Grupa Muszkieterów rośnie mimo Covid-19

05 Lis 2020
źródło: materiały prasowe

Grupa Muszkieterów podsumowuje trzeci kwartał 2020 roku z wyższymi obrotami, narastającymi o około 220 milionów złotych w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Wzrost obrotów like-for-like (na sklepach porównywalnych) wyniósł blisko 5 proc. Całkowite obroty zarządzanych przez Grupę sieci sklepów Intermarché, wraz ze stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły w Polsce w omawianym okresie 5,76 miliarda złotych.

– Podchodzimy z dużą ostrożnością do prognozy obrotów Grupy Muszkieterów na koniec bieżącego roku. Naszym celem niezmiennie pozostaje przekroczenie progu 8 miliardów złotych obrotu, niemniej niepewne otoczenie gospodarcze i ponownie spadający optymizm konsumentów, wraz z rosnącym niepokojem dotyczącym drugiej fali pandemii COVID-19, nakazują jak największą ostrożność. Sytuacja w sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych pozostaje trudna i niepewna, a negocjacje z niektórymi właścicielami galerii sugerują, że w obecnej sytuacji nie dążą oni do skutecznego znalezienia kompromisu i scenariusza win-win – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Intermarché i Bricomarché - dwa koncepty franczyzowe

Ten rok dla supermarketów Intermarché to przede wszystkim intensywny rozwój usługi click&collect i nowy koncept sklepów - Power. Sieć supermarketów spożywczych Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, od stycznia do września 2020 roku wypracowała obroty w wysokości ponad 3,6 miliarda złotych.

– Około 85 proc. z blisko 200 sklepów sieci Intermarché to placówki, które są zlokalizowane na osiedlach mieszkalnych lub w ich bliskiej okolicy. W związku z tym od początku pandemii obserwujemy w nich wzrost zainteresowania klientów. Gorsze wyniki odnotowują natomiast sklepy mieszczące się w galeriach handlowych oraz na terenach przygranicznych – podkreśla Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

– Pomimo trwającej pandemii COVID-19, 2020 rok obfituje w liczne inicjatywy i inwestycje realizowane przez Grupę Muszkieterów i sieć Intermarché. Poza dynamicznym rozwojem e-commerce i zaprezentowaniem nowego konceptu sklepu, w trzecim kwartale br. Grupa Muszkieterów przeprowadziła kampanię „Sprawdzony sposób na własny biznes”, której celem było pozyskanie nowych przedsiębiorców, chętnych do dołączenia do sieci Intermarché. Kampania, która była realizowana wielokanałowo, była także okazją do zaprezentowania oferty sieci zarówno dla franczyzobiorców, jak i potencjalnych partnerów – podkreśla Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Nowy koncept supermarketu Intermarche

Sieć Bricomarché wypracowała również dwucyfrowe wzrosty obrotów. Wyniosły one ponad 2,1 miliarda złotych. W 2020 roku sieć Bricomarché rozwija udogodnienia z zakresu e-commerce. Sieć rozwinęła także portfolio Bricomatów  oraz zwiększyła liczbę sklepów w Polsce otwierając kolejne sześć placówek – w Babicach, Bytomiu, Koszalinie, Oświęcimiu, Staszowie i Środzie Śląskiej. Tym samym liczba supermarketów działających w Polsce pod tym szyldem wzrosła do 168.

– W ostatnich miesiącach zauważalny jest trend związany z większym zainteresowaniem zakupami online, jednak nie sądzimy, by miało to jakikolwiek wpływ na funkcjonowanie sklepów tradycyjnych czy zagroziło ich działalności – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Naszym celem na ten rok jest zarówno otwieranie kolejnych supermarketów, jak i dalszy rozwój usługi click&collect. Klienci docenili Bricomaty i chętnie z nich korzystają, dlatego jeszcze w tym roku planujemy uruchomić kolejne 30 boksów, tak by na koniec roku było ich łącznie ponad 50.

Grupa Muszkieterów to jedna z największych sieci franczyzowych w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce. Zrzesza prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami  Intermarché oraz  Bricomarché.

***

Polecamy także:

Delikatesy Centrum wprowadzają usługę click&collect

Delikatesy Centrum wprowadzają usługę click&collect

 

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera