Nie masz czasu na czytanie i szukanie wiadomości po całym Internecie? Robimy to za Ciebie! Oprócz standardowych codziennych treści, dorzucamy coś dodatkowego - biznes newsy w pigułce! Poniżej znajdziesz zbiór informacji prasowych z całego tygodnia.
Oprócz rozwoju stacji benzynowych ORLEN planuje rozwijać formaty sklepowo-gastronomiczne. Firma chce mieć około 2,1 tysiąca punktów gastronomicznych.
Od grudnia klienci będą mogli zamawiać w Auchan specjalne paczki, w których każdego dnia znajdą się pełnowartościowe i atrakcyjne cenowo produkty o krótkich terminach przydatności.
– Auchan od lat podejmuje działania w duchu zero waste, w tym na rzecz niemarnowania żywności. Chcemy w wymierny sposób wpływać na zmniejszenie skali tego zjawiska – mówi Dorota Patejko, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR Auchan Retail Polska. – Z jednej strony przeciwdziałamy marnotrawstwu żywności w całym łańcuchu wartości naszej firmy, z drugiej podejmujemy inicjatywy wspierające świadome decyzje zakupowe naszych klientów. Liczymy na dobre przyjęcie z ich strony możliwości korzystania z aplikacji Too Good To Go. Zaczynamy pilotażowo – w trzech lokalizacjach na terenie Warszawy – dodaje Dorota Patejko.
Grupa Muszkieterów kontynuuje rozwój sieci Bricomarché. Łącznie uruchomiła już 171 sklepów – najnowsze supermarkety zostały otwarte kolejno w Świnoujściu, Gostyninie oraz Bytowie. W każdym przypadku jest to pierwsza placówka sieci Bricomarché w mieście.
Od 6 grudnia br. Żabka rozszerza testy usługi „Zamów i Odbierz” na wszystkie blisko 6800 sklepów sieci na terenie całej Polski. Rozwiązanie jest konsekwencją i kolejnym etapem transformacji cyfrowej, która zachodzi w firmie.
– Dynamiczny rozwój rynku e-commerce, a przede wszystkim zapoczątkowana przez nas kilka lat temu transformacja cyfrowa, sprawiają, że w Żabce nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań, by jak najlepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby konsumentów. Sytuacja epidemiologiczna, z którą mierzymy się niemal od początku roku, stała się dla nas dodatkowym bodźcem do przyspieszenia naszych działań w tym obszarze. W kwietniu uruchomiliśmy testowo usługę „Zamów i odbierz”, umożliwiającą klientom zakupy za pośrednictwem aplikacji żappka, z której korzysta już blisko 4 mln użytkowników. Obecnie, kiedy mamy do czynienia z koniecznością zachowania dystansu społecznego oraz zwiększonymi oczekiwaniami dotyczącymi bezpieczeństwa zakupów, spotkała się ona z bardzo dobrym przyjęciem naszych klientów. Dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć testy na wszystkie blisko 6800 placówek sieci Żabka w Polsce – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych i rozwoju w Żabka Polska.
– Jesteśmy świadkiem interesującego przetasowania na rynku i przejmowania pałeczki lidera przez centra średniej wielkości. Jesteśmy skłonni zaryzykować tezę, iż to właśnie te obiekty będą czarnym koniem w wyścigu i zmaganiach ze skutkami pandemii. Potrzeba jednak więcej czasu na analizę zachowań klientów, bo diabeł tkwi w szczegółach, ale bez wątpienia, to spore zaskoczenie dla analityków i ekspertów Retail Institute - mówi Anna Szmeja, Prezes Retail Institute. Z najnowszego raportu wynika, że duże centra handlowe tracą na atrakcyjności. A biznes łatwiej jest prowadzić w mniejszych pasażach.
Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins i Luis Araujo, dyrektor generalny sieci Biedronka w komunikatach prasowych podkreślają, że „następne pięć lat będzie kluczowe dla rozwoju Biedronki, która z jednej strony chce obronić wiodącą pozycję na polskim rynku, a z drugiej jeszcze ją umocnić.” Firma chce zwiększyć ilość sklepów, ujednolicić ich wizerunek i skupić się na nowoczesnych technologiach.
W wywiadzie dla retainet.pl właściciel Zdrowa Krowa powiedział, że pod koniec listopada udało się sieci otworzyć kolejną restaurację, która ma dobre wyniki. Zdrowa Krowa jest także w trakcie negocjacji kolejnych lokalizacji.
Fabre został starszym wiceprezesem ds. Kulinarnych i innowacji w Subway. Fabre wnosi do Subway imponującą wiedzę kulinarną i doświadczenie QSR. Skoncentruje się na ulepszaniu i innowacjach menu oraz wprowadzaniu nowych i pożądanych ofert dla tej marki. Wcześniej kucharz współpracował z marką Papa John's.
Żabka razem z firmą Żywiec Zdrój wprowadza EKOmaty to innowacyjne rozwiązanie, które w obszarze ekologii wdraża sieć Żabka razem z firmą Żywiec Zdrój. Do końca I kwartału 2021 r. będzie ich łącznie 15. Klienci, którzy oddadzą plastikowe i metalowe opakowania po napojach do EKOmatów umieszczonych przy sklepach Żabka, mogą liczyć na dodatkowe punkty lojalnościowe w aplikacji żappka.
Carrefour rozszerzył zasięg nowej usługi Carrefour Sprint, w ramach której dowozi klientom swojego sklepu internetowego zamówienia spożywcze w ciągu 3 godzin. Usługa dostępna jest w 20 miastach.
Klienci MOYA mogą tankować już na dziesięciu stacjach samoobsługowych, co jest wynikiem przejęcia obiektów eMILA od BM Reflex i sukcesywnego włączania kolejnych punktów do sieci. Stacje działają w dotychczasowych barwach. Adaptacja ich do standardów marki MOYA rozpocznie się w 2021 r.
Spółka Nasz Sklep uruchamia kolejne placówki franczyzowe w formacie premium. W Konopnicy ruszył sklep pod szyldem Delikatesy Premium, zaś we Wróblewie Charłupii Wielkiej otworzono nowe Delikatesy Sezam. W obu przypadkach biznes będzie prowadzony przez franczyzobiorców.
biznes biznes biznes
***
Polecamy także:
Flesz tygodnia - czyli zbiór informacji z całego tygodnia (27.11- 4.12.2020)