Niekoniecznie, a z Mydlarnią u Franciszka to już wyjątkowe proste oraz ekspresowe. Wszystko za sprawą wypracowanych przez lata praktyk, regularnie rozwijającej się sieci kontaktów i solidnych podwykonawców. Rozpoczęcie działalności gospodarczej, nawet w czasach pandemii - nie musi kojarzyć się z wyboistą drogą. Szczególnie jeśli powracające obostrzenia ograniczają działalność przedsiębiorców. W takim wypadku, warto zwrócić uwagę na te firmy, które nie przerywały pracy, mogły funkcjonować mimo obostrzeń.
- Wybór ścieżki rozwoju biznesu nie należy do najłatwiejszych, dlatego rozpoczynając jakąkolwiek działalność, warto poznać szczegóły i warunki przyszłej współpracy. Pierwsze spotkanie jest kluczowe. Adekwatnie do możliwości może ono odbyć się w formie tradycyjnej lub konferencji telefonicznej. Nasi dyrektorzy odpowiedzą na wszystkie pytania potencjalnego partnera biznesowego – mówi Beata Kantor, specjalista do spraw rozwoju sieci franczyzowej w firmie Lorient, właściciela marki Mydlarnia u Franciszka. – W trakcie rozmów poznajemy się jako potencjalni partnerzy biznesowi. Przyszły franczyzobiorca może dokładnie poznać nasze oczekiwanie względem siebie, wymagania, które stawiamy (sobie oraz innym) i które to mają na celu dbałość o wizerunek marki i wysoką jakość oferowanego biznesu - dodaje.
Ważna jest lokalizacja – galeria handlowa, lokal lub wyspa, lokal handlowy w centrum miasta, na parterze, z witryną. Ale także główne ulice handlowe w ciągu ruchu pieszych. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni sali sprzedażowej 20-30 m2. Koncept najlepiej sprawdza się w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Jednak w mniejszych miejscowościach również można otworzyć Mydlarnię u Franciszka. Przedsiębiorca, który planuje otwarcie własnej Mydlarni u Franciszka może liczyć na wsparcie ze strony franczyzodawcy, pomoc oraz doświadczenie w tej materii. Siła ugruntowanej pozycji na rynku ułatwia negocjacje z przedstawicielami galerii handlowych, wynajmującymi.
Otwarcie placówki handlowej przypomina plac budowy. Część przedsiębiorców, szczególnie tych bez doświadczenia, ma dość niewyraźną wizję co do kształtu przyszłego biznesu. Ich działania przypominają budowę domu od stawiania ścian, czy planowania wystroju wnętrza. Niestety, w ten sposób nie zbuduje się solidnej firmy, a już na pewno nie pozycji lidera na lokalnym rynku. Proces otwarcia Mydlarni u Franciszka koordynuje kilkuosobowy zespół specjalistów. Franczyzobiorca już na samym początku otrzymuje niezbędne materiały i wytyczne, tutoriale które pozwalają mu na sprawne pokonywanie kolejnych kroków, dzielących go od przyjmowania pierwszych klientów w swojej mydlarni u Franciszka.
Projekt i aranżację wnętrza przygotowuje dla franczyzobiorcy doświadczony zespół projektowy. Franczyzodawca zapewnia kompleksową pomoc w uruchomieniu sklepu, dysponuje katalogiem sprawdzonych i solidnych podwykonawców. Dzięki którym niwelowana jest część ciężaru związanego z rozpoczęciem działalności.
- Naszymi franczyzobiorcami od samego momentu opiekuje się dział rozwoju sieci, przekazujemy i dzielimy się najbardziej efektywnymi metodami rekrutacji, które ułatwiają znalezienie idealnych kandydatów i kandydatki do pracy. Ważna jest wiedza merytoryczna zarówno franczyzobiorcy, jak i jego pracowników, w związku z tym jeszcze przed otwarciem przeprowadzamy kilkudniowe szkolenie. Dla zapewnienia wysokiej jakości obsługi szkolenia są cyklicznie powtarzane - wyjaśnia Beata Kantor.
Mydlarnia u Franciszka dysponuje świetnie zorganizowanym działem kreatywnym. Nowy franczyzobiorca nie musi przejmować się stroną graficzną, materiałami reklamowymi, do prowadzenia i promocji swojego punktu w mediach społecznościowych.
Od podpisania umowy do uruchomienia punktu w pięć tygodni? Czy to możliwe? Tak, jeśli dysponuje się pewnym i zaufanym zespołem, którego głównym zadaniem jest dopomóc zaangażowanemu franczyzobiorcy w otwarciu mydlarni u Franciszka. Samo uroczyste otwarcie również pilotuje z ramienia franczyzodawcy doświadczony manager. Tak przygotowana Mydlarnia czeka na swoich pierwszych klientów.
Praca specjalistów z firmy Lorient nie kończy się wraz z otwarciem mydlarni u Franciszka, a trwa przez cały okres trwania współpracy. Franczyzobiorców na co dzień wspiera bardzo wygodny system b2b dla ERP (do obsługi zamówień, księgowości i prowadzenia biznesu) w postaci wysoce intuicyjnej platformy online. Jest zaprojektowany w taki sposób, by maksymalnie ułatwić prowadzenie firmy naszym partnerom. Zawiera moduły, które pozwalają na pełną obsługę firmy. Jednym z największych zalet jest też sprawnie działający magazyn centralny (w Polsce, w okolicy Częstochowy), co przekłada się na krótki czas realizacji zamówień (2-4 dni robocze).
Mydlarnia u Franciszka działa na polskim rynku od dziewiętnastu lat. Poprzedni rok, choć wyjątkowy, nie zmienił wiele. Mimo kolejnych lockdownów i ograniczeń w handlu, drogerie i sklepy, których działalność opiera się w głównej mierze na sprzedaży kosmetyków i produktów toaletowych pozostały otwarte.
***
Przeczytaj także: