Mail Boxes Etc. (MBE) to jedna z największych globalnych sieci franczyzowych, oferująca kompleksowe wsparcie dla biznesu - małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie przesyłek, poligrafii, mikrologistyki oraz e-commerce. W Polsce działa już 37 punktów franczyzowych a Sieć MBE jest obecna w 55 krajach na świecie i liczy już ponad 2,9 tys. placówek. Współpraca z międzynarodową siecią franczyzową to przede wszystkim globalne możliwości, dające lokalne korzyści.
W czasach globalnej pandemii Covid-19 Centra MBE stały się ogromnym wsparciem, zwłaszcza dla branży e-commerce, która jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów w Polsce. Coraz popularniejsze stają się również usługi mikrologistyczne, które wspierają działalność sklepów internetowych, zapewniając im pełną obsługę magazynu, konfekcjonowania, wysyłek i zwrotów. Zauważalny jest bardzo dynamiczny rozwój branży kurierskiej. Szacuje się, że w 2023 roku wartość rynku przesyłek kurierskich będzie wynosić ponad 12 mld zł, w porównaniu do około 10 mld zł w 2020 roku.
- To olbrzymi wzrost, który można zawdzięczać coraz silniejszej pozycji e-sklepów na polskim rynku. Uważam, że przyszłość należy do tych firm, które rozumieją potrzebę wdrażania technologii cyfrowych służących udoskonalaniu procesów logistycznych - mówi Iwona Naculak, Specjalista ds. Rozwoju Sieci Mail Boxes Etc.
Właśnie dlatego Mail Boxes Etc. wdraża w swoich placówkach coraz więcej rozwiązań informatycznych mających na celu jak najlepsze wykorzystanie tego trendu. Przykładem jest wtyczka dla sklepów internetowych, platforma do zdalnego nadawania przesyłek kurierskich, a w najbliższym czasie również aplikacja służąca do obsługi magazynu i procesów logistycznych.
- W obecnych czasach otwarcie i prowadzenie takiej placówki jest niewątpliwie trafnym pomysłem na przyszłościowy biznes. Centra MBE często stają się dla klientów zewnętrznym działem logistyki, marketingu i administracji. Dzięki takim usługom, dostępnym w jednym miejscu, pomagamy klientom oszczędzać przestrzeń oraz czas, optymalizując ich procesy, przejmując zarządzanie magazynem, dzięki czemu mogą skupić się na podstawowej działalności i skalować swój biznes – mówi Joanna Gorzędowska, Marketing Manager w Mail Boxes Etc.
Najważniejsze jest zaangażowanie w biznes i zdecydowanie sprzedażowe nastawienie. Firma jest w stanie nauczyć laika podstaw branży kurierskiej i poligraficznej podczas prowadzonych przez nią szkoleń. Ciężko jednak jest podczas tych szkoleń zmienić nastawienie i przekonać kogoś do tego, że biznes to godziny spędzone na rozmowach z potencjalnymi klientami. Dlatego zrozumienie potrzeby wytrwałego prowadzenia aktywnych działań handlowych jest zdecydowanie na szczycie listy wymagań wobec kandydatów. Niezwykle ważnym jest również utrzymanie spójności marki na całym świecie - MBE szuka więc partnerów biznesowych, którzy chcą rozwijać własne firmy, korzystając z wiedzy, doświadczenia i rozpoznawalności marki.
Obecnie Franczyzobiorca zainteresowany przystąpieniem do sieci Mail Boxes Etc. powinien dysponować kapitałem co najmniej 20-35 tys. zł. Kwota inwestycji waha się w zależności od lokalizacji placówki oraz wybranej metody finasowania jej otwarcie. Opłata licencyjna wynosi 5,9 tys. zł, a opłata za platformę technologiczną 4 tys. zł. W trakcie współpracy pobierana jest opłata franczyzowa w wysokości 8 % oraz opłata na fundusz marketingowy w wysokości 2 proc. od obrotu.
Od 1 kwietnia opłata franczyzowa powróci do ceny pierwotnej czyli do 40 tys. zł. Dlatego już teraz dołącz do sieci przeszło 2 900 przedsiębiorców na całym świecie, którzy każdego dnia oferują najwyższej jakości usługi kurierskie, transportowe, mikrologistyczne i marketingowe, wspierając rozwój i małych i średnich firm w 55 krajach!
Poznaj szczegóły oferty Mail Boxes Etc. i rozwijaj z nami swój biznes w najdynamiczniejszej branży – e-commerce!