Jakie franczyzy edukacyjne znajdziemy na polskim rynku?
We franczyzie działają szkoły językowe, matematyczne, korepetycje, zajęcia muzyczne, sportowe oraz szkoły oferujące zajęcia powiązane z robotyką i programowaniem.
Najczęściej spotykanymi biznesami w edukacji są szkoły językowe. Przede wszystkim dlatego, że popyt na tę branżę jest także bardzo duży. Znajomość języków obcych, to w dzisiejszych czasach gwarancja lepszej pracy. Nie dziwi zatem fakt, że wielu rodziców decyduje się na dodatkowe lekcje dla swoich dzieci. Kto zna języki, ten przetrwa. Na pewno spośród paru kandydatów o mniej więcej równym poziomie kwalifikacji w wyścigu o pracę zwycięży ten, który włada językiem obcym - tłumaczy dr Monika Badecka-Kozikowska z Centrum Języków Obcych Politechniki Gdańskiej (czytamy w wywiadzie dla zielonalinia.gov). Szkoły językowe pod znanym szyldem można prowadzić dzięki współpracy między innymi z:
Szkoły programowania stają się również coraz bardziej popularne. Franczyzowe marki, które uczą dzieci programowania, robotyki i innych zajęć z zakresu techniki komputerowej to między innymi:
Kolejnym kierunkiem w branży edukacyjnej są franczyzy szkółek matematycznych. W tej dziedzinie działają takie marki jak:
W tej grupie należy wskazać wszelkie koncepty, których celem jest praca z dzieckiem, poznawanie świata, nauki ale także rozwój kompetencji, pobudzanie kreatywności. W tym obszarze rozwijają się poniższe koncepty franczyzowe:
Sport to kolejna kategoria, w której prężnie rozwija się franczyza edukacyjna. Marki, które oferują współpracę w tym modelu to między innymi:
Franczyzy edukacyjne to przyszłościowy pomysł na biznes, który nie wymaga zbyt wielu kosztów. Należy jednak pamiętać, że rynek edukacji jest również bardzo wymagający i konkurencyjny. Dlatego przynależność do znanego brandu, bez zaangażowania franczyzobiorcy może nie wystarczyć.