Mama stworzyła autorską metodę i zajmowała się przygotowaniem ciekawych materiałów dla uczniów. Realizowała swoje wielkie marzenie o nauczaniu pełnym muzyki, rymów i kreatywności, którą można i należy w dzieciach pobudzać. Ta mała osiedlowa szkoła bardzo szybko zaczęła się powiększać. Rodzice z różnych miejsc Warszawy zaczęli zapisywać do niej swoje dzieci i czekali, aż pojawią się filie szkoły w ich dzielnicach - blisko ich domów. Szkoła z roku na rok rozwijała się. Pewnego dnia Justyna Tymińska – nasza wieloletnia lektorka – zapytała, czy może otworzyć własne Early Stage. Tak oto powstała pierwsza franczyza i to był początek dynamicznego rozwoju Early Stage.
Dzisiaj możemy powiedzieć, że Early Stage powstało z potrzeby rozwoju i świeżego spojrzenia na edukację. Wyrosło, dzięki sile i energii wielu zaangażowanych osób, które dziś tworzą ogólnopolską społeczność skupioną na uczeniu dzieci i młodzieży języka angielskiego.
Czy jesteś zaangażowana w rozwój marki od początku jej istnienia? Jak wyglądała Twoja praca, zakres obowiązków na początku, a jak teraz?
Zaczęłam uczyć jeszcze gdy byłam w liceum – wtedy dostałam swoją pierwszą grupę uczniów i odkryłam, że nauczanie dzieci sprawia mi ogromną radość i daje dużo satysfakcji. Uczyłam ponad 14 lat. Początkowo nie zarządzałam szkołą – skupiałam się na nauczaniu. 15 lat temu, po ukończeniu przeze mnie studiów, mama zadzwoniła do mnie z prośbą o pomoc w zarządzaniu szkołą ze względu na rezygnację osoby, która do tej pory wspierała ją w tych działaniach. Z mojej perspektywy miało to być rozwiązanie tymczasowe, ale okazało się, że tworzenie bezpiecznego miejsca pracy, budowanie zespołu, szkół i bycie w środowisku ludzi, którzy są niesamowicie otwarci, zaangażowani i kreatywni - to jest to! To był rok, w którym powstała franczyza. Przejęłam wtedy stery szkoły.
Czym się aktualnie zajmuję? Moją domeną jest patrzenie w przyszłość i powodowanie, że rzeczy pozornie niemożliwe stają się możliwe (śmiech). To jest to, co uwielbiam i to jest dla mnie motorem napędowym. Czuwanie nad rozwojem naszej szkoły, wymyślanie nowych projektów i rozwiązań sprawia mi ogromną radość. Cały proces budowania zespołu i tworzenia miejsca pracy opartego na zaufaniu, zaangażowaniu, relacjach, autentyczności – to moja codzienność. Cały czas jestem zaangażowana również w tematy metodyczno-programowe i rozwijanie naszego działu wydawniczego. Nie zatrzymujemy się. Teraz tworzymy wyjątkowy - bo bardzo nowoczesny kurs dla nastolatków. Długo mogłabym o tym opowiadać (uśmiech).
Jak prowadzi się rodzinny biznes?
Bardzo dobrze. Od jakiegoś czasu mama już nie jest zaangażowana w codzienne życie szkoły. Od 8 lat w prowadzeniu biznesu towarzyszy mi mój mąż. Mamy to szczęście, że zarówno ja, jak i mama i Adam nie jesteśmy osobami konfliktowymi, umiemy się dogadać w najbardziej stresujących sytuacjach czy dyskusyjnych sprawach. A ostatnio rzeczywistość dawała nam wiele okazji do tego, aby sprawdzać, czy rzeczywiście tak jest i umiemy razem dobrze zarządzać firmą.
Poza tym, że nasza firma jest firmą rodzinną, to Early Stage nazwałabym przede wszystkim społecznością osób, które podobnie myślą i postrzegają świat. Jesteśmy ze sobą blisko, ufamy sobie, łączą nas te same wartości: rozwój, autentyczność, relacje, zaangażowanie. Czerpiemy z różnorodności, uczymy się z sukcesów i potknięć, wzrastamy świadomie, rezygnując ze stereotypów i dyskryminacji. Napędza nas ciekawość, wciąż szukamy nowych rozwiązań i możliwości - edukacyjnych i biznesowych.
Poza rodziną i grupą absolutnie wyjątkowych franczyzobiorców i nauczycieli to, co jest ogromną siłą Early Stage to nasz zespół centralny, który na co dzień wspiera naszych franczyzobiorców i rozwija szkołę. Zespół jest duży, tworzy go mnóstwo kreatywnych, pomysłowych i mądrych osób. Jesteśmy dojrzałą organizacją – na wielu płaszczyznach.
