjnych lodów (wegańskie, bezukrowe lody Fit Ice Cream mają też certyfikat produktu bezglutenowego);
-bezproblemowe i szybkie zatowarowanie – do 48 godz. od złożenia zamówienia;
-bardzo niski próg wejścia do sieci – 5 tys. zł i możliwość zakupu mobilnej lodziarni i sprzętu w ratach;
-rozpoznawały brand i nowoczesny, przyciągający design mobilnych punktów.

- To się nie może nie udać. Z niecierpliwością czekamy więc na lato i nowych franczyzobiorców – dodaje Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Ice Cream.

Materiał partnera

Czytaj również: Gospodarka 2022-2023: Z tarczą, czy na tarczy? [RAPORT mBank]

Sprawdź nas także na Facebooku:

FRANCZYZA INFO

Tagi:

Opublikowane przez: Redakcję
facebook