Przejrzyste warunki w zakresie partnerstwa, szeroki zakres wsparcia przez cały okres trwania współpracy oraz najwyższy standard obsługi klientów – to znaki rozpoznawcze franczyzy RE/MAX i jednocześnie kluczowe powody, dla których sieć biur nieruchomości pod szyldem tej marki stale się rozrasta. To jednak nie wszystko, bowiem lider na rynku nieruchomości ma znacznie więcej do zaoferowania franczyzobiorcom, niż konkurencja – co sprawia, że wspólny biznes z RE/MAX jest efektywniejszy i wykazuje wyższy potencjał rozwoju.
RE/MAX to bardzo dojrzały koncept, ponieważ jego geneza sięga już roku 1973, kiedy to Dave Liniger otworzył w Denver swoją agencję nieruchomości. Od samego początku, ideą założyciela było stworzenie biura nieruchomości, którego priorytetem będzie najwyższa jakość obsługi klientów. Identyczny cel przyświecał Linigerowi także w momencie, gdy zainicjował on budowę międzynarodowej sieci.
Jednym z wielu dowodów uznania dla wdrożonej przez Amerykanina koncepcji, była m.in. nagroda dla najlepszego systemu franczyzowego w 1996 roku, przyznana przez prestiżowy magazyn Income Opportunities. Wśród czynników, jakie zadecydowały o wyróżnieniu marki znalazły się: wysokiej jakości wsparcie, szkolenia i komunikacja z franczyzobiorcami. Standardy w tych obszarach i priorytety sieci pozostają niezmienne do dnia dzisiejszego. Aktualnie, marka RE/MAX jest obecna w 110 krajach, a w ramach sieci funkcjonuje blisko 150 tys. parterów biznesowych, czyli franczyzobiorców i agentów.
Model franczyzowy marki RE/MAX jest bardzo dojrzały, bowiem ma już blisko 50 lat. Prawie pół wieku doświadczeń, obserwacji zmieniających się trendów i praktyk, pozwoliło na wypracowanie skutecznej strategii (współ)działania na rynku nieruchomości. – Franczyza franczyzie nie jest równa, nawet w obrębie jednej branży – uważa Monika Saniternik, Manager ds. Franczyzy w RE/MAX Polska.
–Posiadam dobre rozeznanie w zakresie proponowanych przez konkurencję warunków, która z reguły kusi potencjalnych franczyzobiorców niską opłatą wstępną, jednak nie oferuje odpowiedniego wsparcia w trakcie prowadzenia działalności. W rezultacie, niewielkie doświadczenie i ogrom spraw, z jakimi w pojedynkę muszą zmagać się przedsiębiorcy w nowej branży – często przekłada się na problemy z płynnością i brak koncentracji na rozwoju. Franczyza RE/MAX to gwarancja wsparcia na każdym etapie prowadzenia biznesu i zupełnie inna filozofia kooperacji. Naszym priorytetem jest zapewnienie każdemu właścicielowi biura nieruchomości pomocy, dzięki której może on skupiać się na zarządzaniu, rekrutowaniu i wspieraniu agentów oraz na budowaniu zespołu – M. Saniternik zachwala rozwiązania oferowane przez sieć.
Niezależnie od szerokiego wsparcia ze strony biura regionalnego, prestiż i renoma RE/MAX to olbrzymi kapitał dla wszystkich, którzy planują rozpocząć biznes pod szyldem tej marki. Międzynarodowy brand już na starcie pozwala zyskać w oczach potencjalnych klientów zaufanie i wiarygodność, ponieważ na całym świecie kojarzony jest on z najwyższym standardem obsługi.
Współpraca w ramach franczyzy RE/MAX to biznes, w którym można tylko zyskać! Idealnym przykładem wzorcowej i wzajemnie korzystnej kooperacji – jest Marta Zagórska, która już 14 lat temu zdecydowała się na franczyzę wyżej wspomnianej sieci. Po otwarciu pod szyldem RE/MAX Duo pierwszego biura w Zakopanem, przyszła kolej na Nowy Targ oraz na Kraków. –Postawiłam na znaną i rozpoznawalną markę, która zapewniła mi dobry start. Jasno zdefiniowane standardy, precyzyjnie określona metodyka działania i bogata paleta wsparcia – nawet przy braku odpowiedniej wiedzy czy doświadczenia – pozwoliły mi szybko rozwinąć skrzydła w biznesie na rynku nieruchomości – wspomina swoje początki spełniona właścicielka trzech biur RE/MAX Duo.
Swoimi spostrzeżeniami podzieliła się również Kinga Cebula, która od prawie 3 lat prowadzi w Zielonej Górze franczyzowe biuro nieruchomości pod nazwą RE/MAX Speedway. –Franczyza RE/MAX umożliwiła mi skorzystanie z gotowego know-how dla biznesu, ale pozostawiła mi jednocześnie dużą swobodę działania i poczucie posiadania własnej firmy. Cieszę się, że mogłam zostać częścią rodziny przedsiębiorców, która współpracuje ze sobą bez względu na ograniczenia geograficzne. Globalna marka RE/MAX jest dla mnie olbrzymi wsparciem, nie przytłacza mnie i pozwala mi pozostać sobą – K. Cebula z optymizmem podsumowuje swoje doświadczenia biznesowe pod egidą największej sieci biur nieruchomości na świecie.
Wsparcie jest fundamentem modelu franczyzowego sieci RE/MAX i w odróżnieniu od konkurencji – nasi partnerzy mogą na nie liczyć przez cały okres trwania współpracy. W ramach kompleksowej pomocy, właściciele biur nieruchomości RE/MAX otrzymują na etapie wdrażania m.in. opiekę konsultanta operacyjnego. Dla wszystkich naszych partnerów organizujemy także cykliczne szkolenia i spotkania z branżowymi ekspertami. Międzynarodowy system CRM wspomagający obsługę klientów, organizację pracy i sprawozdawczość – to jedno w wielu praktycznych narzędzi, do jakich dostęp mają partnerzy RE/MAX. Oprócz tego, zarówno właściciele biur, jak i agenci – otrzymują od RE/MAX Polska regularne wsparcie marketingowe, dzięki któremu mogą lepiej wyeksponować swoją ofertę oraz skuteczniej pozyskiwać nowych klientów.
Wbrew powszechnym wyobrażeniom, aby zostać franczyzobiorcą RE/MAX, wcale nie jest wymagane doświadczenie w branży nieruchomości. –Podczas inauguracyjnej rozmowy z potencjalnym partnerem sieci RE/MAX, staram się poznać motywacje i cele oraz ustalić realne możliwości ich realizacji przez potencjalnego partnera. Na moją pozytywną rekomendację mogą liczyć przede wszystkim osoby, które podzielają wartości sieci, wspólną wizję rozwoju firmy oraz są konsekwentne, świadome roli i odpowiedzialności, jaka spoczywa na właścicielu biura funkcjonującego pod szyldem RE/MAX. Marka o międzynarodowym zasięgu pozwala budować i rozwijać biznes na rynku nieruchomości, ale ważne jest dla nas również to, aby nasi partnerzy utrwalali swoją aktywnością jej wiarygodność na rynku – Monika Saniternik przedstawia ogólny zarys oczekiwań wobec kandydatów na franczyzobiorców.
Partnerskie relacje to nie wszystko, bowiem warto także pamiętać, że nie bez znaczenia jest posiadanie zabezpieczenia kapitałowego na start oraz własnego bądź najmowanego lokalu. –Właściciel biura, czyli franczyzobiorca z założenia nie powinien bezpośrednio angażować się w proces sprzedaży nieruchomości, ponieważ utrudni mu to skuteczne i efektywne budowanie zespołu agentów. Jego rolą jest głównie wspieranie i stwarzanie agentom jak najlepszych warunków do pracy, sukcesywne rozbudowywanie zespołu (rekrutacja), szkolenie oraz zarządzanie całym biurem – zgodnie przyznają doświadczone właścicielki terenowych biur RE/MAX – Marta Zagórska i Kinga Cebula.
RE/MAX Polska zaprasza do kontaktu wszystkich, którzy chcieliby spróbować swoich sił w nowym biznesie oraz osoby chętne do kontynuowania działalności w zakresie pośrednictwa na rynku nieruchomości. REMAX to przyjazne relacje z ludźmi, wysokie standardy etyczne i obsługi klientów oraz nieograniczone możliwości rozwoju!
Materiał partnera
Czytaj także: Poznaj tajemnicę sukcesu RE/MAX
Sprawdź nas także na Facebooku