Czy właściciele firm prowadzących zajęcia pozalekcyjne dla dzieci, mogą odpoczywać w czasie wakacji? Mogłoby się wydawać, że odpowiedź na to pytanie jest oczywista – rodzice rozumieją przecież, że właśnie w lipcu i sierpniu ich pociechy mają szansę odpocząć od zajęć, którymi są przeładowane w ciągu roku szkolnego. Jak się jednak okazuje, dla coraz większej liczy dzieci – a także ich rodziców – wakacje to również świetny moment na rozwijanie pasji. Patrząc na przykład przedsiębiorców z sieci Edukido, można stwierdzić, że właśnie w tym czasie mają ręce pełne pracy – zainteresowanie ich zajęciami w lecie jest ogromne!
Co sprawia, że branża edukacji dla dzieci jest opłacalna przez cały rok? Jeśli tylko program zostanie odpowiednio przygotowany, a organizator jest otwarty na proponowanie różnego rodzaju zajęć – może się okazać, że urlopy franczyzobiorców prowadzących taki biznes wcale nie będą łatwe do zaplanowania w lecie!
– Oferta Edukido opracowywana jest w taki sposób, aby nasi franczyzobiorcy mogli zarabiać siedem dni w tygodniu, przez dwanaście miesięcy w roku – wyjaśnia Anna Stasiuk, menadżer działu obsługi klienta biznesowego w Edukido Polska. Czym franczyzobiorcy Edukido zajmują się w wakacje? Jest to okres, w którym na przykład prowadzą półkolonie czy też uczestniczą w licznych letnich eventach okolicznościowych.
– W sierpniu należy już umawiać się z dyrektorami szkół i pytać o możliwość zaprezentowania swojej oferty rodzicom. Z kolei od pierwszych dni września trzeba ruszyć z intensywną promocją, rozdawać ulotki, organizować spotkania informacyjne – np. w dniu pierwszych zebrań rodziców w szkole – mówi Robert Stopa z oddziału podkarpackiego.
Warto przy tym wiedzieć, że franczyzobiorcy Edukido nie muszą na początku inwestować we własny lokal. Większość zajęć prowadzą w placówkach oświatowych i innych miejscach, w których dzieci spędzają wolny czas. Stanowi to więc ogromną zaletę ich pracy w czasie wakacji. Nie muszą bowiem płacić za lokal, który nie jest użytkowany – ze swoją ofertą wychodzą do organizatorów półkolonii czy wspomnianych eventów i korzystają z ich lokalizacji.
Jak to zatem działa? W przypadku nawiązania współpracy z Edukido początkowa inwestycja nie wydaje się zbyt wygórowana. Wystarczy mieć pieniądze na licencję franczyzową i kupno zestawów klocków Lego, które są niezbędne do prowadzenia zajęć. Przedsiębiorcy nie muszą wynajmować lokalu i go remontować – dzięki czemu ich koszty znacząco się obniżają. Według wyliczeń firmy i doświadczeń franczyzobiorców Edukido osoby zainteresowane nawiązaniem takiej współpracy powinny dysponować co najmniej 18,5 tys. zł. Dokładna kwota inwestycji zależy m.in. od wielkości obszaru, na który franczyzobiorca chce kupić licencję, i od tego, czy będzie on prowadził zajęcia w szkołach, czy też chce otworzyć od razu samodzielną placówkę.
Jeśli zdecyduje się na tę pierwszą – tańszą – opcję, wówczas musi zainteresować swoją ofertą dyrektorów szkół. Następnie należy przekonać rodziców, że warto zapisać swoje pociechy właśnie na zajęcia Edukido. – Zazwyczaj jedni i drudzy są nam przychylni – mówi Robert Stopa. – Mamy opracowane scenariusze zajęć dla dzieci od trzeciego do dwunastego roku życia. Możemy więc prowadzić warsztaty również w przedszkolach. Największe zainteresowanie naszą ofertą zauważamy jednak wśród dzieci w wieku od sześciu do dziewięciu lat – dodaje.
Obecnie sieć Edukido liczy 50 punktów franczyzowych. W minionym roku szkolnym otworzyły się nowe oddziały – m.in. we Wrocławiu, Zamościu, Biłgoraju i Przemyślu. – To pokazuje, że mimo trudności związanych z pandemią nasza sieć żyje, wciąż się rozwija, a oddziały przebijają się ze swoją ofertą do szkół i przedszkoli – podkreśla Anna Stasiuk.
Jej zdaniem Edukido ma potencjał, by stworzyć oddział w każdym powiecie w Polsce. To zaś oznacza, że mogłoby działać aż 400 franczyzobiorców tej marki! Firma rozwinęła swoją działalność również poza granicami kraju. – Do sieci Edukido dołączyła pierwsza zagraniczna master franczyza – w Chorwacji powstało Edukido Hrvatska. Przed wybuchem pandemii podpisaliśmy jeszcze dwa zagraniczne kontrakty. Otwarcie naszego biznesu uniemożliwił im trudny czas związany z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, ale powoli wracamy już do rozmów z tymi kontrahentami – mówi Anna Stasiuk. Podkreśla też jednak, że firma skupia się nie na liczbie oddziałów, tylko na zapewnianiu najwyższej jakości zajęć prowadzonych w poszczególnych rejonach.
Obecnie oddziały Edukido wracają do pełnej operacyjności. W większości powiatów zauważalne jest zwiększone zainteresowanie zajęciami ze strony rodziców. Dostrzegają oni bowiem, jak bardzo ich dzieci są zmęczone siedzeniem w domu i jak mocno pragną kontaktu z rówieśnikami. Oferta Edukido świetnie wpasowuje się więc w te oczekiwania – prowadzone przez franczyzobiorców zajęcia mają na celu przede wszystkim odciągnięcie dzieci od komputerów. Dlatego szczególnie propozycje wakacyjne, które swoim klientom prezentują oddziały Edukido, przyciągają wielu rodziców chcących zapewnić dzieciom zdrowy i kreatywny odpoczynek.
Ponadto wielu rodziców zmuszonych jest pracować w czasie wakacji. Bardzo dobrą odpowiedź na ich zapotrzebowanie stanowią zatem półkolonie letnie. W ich ramach dzieci poznają zasady działania świata poprzez zabawę przy pomocy klocków. U nas nie ma nudy ani miejsca na rutynę, ponieważ poruszamy tematy z każdej dziedziny życia – mówi Karolina Kulesza z oddziału w Gdyni.– Zajęcia są niesamowicie kreatywne, gdyż nie pracujemy z surowymi instrukcjami, a na koniec możemy przedstawić tyle pomysłów i rozwiązań, ilu mamy uczestników. Wydaje mi się, że obecnie coraz mniej zajęć edukacyjnych – poza tymi stricte artystycznymi – daje dzieciom możliwość kreacji – dodaje. – W tym kontekście zdecydowanie wybija się oferta Edukido. Dlatego jesteśmy przekonani, że inwestycja w ten projekt ma przyszłość! - podsumowuje Karolina Kulesza.
Franczyzodawca Edukido wciąż aktywnie poszukuje lokalnych franczyzobiorców. Jeśli chcesz dołączyć do jednego z ponad 50 oddziałów w całej Polsce – lub stworzyć własny – wejdź na stronę: https://edukido.com.pl/franczyza/. Dowiesz się, jak postawić pierwsze kroki na tej drodze i na jakie wsparcie ze strony firmy możesz liczyć. Być może wakacje to właśnie doskonały moment, by nawiązać współpracę i rozwinąć swój własny biznes w ramach franczyzy edukacyjnej!
Edukido to firma oferująca zajęcia edukacyjne dla dzieci z klockami Lego: