Franczyza "u Lodziarzy" ma ponad 100 punktów! Chorten z ponad 2100 placówkami partnerskimi! - flesz tygodnia

21 maja 2021
źródło: materiały prasowe

Dzisiaj przeczytasz w skrócie: Franczyza "u Lodziarzy" ma już 100 punktów. Chorten przekroczył liczbę 2100 placówek partnerskich. A sieć franczyzowa Helen Doron znalazła się wśród laureatów Global Franchise Awards 2021. To jest najnowszy flesz tygodnia od Franczyza INFO. 

1. Sfinks otworzył mniej lokali niż przed pandemią!

Sfinks otworzył o 42 lokale mniej niż przed pandemią. Połowa lokali tej firmy nie posiada ogródków. Dlatego na otwarcie pozostałych restauracji, sieć musi poczekać do 28 maja.

Sfinks

2. Delikatesy Centrum w tarapatach - wdrożony program naprawczy

O problemach Delikatesów Centrum pisaliśmy w poprzednim fleszu. Przypomnijmy, że według weryfikacji spółki, sklepy franczyzowe w Grupie Eurocash dużo lepiej prosperują, niż te własne. Eurocash chce wdrożyć program naprawczy we własnych sklepach (tj. w około 180 placówkach). Firma planuje także zwiększyć rentowność w hurcie dzięki cyfryzacji.

Spadek rentowności wynika przede wszystkim z gorszych rezultatów własnych sklepów detalicznych w sieci Delikatesy Centrum. Pod względem efektywności, w tym sprzedaży na metr kwadratowy, ustępują one placówkom prowadzonym przez franczyzobiorców. Naszym celem jest, aby „równały w górę” do najlepszych. Na początku br. wdrożyliśmy program naprawczy, do którego wytypowaliśmy 180 placówek najsłabiej radzących sobie na rynku. W pierwszej fazie działania naprawcze wdrożyliśmy w 120 sklepach. Druga faza, planowana na sierpień, obejmie kolejne 60 sklepów zapowiedział członek zarządu Grupy Eurocash.

Delikatesy Centrum

3. Handlowcy niezadowoleni z pracy

HRK S.A. przeprowadziła badanie „Hybrydowy handlowiec” mające na celu określenie zmian, jakie zaszły w codziennej pracy handlowców oraz pokazanie wpływu pandemii COVID-19 na warunki zatrudnienia na stanowiskach sprzedażowych. Tylko 34% ankietowanych jest zadowolonych ze swojej pracy.  55% badanych narzeka na utrudniony kontakt z klientem, 45% wskazuje, że realizacja ich celów zagrożona jest przez wstrzymanie planowanych projektów. 39% ankietowanych wskazuje, że trudność w codziennej pracy sprawia im brak stabilizacji.

Z naszego badania „Komunikacja i przywództwo w czasie pandemii” wynika, że pracownicy bardziej cenią to, jak są traktowani w miejscu pracy, niż benefity takie jak bilety na wydarzenia kulturalne czy „owocowe środy”. 43% biorących udział w tym badaniu stwierdziło, że jasna i dwustronna komunikacja stanowi podstawę działań, pozwala na wymianę doświadczeń i informacji, a także pozwala na wyjaśnienie sobie wątpliwych treści. Podobne wyniki uzyskaliśmy w badaniu „Hybrydowy handlowiec”. W pytaniu otwartym dotyczącym tego, w jaki sposób pracodawca może motywować pracowników działów handlowych, znalazły się odpowiedzi takie jak częstsze rozmowy, transparentne komunikowanie zmian czy czytelne zasady wynagradzania i premiowania – powiedziała Sylwia Kościuszko, Senior Project Manager i Coach, pracująca w HRK Assessment & Development Center.

handlowcy

4. Franczyza "u Lodziarzy" rośnie! Sieć ma już ponad 100 punktów!

Franczyza “u Lodziarzy” powiększyła się o kilkanaście nowych punktów. Lodowe punkty można teraz spotkać m.in. w Krakowie, Mielnie, Białymstoku, Łodzi, Pile, Piszu, Przeworsku, Sandomierzu, Szczecinie, Giżycku, Koszycach Wielkich, Piekoszowie, Ciechanowcu, Horodnianach, Zambrowie, Tychach czy Sarbinowie. W sumie w całym kraju działa ponad 100 lodziarni. Wśród nich, tej wiosny, oprócz lokali stacjonarnych i riksz, znajdziemy mobilne przyczepy z ogródkami dla klientów. Lokale działają w reżimie sanitarnym i oferują desery na wynos.

Nasze mobilne przyczepy to koncept bardzo elastyczny, skrojony pod nowe czasy. Franczyzobiorca w każdej chwili może zmienić miejsce sprzedaży, jeśli to, w którym obecnie przebywa, straci swój potencjał albo znajdzie on nową, jeszcze lepszą lokalizację. Do tego dochodzi stosunkowo niska kwota wejścia, różne formy finansowania i wsparcia, a także stabilność branży w obliczu pandemiitłumaczyła Paulina Daniłowicz, manager rozwoju sieci.

Zależało nam na tym, aby ograniczyć pracę partnerów do minimum. Dzięki wprowadzonym przez nas rozwiązaniom wystarczy kilkanaście dni, aby rozpocząć sprzedaż. Przewidujemy, że osoby zainteresowane prowadzeniem własnej lodziarni w tej atrakcyjnej formule będą się do nas zgłaszać przez cały sezonpowiedziała przedstawicielka firmy. 

Franczyza "u Lodziarzy" ma 100 punktów! Chorten z ponad 2100 placówkami partnerskimi! - flesz tygodnia

5. Ponad 2100 sklepów partnerskich pod szyldem Chorten!

Na początku było 20 placówek, tylko w województwie podlaskim. Teraz jest ich ponad 100 razy więcej i są w każdym regionie kraju - napisała firma w swoim komunikacie prasowym.

- Jesteśmy interesującą alternatywą dla różnych konceptów franczyzowych, gdyż w naszym przypadku właściciele sklepów mają dużą niezależność w prowadzeniu biznesu i nie narzucamy im np. wielkości zamówień. Mamy do zaproponowania wiele korzystnych umów handlowych z producentami i dystrybutorami, a to pomaga w rozwoju poszczególnych placówek. Cieszymy się, że rośnie liczba współpracujących z nami sklepów, że przekroczyliśmy kolejną granicę, bo to oznacza, że polski handel detaliczny jest coraz silniejszy - powiedział Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten.

W ciągu ostatniego miesiąca sfinalizowano ponad 30 umów partnerskich. Do Grupy Chorten dołączyły sklepy od Białej Podlaskiej, przez Bielsko-Białą, Łódź, Wrocław, po okolice Szczecina. Na współpracę decydują się właściciele, którzy otwierają nowe punkty, jak też detaliści, którzy prowadzą już po kilka punktów handlowych. Formaty tych placówek są różne: markety, osiedlowe delikatesy, sklepy małoformatowe, punkty na stacjach benzynowych. Są to sklepy ogólnospożywcze, jak też specjalistyczne, alkoholowe czy mięsne.

Franczyza "u Lodziarzy" ma 100 punktów! Chorten z ponad 2100 placówkami partnerskimi! - flesz tygodnia

6. Zdrowa Krowa podsumowała akcję #WspieramZamawiam

Ponad 135 zaangażowanych restauracji, blisko 1,6 mln zasięgu w social mediach oraz 30 000 poza nimi, setki udzielonych porad, między konkurencyjna solidarność - to w największym skrócie dotychczasowe efekty zainicjowanej przez sieć restauracji Zdrowa Krowa akcji #WspieramZamawiam, która pomogła lokalom gastronomicznym funkcjonować w czasie lockdownu - czytamy w komunikacie prasowym. 

- Niezależnie od rozwoju sytuacji epidemiologicznej przyszłość rynku gastronomicznego upatrujemy w działaniach hybrydowych, czyli łączących spożywanie posiłków w lokalach oraz zamawianych na wynos. Oba będą równie ważne, dlatego niezależnie od wybranej formuły, ważne jest, aby gość czuł się wyjątkowo - mówił Robert Kuc, CEO marki Zdrowa Krowa.

- Akcja #WspieramZamawiam miała na celu szerzenie świadomości o tym, że warto zamawiać bezpośrednio od restauracji, a nie przez portale czy aplikacje pośredniczące, którym gastronomia płaci ogromne prowizje. Zaangażowaliśmy w nią influencerów z gastro świata – nasz autorski hasztag #WspieramZamawiam ma już ponad 1 100 użyć na Instagramie. #WspieramZamawiam osiągnęło ponad 1,5 mln zasięgu w social media oraz 29 054 zasięgu poza social media, według danych z Brand24.  Udało nam się zrzeszyć ponad 135 restauracji, których adresy zostały umieszczone na naszej stronie internetowej www.wspieramzamawiam.pl oraz publikowane w naszych social mediach - wyliczał Robert Kuc.

zdrowa krowa kuc

7. Carrefour Polska we współpracy z organizacją Compassion in World Farming

Sieć kontynuuje działania w kierunku podnoszenia jakości swoich produktów marki własnej. Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce przystępuje do European Chicken Commitment. Celem jest poprawa dobrostanu kurcząt mięsnych. Wszystkie produkty świeże, mrożone oraz produkty przetworzone marki własnej, w których składzie znajduje się min. 50% mięsa drobiowego, ma być wypracowane we współpracy z organizacją Compassion in World Farming. Firma zobowiązuje się wprowadzić szereg zmian ww. zakresie do 2026 roku.

European Chicken Commitment jest europejską inicjatywą podjętą przez około 30 organizacji pozarządowych, które zaproponowały zestaw kryteriów dla branży brojlerów w celu poprawy praktyk stosowanych w przemyśle rolno-spożywczym.

Carrefour Polska Franczyza "u Lodziarzy" ma 100 punktów! Chorten z ponad 2100 placówkami partnerskimi! - flesz tygodnia

8. Franczyza Moya zamiast LOTTOS

W Szamotułach, przy ul. Powstańców Wielkopolskich, na początku maja została zlikwidowana stacja LOTTOS. Na jej miejscu pojawi się stacja MOYA. Prace przygotowawcze jeszcze trwają. Wiadomo już, że nowa  stacja MOYA będzie posiadać usługi: Caffe MOYA, sklep, parkingi TIR, myjnię i kompresor i będzie działać w modelu franczyzowym.

moya lottos

9. Intermarché z nowym dyrektorem marketingu

Do sieci Intermarché dołączył Arkadiusz Dobosz, który od początku maja br. pełni funkcję dyrektora marketingu. Posiada on ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze marketingu, digital marketingu oraz consultingu. Związany był z takimi globalnymi markami z branży FMCG jak m.in. Carlsberg Group, V&S Luksusowa czy Pernod Ricard oraz branży szkoleniowej – FranklinCovey.

intermarche

10. Helen Doron English wśród laureatów Global Franchise Awards 2021

Helen Doron - globalna sieć szkół języka angielskiego, ponownie znalazła się wśród zwycięzców Global Franchise Awards 2021. Film z wirtualnego wręczenia nagród można zobaczyć pod tym linkiem: https://www.globalfranchisemagazine.com/awards/winners/

11. Pizza Hut Polska z drugim franczyzowym lokalem!

Pizza Hut zarządzana przez Spółkę AmRest 20 maja otworzyła drugą restaurację franczyzową. Restauracja została otwarta w galerii handlowej w Stargardzie Szczecińskim.

W 2020 roku otworzyliśmy pierwszą restaurację franczyzową Pizza Hut w Galerii Wiślance w Żorach. Wraz z otwarciem drugiego lokalu w Stargardzie Szczecińskim przyśpieszamy nasz rozwój w miejscowościach powyżej 60 tys. mieszkańcówmówi Jarek Orłowski, Dyrektor Operacyjny Pizza Hut na rynek polski.

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera