Franczyza na "tak" - 4 powody, dla których warto rozważyć ten model

16 Lis 2020
źródło: na podstawie dostępnych materiałów prasowych

Covid-19 zmienił plany przedsiębiorcom. Wielu z nich zaprzestało lub wstrzymało dalsze etapy rozwoju. We franczyzie ta sytuacja pokazała zaś wiele twarzy. Szereg marek franczyzowych dzięki pandemii zyskało na popularności. Negatywne skutki pandemii dały się jednak we znaki najbardziej zamrożonym branżom. Niemniej siła sieci franczyzowych pokazała, że kryzys łatwiej jest pokonywać wspólnymi siłami. Stąd wielu ekspertów uważa, że franczyza  w 2021 roku będzie popularna, niż kiedykolwiek wcześniej.

Dlaczego franczyza może być jednym z najchętniej wybieranych modeli prowadzenia własnej firmy?

Po pierwsze - wsparcie w kryzysie

To główny powód, dla którego model franczyzowy może stać się atrakcyjny w 2021 roku. Franczyzobiorcy pod płaszczem sieci nie są skazani na podejmowanie decyzji samotnie - to pokazał Covid-19. Wspólne burze mózgów, wzajemna pomoc i działania zapewniły niejednemu franczyzobiorcy utrzymanie się na rynku w tym niepewnym czasie.

Po drugie - większa szansa na sukces

Mówi się, że dobra marka franczyzowa daje swoim franczyzobiorcom "korporacyjny system sukcesu". Dlaczego? W tym modelu początkujący przedsiębiorca otrzymuje gotowy przepis na prowadzenie biznesu. I nie chodzi tu tylko o znaną markę, logo, marketing i szyld. Franczyzobiorca otrzymuje przede wszystkim kierunek, w jakim powinien podążać. Co skraca jego drogę do otrzymania zysku. Dzięki temu, przedsiębiorca nie musi zastanawiać się sam nad wieloma kwestiami i prowadzić swój biznes metodą prób i błędów.

Po trzecie - we franczyzie taniej kupić, łatwiej zdobyć

Wiele marek franczyzowych (szczególnie zauważalne jest to w branży handlowej), posiada własne centa dystrybucji. To ułatwia realizację zamówień  ich franczyzobiorcom. Udogodnieniem jest również zazwyczaj niższy koszt wydatków, dzięki hurtowym zakupom. Ten atut uwydatniła również pandemia. Franczyzowym sklepom łatwiej było także "zdobyć" deficytowe produkty, takie jak: żele do dezynfekcji czy maseczki.

Po czwarte - rozpoznawalność

Pierwsza wizyta w nieznanym i nowo powstałym salonie kosmetycznym może być dla klienta wielką niewiadomą. Zakup opon do nowego samochodu od firmy, która nie istnieje w Internecie, można porównać z kupowaniem "kota w worku". Co innego, kiedy możemy skorzystać z usług firmy, która należy do znanej sieci. Zaufanie do produktu, usługi czy firmy trudno jest wypracować. To długi i pracochłonny proces, który może zostać skrócony dzięki franczyzie.

Franczyza może nadal stanowić świetny model biznesowy - pomimo problemów i zmagań związanych z pandemią Covid-19.

***

Polecamy także:

Jakie wady ma model franczyzowy?

Jakie wady ma model franczyzowy?

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera