Za nami dwa pełne lata pandemii, zamknięcia i mniejszej aktywności fizycznej. Nic dziwnego, że rynek oczekuje na wysycenie markami, które zajmą się klientelą spragnioną ruchu, a także dbania o dobrostan psychiczny. Według analiz franczyzy skupiające się na połączeniu zdrowia i dobrego samopoczucia będą prosperować w 2022 roku i później. Przedsiębiorstwa, które koncentrują się na ćwiczeniach i doświadczeniach w spa, będą dobrze sobie radzić, podobnie jak te oferujące terapię sportową.
Wspomniana pandemia miała znaczący wypływ na każdą dziedzinę życia. Jedną z nich była edukacja, której model uległ zmianie o 180 stopni. Choć duża część uczniów narzekała na nauczanie zdalne, tak rynek już się dostosował. Zarówno dorośli, jak i ich dzieci odkryli niszę, z której czerpać będą również po koronawirusie.
Franczyzy, które zapewniają pomoce naukowe i rozwiązania do nauki online, zaczynają się rozwijać. Oczekuje się, że ich rozkwit nastąpi właśnie w 2022 roku. Prognozowany jest dwucyfrowy wzrost i zyski dla różnych franczyz opartych na edukacji zdalnej.
Gastronomia to dziedzina biznesu, która w dużym stopniu padła ofiarą pandemicznej stagnacji. Po okresie zamykania restauracji, kawiarni czy bistro 2022 rok ma przynieść ich ponowny rozkwit. I tu wkracza mobilna franczyza gastronomiczna, która jest odporna na kryzys pandemiczny. Ponadto, przyczepy gastronomiczne są bardziej opłacalne niż typowe koncepty restauracyjne, ponieważ ich koszty ogólne są znacznie niższe. Food trucki są obecne na każdym evencie plenerowym, a w zimniejszych miesiącach serwują dania w popularnych punktach nawet najmniejszych miejscowości. Dlatego właśnie prognozuje się, że franczyza gastronomiczna w wersji mobilnej przeżyje w tym roku rozkwit.
Czytaj również: Sieć Żabka uruchomiła platformę z ofertami pracy dla obywateli Ukrainy!
Nie można ukryć, że ostatnie lata są trudne. Szczególnie teraz w momencie zwiększenia pomocy humanitarnej, wiele zyskują firmy, które stawiają dobroczynność i działania charytatywne jako jeden ze swoich priorytetów. Amerykańskie badania wykazały, że w przypadku franczyz, które przekazują darowizny na cele charytatywne lub pomagają chronić środowisko, nabywcy są coraz bardziej lojalni. Franczyzobiorcy i franczyzodawcy wiele zyskują, dzieląc się swoimi historiami o odpowiedzialności społecznej. Tym samym zyskują zarówno klientów, jak i kolejnych nabywców konceptu biznesowego.
Ten trend należy rozumieć dwojako. Z jednej strony te franczyzy, które nie wymagają zwiększonego kontaktu z klientem, oferujące bezpieczne dostawy i minimalizujące prawdopodobieństwo transferu zakażeń cieszyć się będą dużym zaufaniem społecznym. Z drugiej strony biznesy franczyzowe oferujące alternatywne, w zamyśle bezpieczniejsze metody funkcjonowania w codzienności, również będą cieszyć się większą popularnością. Przykład? Wypożyczalnie kamperów czy też bazy noclegowe z osobnymi domkami dla wypoczywających.
Czytaj również: Gospodarka 2022-2023: Z tarczą, czy na tarczy? [RAPORT mBank]
Sprawdź nas także na Facebooku: