- Ostatni kwartał pokazał, że mimo zmiennego otoczenia rynkowego potrafimy wypracowywać wzrosty. Po trudnym lutym i pierwszej połowie marca, popyt w handlu zaczął się stabilizować, a kwiecień był najlepszym sprzedażowo miesiącem minionego okresu. Pomimo wysokiej bazy zeszłorocznej, w trwającym drugim kwartale widzimy wysoką dynamikę przychodów (+35% rdr). Co więcej, kdk przyspiesza także tempo wzrostu sprzedaży e-commerce (+48% rdr). Odnotowujemy także dalszą poprawę marży brutto rdr. Posiadamy mocną ofertę produktową, silne i rozpoznawalne marki oraz prowadzimy angażującą komunikację marketingową. To pozwala nam pozytywnie patrzeć w przyszłość - tłumaczy prezes zarządu grupy CCC - Marcin Czyczerski, cytowany przez retailnet.pl.
W pierwszym kwartale bieżącego roku przychody Grupy CCC wyniosły około 1,9 miliarda złotych. Po raz kolejny spory wpływ na to miał udział ze sprzedaży online, który osiągnął poziom 555 procent.
- Miniony okres, to także znacząca optymalizacja kapitału obrotowego. Cykl rotacji zapasami w segmencie CCC został skrócony o ponad 20 dni. Jeden dzień poprawy rotacji zapasem w CCC to zmniejszenie inwestycji w kapitał obrotowy o 5,5 mln zł. Dlatego też będziemy kontynuować nasze prace w tym obszarze. Ograniczanie inwestycji w kapitał obrotowy to nasza odpowiedź na niesprzyjające otoczenie biznesowe, w tym w szczególności stale rosnące stopy procentowe - mówi wiceprezes zarządu ds. finansowo-księgowych w grupie CCC - Kryspin Derejczyk.
Grupa ostatnie miesiące zalicza zatem do bardzo udanych, a wewnątrz firmy można usłyszeć informacje, że to dopiero początek. Będziemy bacznie przyglądali się rozwojowi firmy i mamy nadzieję, że CCC nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa!
Zobacz także: 6000 franczyzobiorców prowadzi sklepy Żabka w 950 miejscowościach!
Sprawdź nas także na Facebooku