Franczyzowy lokal sushi znalazł pomysł na braki kadrowe! Zatrudnił ROBOTY!

09 gru 2021
źródło: materiały prasowe
foto: unsplash

Wrocławski franczyzobiorca Sushi Kushi zatrudnił do pomocy roboty. I choć zatrudnienie robota brzmi jak abstrakcja, to technologia w przypadku tego przedsiębiorcy, okazała się wielkim wsparciem dla jego biznesu.

Właściciel wrocławskiego punktu franczyzowego Sushi Kushi zainwestował w trzy roboty japońskiego producenta, które pełnią rolę pomocników sushimastera. Są to maszyny do układania ryżu, cięcia oraz kręcenia rolek. Automaty precyzyjnie przycinają  sushi oraz przygotowują rolki.

Jeden robot potrafi zrobić 2400 porcji nigiri lub pociąć 200 rolek sushi w godzinę. Maszyna w sposób idealny w ciągu 2 sekund tnie rolki jednym cięciem, perfekcyjnie układa ryż na nori - czytamy w komunikacie prasowym sieci. Robot nawet 5-krotnie przyspiesza pracę w restauracji. Odchodzi też czas na ostrzenie noży, a same maszyny czyści się bardzo szybko co optymalizuje proces pracy - czytamy dalej w komunikacie. 

- Optymalizacja czasu, doskonała precyzja jest znacznym wsparciem w procesie produkcji sushi mówi właściciel punktu franczyzowego - Robot wykonuje za mnie najcięższą pracę, w której ludzki błąd zawsze istniał. Rolki docięte są idealnie, porcje ryżu idealnie wyważone, rolki złożone są perfekcyjnie a po przecięciu wyglądają idealnie. Dzięki niemu jesteśmy w stanie znacznie szybciej obsłużyć naszych Gości oraz zamówienia. Odbiło się to już w procentowym wzroście sprzedaży oraz znacznie ułatwiają nam prace w weekendy, w momencie dużej ilości setów do przygotowania - dodaje.

Robotyka w gastronomii nieoceniona

Dla sieci, zastosowanie robota w codziennej pracy sushimastera, to nie tylko przyśpieszenie realizacji zamówienia, ale także pewnego rodzaju odpowiedź na braki kadrowe, z którymi zmaga się większość lokali gastronomicznych. Ciągła rotacja pracowników, wzrastające wynagrodzenia, mogą spowodować, że robotyka w gastronomii będzie stosowana coraz częściej. A wykorzystywanie nowych technologii w gastronomii, może przyczynić się do rozwiązania przynajmniej niektórych problemów, z którymi boryka się branża.

- Na przykładzie restauracji wrocławskiej widzimy, jak automatyzacja wspiera biznes. Widoczny jest wzrost sprzedaży, skrócony czas produkcji co przedkłada się na szybszą realizację zamówień. Inwestycja w roboty to indywidualna decyzja naszych franczyzobiorców, ale planujemy znaczne ułatwienia we wdrożeniu robotów do placówek sieci Sushi Kushi -  mówi Radosław Szwugier, manager rozwoju franczyzy Sushi Kushi.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook