Sprzedaż zewnętrzna towarów, która była realizowana przez Grupę Eurocash w segmencie hurtowym w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosła aż 4,67 miliardów złotych, co jest wynikiem o prawie 12 procent wyższym od tego, jaki miał miejsce w analogicznym okresie w roku ubiegłym.
- W pierwszym kwartale tego roku zanotowaliśmy wyraźny wzrost sprzedaży w każdym formacie dystrybucji hurtowej. Bardzo dobrze radzą sobie zarówno współpracujący z Grupą Eurocash franczyzobiorcy zrzeszeni w sieciach Euro Sklep, Groszek, Lewiatan i Gama, jak i przedsiębiorcy prowadzący najmniejsze sklepy zrzeszone w sieci ABC, którzy są głównymi klientami Eurocash Cash & Carry, a którzy przed rokiem najmocniej odczuli skutki pandemii. Potwierdzeniem silnego odbicia jest dynamika sprzedaży porównywalnej (LFL) w Cash & Carry, która ewoluowała od spadku o 12 proc. w pierwszym kwartale ubiegłego roku, do wzrostu o 14 proc. w pierwszym kwartale bieżącego roku - tłumaczy członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash, Jacek Owczarek.
Warto przypomnieć, że łączna liczba sklepów partnerskich i franczyzowych, które są zrzeszone w całej grupie wynosiła 5 617 placówek (dane z końca marca 2022 roku). Organizowana przez Eurocash sieć ABC liczy z kolei 8720 sklepów.
Zobacz także: 6000 franczyzobiorców prowadzi sklepy Żabka w 950 miejscowościach!
Sprawdź nas także na Facebooku