Franczyza Keto Cake - nowa marka własna Fit Cake

06 maja 2021
artykuł sponsorowany

Największa polska sieć niecukierni Fit Cake wprowadza do systemu franczyzowego nowy format - Keto Cake. To odpowiedź firmy na epidemię otyłości, jaka pojawiła się podczas pandemii koronawirusa. Według badań Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego w 2020 roku przytyło ponad 30 proc. Polaków.

Jak wynika ze statystyk Instytutu wzrost wagi jest znaczący - średnio o przynajmniej 5 kg, ale też bardzo niepokojący, ponieważ otyli są bardziej narażeni na ciężki przebieg covid-19. Najwięcej kilogramów przybyło osobom w wieku produkcyjnym, ale o zwolnionym już metabolizmie, czyli głównie 40, 50 i 60-latkom.

To znamienne, ponieważ pozbawieni swojej codziennej aktywności: chodzenia do pracy,  regularnych godzin posiłków, treningów, zużywali codziennie o około 500 kalorii mniej. O  tyle “odchudzone” powinny być też ich posiłki, ale jak wiadomo, z nudów i stresu zamiast  mniej jedliśmy więcej. Wielu osobom waga przyrastała w zastraszającym tempie, nawet o kilogram miesięcznie - mówi Ewelina Choińska, autorka „lekkich” receptur w Fit Cake i  zawodniczka fitness. - Teraz, i z powodu wiosny i optymizmu jaki przyniosły masowe szczepienia, czas się ich pozbyć. Wprowadzamy więc do naszej franczyzy moduł Keto Cake, który pozwala w szybkim tempie pozbyć się nadprogramowych kilogramów - dodaje. 

Sieć zdecydowała się na stworzenie nowej marki, ponieważ dąży do oddzielenia KETO od FIT, z którym jest od początku kojarzona. Dieta ketogeniczna ma bowiem wielu zwolenników, ale często spotyka się też z krytyką.

Marka Fit Cake wychodzi z ofertą do różnorodnego grona odbiorców. Staramy się, aby każdy człowiek na diecie - nie ważne jakiej - znalazł u nas najzdrowszy odpowiednik tego czego szuka. Fit Cake nie ocenia żadnej z diet, Fit Cake szanuje decyzje zakupowe każdego klienta mówi współwłaściciel sieci Rafał Kościuk.

Keto Cake dla niecierpliwych

Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami i większą wagę przywiązują do zdrowego odżywiania. Wielu przechodzi na specjalne diety, często kontrowersyjne. Triumfy święci weganizm - także z powodów światopoglądowych, ale hitem ostatnich miesięcy jest dieta ketogeniczna. Od dawna była popularna w środowiskach sportowców i osób aktywnych, ponieważ pozwala na przyswojenie z posiłków najwartościowszych dla organizmu składników. Teraz stała się powszechna. Układa się ją tak, by w daniu zwiększyć ilość zdrowych tłuszczy przy równoczesnym ograniczeniu węglowodanów. Zalecana jest także dla diabetyków i osób z insulinoopornością, ponieważ ułatwia kontrolę glikogenu.

- Jej efektem jest szybka redukcja masy ciała, ale też dłuższe uczucie sytości oraz  regulacja pracy układu pokarmowego. To dieta dobra dla niecierpliwych - dodaje Ewelina  Choińska. - Od dawna wiele naszych ciast jest nie tylko bez cukru, gluten free i wege,  ale też keto. Na ostatnie święta Bożego Narodzenia i wielkanocne przygotowaliśmy specjalne keto menu i uświadomiło nam to jak wielkie jest zainteresowanie tego typu słodyczami. Znikały w oka mgnieniu.

W ofercie Keto Cake znajdą się ciasta o zbilansowanym keto składzie, desery w słoiczkach,  batony. Już wiadomo, że hitem będzie keto Knoppers, sernik Oreo i donuty ze słonym karmelem.

Franczyza Keto Cake - nowa marka własna Fit Cake

Keto franczyza to dobry kierunek

Okazało się, że poza klientami keto ofertą zainteresowani są także franczyzobiorcy Fit Cake i  inni przedsiębiorcy działający w branży gastronomicznej.

- Pewna inwestorka ze Śląska zdecydowała się na wejście do sieci właśnie ze względu na  Keto Cake, ponieważ jest gorącą zwolenniczką tej diety - mówi Rafał Kościuk,  współwłaściciel franczyzy Fit Cake. - Inni nasi partnerzy też sygnalizują, że to dobry  kierunek i chcą rozbudować swój biznes o ten moduł - dodaje.

Keto Cake, jako opcja dodatkowa do już funkcjonujących lokali kosztuje 3,5 tys. zł. Fit Cake  mimo niekorzystnej koniunktury w gastronomii rozwija się znakomicie. Podczas pandemii dla  wielu osób stało się jasne, że masa ciała i styl odżywiania ma kolosalny wpływ na stan zdrowia. Stąd niesłabnące zainteresowanie niskokalorycznymi słodyczami bez cukru. W pierwszym kwartale 2021 roku, wywodząca się z Białegostoku sieć podpisała 9 umów franczyzowych na nowe punkty. Do końca roku na polskim rynku ma działać 50 Fit Cake (w styczniu było ich 24). Pojawiły się też pierwsze pytania o franczyzę za granicą.

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera