Franczyza w branży beauty - przegląd firm

24 maj 2021
foto: unsplash

Jakie branże na rynku franczyzy będą dynamicznie rozwijały się w przyszłości? Zapewne będzie to cała branża beauty. Dlaczego? Zabiegani ludzie potrzebują chwili dla siebie. A to gwarantują im takie miejsca jak salony masażu, spa czy usługi z zakresu medycyny estetycznej. 

Chociaż rynek kosmetyczny ucierpiał na skutek pandemii, to szybko "odbija się" po ponownym otwarciu. Mowa tutaj o sieciach, które dzięki swojej renomie, cieszą się zainteresowaniem wśród stałych, jak i nowych klientów.

Dlaczego franczyza w branży beauty, a nie własny salon?

Zarabiający gabinet kosmetyczny musi być znany i renomowany. Klienci i klientki zazwyczaj odwiedzają miejsca rozpoznawalne. Bazują na opiniach w Internecie i szukają jak najlepszych usług. To dość normalne, ponieważ wszelkie usługi z zakresu medycyny estetycznej, pielęgnacji czy depilacji nie należą do najtańszych usług. Stanowią też pewnego rodzaju "ingerencję" w skórę i rzadko kto decyduje się na korzystanie z usług u niepewnego źródła. Inaczej jest z paznokciami, czy makijażem.

Oczywiście, jeśli masz na to czas i możliwości, to możesz budować swoją markę od podstaw. Niemniej Ci, którzy chcą mieć klientów z ulicy pełnej konkurencji, muszą czymś przekonać klienta. Takimi wyróżnikami może być znane logo, dobre opinie, przystępne ceny, czy niespotykane w okolicy usługi. Prowadzenie franczyzowego gabinetu to NIE  jest biznesowe "must have", ale na pewno ułatwia start.

Franczyza w branży beauty - przegląd firm

Na rynku znajdziemy wiele firm, oferujących usługi z zakresu kosmetologii, depilacji czy spa. Są nimi między innymi:

  • SPA JUSTYNA BIELENDA-  sieć nowoczesnych salonów urody i SPA.  Założycielką marki jest Justyna Bielenda – coach, trener w branży beauty, autorka projektu "S.O.S. dla SPA hotelowych".
  • Yasumi - sieć ekskluzywnych gabinetów kosmetycznych i salonów SPA, inspirowanych Japonią, oferujących szeroki wachlarz zabiegów kosmetologii estetycznej, jak i rytuałów piękna. Firma działa na rynku od 2003 roku i posiada ponad 100 gabinetów partnerskich/franczyzowych.
  • Orient Massage - sieć gabinetów franczyzowych, która oferuje 3 formaty współpracy. Pod marką Orient Massage można prowadzić: salon masażu, biowitalne spa lub rozszerzyć własną działalność o pokój masażu.
  • Depilacja.pl - sieć gabinetów świadczących usługi depilacji. Lokale tej marki znajdują się w 35 miastach i rozwijają się od 4 lat. Salony Depilacja.pl znajdują się także poza granicami naszego kraju, np. w Wielkiej Brytanii.
  • Studio Figura - marka działa na rynku od 14 lat.  To globalny koncept modelowania sylwetki, tworzący najskuteczniejszy i najbardziej kompleksowy model gabinetu fitness/wellness. W Polsce pod szyldem Studio Figura działa ponad 320 gabinetów partnerskich. Na świecie jest ich 1100.
  • Easy Waxing - sieć salonów depilacji, która istnieje od 2009 roku. Salony pod szyldem tej marki oprócz depilacji świadczą także usługi, takie jak manicure, pedicure i zabiegi na skórę.
  • Regeneracja Miejskie SPA - sieć spa znana głównie Poznaniakom. Butikowe spa pod szyldem tej marki oferują zabiegi pielęgnacyjne oraz relaksacyjne.
  • PERFECT LOOK CLINIC - sieć salonów kosmetycznych, która działa w Polsce od 2016 roku. Gabinety pod szyldem tej marki oferują szereg zabiegów na twarz i ciało, zabiegów z zakresu medycyny estetycznej, a także zabiegi trychologiczne.
  • DepilConcept - to sieć gabinetów, która świadczy usługi z zakresu fototerapii, depilacji oraz fotoodmładzania. Koncept DepilConcept powstał w Portugali w 2007 roku i doskonale sprawdza się również w polskich realiach.
  • Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris - sieć gabinetów kosmetycznych z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Marka rozwija się w modelu franczyzowym. Sieć Instytutów Dr Irena Eris liczy 23 placówki.
Artykuł nie promuje ww. firm. Kolejność firm została wybrana przypadkowo. 

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook