Grupa Muszkieterów skraca proces rekrutacji dla franczyzobiorców

07 Sty 2021
źródło: materiały prasowe

Grupa Muszkieterów wprowadziła zmiany w procesie rekrutacji nowych franczyzobiorców, zainteresowanych prowadzeniem sklepu pod szyldem Intermarché lub Bricomarché.

Na przestrzeni ostatnich lat zmianom uległy zarówno wymagania przedsiębiorców, jak i nasze oczekiwania względem potencjalnych kandydatów. Dlatego też modyfikacja procesu rekrutacyjnego była konieczna. Proponowana przez nas formuła niezmiennie umożliwia wszystkim stronom wzajemne poznanie się z różnych perspektyw, dzięki czemu podejmowane decyzje są świadome i przemyślanewyjaśnia Magdalena Dudka, właścicielka supermarketu Intermarché w Słubicach, odpowiedzialna za rekrutację nowych przedsiębiorców w Grupie Muszkieterów.

Jak będzie wyglądać proces rekrutacji?

Rekrutacja w 2021 roku będzie prowadzona w skrócony sposób. Po przesłaniu zgłoszenia, z zainteresowanym przedsiębiorcą skontaktuje się przedstawiciel Grupy Muszkieterów. Kolejnym krokiem będzie wypełnienie formularza, który umożliwi zorganizowanie pierwszego spotkania. Spotkanie zostanie prowadzone przez Komisję Rekrutacyjną, która będzie się składać z trzech właścicieli sklepów oraz przedstawiciela Działu Rekrutacji Franczyzobiorców Grupy Muszkieterów.

W kolejnej odsłonie procesu kandydaci spotykają się z przedstawicielami wybranych działów centrali – m.in. z prawnikiem, który objaśnia umowę franczyzową, czy z pracownikiem Działu Ekspansji, który przekazuje informacje o najbliższych otwarciach oraz wyjaśnia proces wyboru nowych lokalizacji supermarketów. Podczas spotkania kandydaci otrzymują także budżet modelowego sklepu i inne dokumenty pogłębiające wiedzę na temat systemu proponowanego przez Grupę Muszkieterów. Zainteresowani wypełniają również test osobowości zawodowej. Jest to nowość w procesie, która pozwala zestawić czynniki mentalne kandydata lub kandydatki z pożądanym profilem właściciela sklepu Intermarché lub Bricomarché – czytamy w komunikacie prasowym Grupy Muszkieterów.

foto: Grupa Muszkieterów

Następnie, przyszłego franczyzobiorcę czeka staż w supermarkecie, podczas którego będzie uczestniczył wraz z innym właścicielem sklepu w codziennych czynnościach, takich jak chociażby otwieranie sklepu. Po zakończeniu stażu, kandydata czeka drugie spotkanie rekrutacyjne, którego celem będzie zweryfikowanie jego wiedzy na temat prowadzenia biznesu w Grupie Muszkieterów. Ostatnim krokiem będzie Komisja Zezwoleń, w której udział biorą także franczyzobiorcy z Francji. To wtedy zostanie podjęta ostateczna decyzja o przyjęciu kandydata na franczyzobiorcę do sieci.

Przekrojowy proces rekrutacji pozwala nam budować wspólnotę złożoną ze zmotywowanych, odpowiedzialnych, kompetentnych i przede wszystkim niezależnych przedsiębiorców. Dzięki wprowadzonym zmianom, chcemy podnieść jakość procesu, który jest podstawą do zachowania ciągłości rozwoju całej Grupy, a kandydatom daje większe możliwości na kompleksowe poznanie systemu Muszkieterówmówi Bartłomiej Tarłowski, Kierownik ds. Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów

Po akceptacji, kandydat przechodzi jeszcze kilkumiesięczne szkolenie, w pełni przygotowujące do prowadzenia sklepu wybranej marki. Jeśli przedsiębiorca jest zainteresowany przejęciem funkcjonującego supermarketu, Muszkieterowie przygotowują dla niego spersonalizowane szkolenia.

Grupa Muszkieterów sporządziła na potrzeby rekrutacji specjalny spis cech pożądanego franczyzobiorcy, takich jak: zaangażowanie w realizowane cele, odpowiedzialność, a także ogólne doświadczenie w biznesie oraz posiadanie wkładu własnego. Dla sieci ważne jest, aby Kandydat był świadomy ryzyka, jakie wiąże się z prowadzeniem działalności gospodarczej. Ponadto, powinien zaakceptować zasady funkcjonowania Grupy Muszkieterów, w tym gotowość do sprawowania roli zarówno niezależnego właściciela przedsiębiorstwa, jak i członka Grupy pełniącego funkcje zarządcze w centrali - informuje sieć w swoim komunikacie.

***

Polecamy także:

Franczyzowy gigant zawitał na polski rynek - rozmowa o Papa John’s

Franczyzowy gigant zawitał na polski rynek - rozmowa o Papa John’s

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera