Franczyza klubu fitness - przegląd firm

06 wrz 2021
źródło: „Zdrowie za miliard dolarów – branża fitness w Polsce i jej znaczenie dla ducha, ciała i PKB”

Choć franczyza klubu fitness w czasie pandemii może nie zachęcać potencjalnych inwestorów, to wiele danych pokazuje, że ten rynek jest ważny i potrzebny. I mimo wszystko może też okazać się świetnym pomysłem na biznes. Franczyza klubu fitness w niepewnych czasach to również zdecydowanie lepszy pomysł, niż otwieranie klubu bez dodatkowego wsparcia.

W Polsce funkcjonuje około 10 tys. obiektów sportowo-rekreacyjnych, z czego ponad 3 tys. to kluby fitness. Branża fitness w 2019 roku zanotowała przychody w wysokości ok. 4 mld zł rocznie i jest warta ok. 0,2 proc. krajowego PKB. Jest także ważnym sektorem dla polskiej  gospodarki, ponieważ stymuluje popyt również w innych sektorach, takich jak: odzież, suplementy, maszyny treningowe, diety itd. Według szacunków Polskiego Instytutu Ekonomicznego wartość dodana sektora fitness wynosi w Polsce ok. 10 mld zł.

Nie można jednak ukryć tego, że lockdown zmniejszył pewność tego biznesu. Pokazują to także statystyki. W 2020 roku zamrożenie branży fitness kosztowało około 4 mld zł., ale także spowodowało redukcję dużej części  etatów. W 2021 roku wiele firm zaczęło generować kolejne straty. Zgodnie z Rejestrem Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK, zadłużenie branży związanej ze sportem, rozrywką i rekreacją po wybuchu koronakryzysu przekroczyło 110 mln zł. Wiele biznesów upadło.

Statystyki pokazują także, że najgorzej radziły sobie biznesy z branży sportowej, które organizują wydarzenia. Udostępniane przez sieci dane pokazują, że franczyzowe kluby fitness miały się o wiele stabilniej. Co ciekawe, wiele z nich podczas pandemii podpisało nowe umowy franczyzowe. Franczyzobiorcy wdrażali standardy sieci, otrzymywali także dodatkowe wsparcie. Niejedna franczyza klubu fitness opierała się na wzajemnych szkoleniach. Trzeba dodać, że kilka franczyzowych sieci, które oferują treningi EMS normalnie funkcjonowało w czasie zamrożenia całej branży. Inne zaś wprowadzały treningi online.

Specjaliści nie wróżą więc tej branży upadku. A pandemia nie powinna przekreślać zatem przyszłości franczyzy w branży fitness i potencjału, jaki generuje.

Jakie zatem sieci franczyzowe działają w Polsce? Są to m.in. 

  • Studio Synergy - to sieć butikowych studiów EMS z najdłuższym doświadczeniem w Polsce, która oferuje trening przy użyciu metody EMS (Electrical Muscle Stimulation). Sieć oferuje współpracę na zasadach franczyzy.
  • Harder Studio - kolejna firma, która umożliwia zainteresowanym franczyzobiorcom współpracę.
  • FitCurves - pierwszy klub pod tym szyldem powstał w 1992 roku w Teksasie. Ta międzynarodowa sieć klubów fitness dla kobiet, umożliwia współpracę na zasadzie franczyzy również w Polsce.
  • MRS.SPORTY - kolejna franczyza klubów fitness dla kobiet, której placówki można znaleźć w 7 krajach Europy.
  • In.Time - kolejna marka w kategorii franczyz EMS, czyli krótkiego treningu.
  • Lejdis Studio - to koncept, który łączy fitness z tańcem oraz pierwszy w Polsce projekt franczyzowy studia tańca dla kobiet.
  • Xtreme Fitness Gyms Franchise - prężnie rozwijająca się franczyza klubów fitness w Polsce.
  • MEON EMS  - oferuje franczyzę studia fitness wyposażonego w specjalistyczny system elektrostymulacji mięśni.
  • MeetFit - nowa marka, która od niedawna funkcjonuje na franczyzowym rynku.

To tylko wybrane sieci franczyzowe, które oferują współpracę w tym modelu.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook