Konsekwencje pandemicznych obostrzeń odczuło wiele sieci franczyzowych. Jedne branże radziły sobie lepiej, inne zdecydowanie gorzej. Według badania Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, przeprowadzonego w 2020 roku, co piąty franczyzodawca dostrzegał wydłużający się czas podejmowania decyzji o otwarciu nowego punktu. A sami kandydaci na franczyzobiorców działali niepewnie. Aż 71 proc. firm informowało, że opłaty franczyzowe wpływają do nich po terminie, przy czym 14,5 proc. badanych takie sytuacje wskazało jako regularne. 56,6 proc. ankietowanych zdeklarowało, że spóźnienia franczyzobiorców notuje sporadycznie.
Mając na uwadze powyższe dane i obecną sytuację, coraz częściej sieci franczyzowe sprawdzają wiarygodność swoich partnerów biznesowych (dbając o rentowność całej sieci) i szukają takich, którzy są wypłacali i zdolni do współpracy. Dla sieci ważne jest zabezpieczenie płynności finansowej i minimalizowanie dodatkowego ryzyka, jakim może okazać się niewiarygodny finansowo franczyzobiorca.