Nick Powills (CEO Agency No Limit) wskazał na łamach franchising.com, że franczyza 2022 roku będzie dobrą dodatkową inwestycją i ulokowaniem pieniędzy. Nabywcy franczyzowych marek, będą traktować taką inwestycję jako dodatek do swojego budżetu.
To przewidywanie może oznaczać, że franczyzobiorcy będą traktować biznes franczyzowy nie jako podstawę i jedyne źródło utrzymania, a jako pewnego rodzaju środek wpływający na zwiększenie domowego budżetu.
Wyzwaniem ma być zaś zatrudnianie pracowników, w tym umiejętność szybkiego zatrudniania i w dodatku zatrudnianie odpowiednich osób. Według Michelle Rowan przed franczyzodawcami stoi wielkie wyzwanie, aby Ci mogli zapewnić swoim franczyzobiorcom odpowiednie narzędzia, które pozwolą im na sprawną rekrutację, ale także na umiejętność "zatrzymywania" pracowników w danej kulturze organizacyjnej.
Franczyzowe marki nadal będą szukać innowacji i rozwiązań, które będą nie tylko służyć firmom, ale przede wszystkim ich klientom.
Wraz ze wzrostem liczby firm wykorzystujących model franczyzowy, wzrasta konkurencja o kandydatów do franczyzy. Oznacza to, że marki franczyzowe będą musiały jeszcze bardziej zwiększać swoją atrakcyjność. A kandydaci na franczyzobiorców będą coraz bardziej wyrafinowani i wybredni. Ilość konceptów franczyzowych będzie dawała im możliwość wyboru marki, która da im najlepsze wsparcie. Dlatego franczyza 2022 roku może się okazać wielkim wyzwaniem dla marek, które będą jeszcze bardziej zabiegać o nowych inwestorów.
Firmy będą coraz częściej korzystać z narzędzi do pracy zdalnej, które narzuciła im pandemia. Wiele firm nie wróci do biur lub będzie pojawiać się tam w niepełnym wymiarze. A spotkania "twarzą w twarz" zostaną zastąpione wirtualną rozmową.
To tylko wybrane przykłady prognoz, których prawdopodobnie doświadczymy w 2022 roku.