Czy franczyza odgrywa istotną rolę w rozwoju konceptu Early Stage? Jak oceniasz ten model biznesowy? Na ile ewoluował on w Polsce przez wszystkie lata istnienia Early Stage?
Wspominałam już, że koncept franczyzy powstał bardzo naturalnie - przyszedł do nas sam w postaci lektorki - Justyny, która dojrzała do tego, aby poprowadzić własną szkołę, ale nie chciała rozstawać się z naszymi podręcznikami i pomysłem na sposób nauczania. Filia Justyny liczy już ponad 2500 uczniów. Obecnie ma bardzo duży zespół, bo zatrudnia aż 96 osób i jak sama mówi wszystkie te osoby sprawiają, że to jest “A great place to LEARN and TEACH”.
Early Stage dysponuje sprawdzonymi scenariuszami i gotowymi rozwiązaniami, których wartość docenili nie tylko nasi lektorzy, ale też inni nauczyciele angielskiego. Współpracę franczyzową oferujemy od 15 lat. Ze względu na to, że system franczyzowy cieszy się coraz większą popularnością, nasz zespół ds. rozwoju franczyzy również stopniowo się powiększa. Czujemy, że jeszcze bardzo wiele przed nami. Nadal są miasta, w których sieć naszych szkół nie powstała i to są spore miasta takie jak np. Opole, Kielce czy Częstochowa.
Do współpracy zapraszamy przede wszystkim nauczycieli języka angielskiego, którzy mają doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. Wierzymy, że zajmowanie się tym, na czym naprawdę się znają i co kochają, pozwoli im osiągnąć największe możliwe sukcesy. O resztę nie muszą się martwić - to my bierzemy na siebie wsparcie w kwestiach formalno-prawnych, marketingowych, HR-owych, systemów IT wymagających wiedzy eksperckiej, ogromu codziennej pracy oraz ciągłych inwestycji finansowych.
Sam model biznesowy, który proponujemy franczyzobiorcom jest bardzo bezpieczny. Od początku współpracy zależy nam, żeby nowy franczyzobiorca Early Stage czerpał poczucie satysfakcji i motywacji do dalszego rozwijania swojej szkoły. To dla nas ważne, aby franczyzobiorcy, szczególnie na początku współpracy, mogli koncentrować się przede wszystkim na tym, co dzieje się w klasie, na budowaniu relacji ze swoimi uczniami i ich rodzicami, na rzetelnej obsłudze klienta oraz lokalnej aktywności. Dlatego zapewniamy bezpieczny start. Zawdzięczamy to sprawdzonemu modelowi finansowemu, rentownemu już w pierwszych miesiącach prowadzenia zajęć. Nie pobieramy opłaty wstępnej, rozliczamy się na zasadzie stałej opłaty miesięcznej w wysokości 12-8% i dbamy o niskie koszty stałe.
Patrząc na tak dynamiczny rozwój naszej sieci - mogę powiedzieć, że model, który testujemy już tyle lat, zdecydowanie działa.
Ilu marka ma obecnie franczyzobiorców i oddziałów franczyzowych? Ilu uczniów do tej pory skorzystało z kursów?
Franczyzę Early Stage rozwijamy od 15-lat, nawiązaliśmy współpracę ze 150. franczyzobiorcami. Do społeczności Early Stage stale dołączają nowe osoby. Jesteśmy w ponad 800 placówkach w całej Polsce i uczymy ponad 42 000 uczniów.
Czy są jakieś istotne inicjatywy lub organizacje, w których działalność się angażujesz ?
Działamy w myśl społecznej odpowiedzialności. Nasze materiały edukacyjne uwrażliwiają dzieci i młodzież na problemy współczesnego świata. Z radością wspieramy finansowo organizacje pożytku publicznego.
Tegoroczna edycja konkursu Friendly Workplace organizowanego przez „Marka Pracodawcy/Employer Branding” przyniosła nam Nagrodę Specjalną oraz wyróżnienie. W ramach głosowania otrzymaliśmy jeden z najwyższych wyników. Szczególnie wysoko został oceniony obszar relacji z pracownikami, działania rozwojowe oraz nasza kultura organizacyjna, co nas niezmiernie cieszy. Cały czas dbamy, aby atmosfera rodzinnej firmy była odczuwalna w każdej z naszych szkół.
Z empatią i zrozumieniem podchodzimy do budowania relacji - z dziećmi i ich rodzicami, współpracownikami oraz partnerami biznesowymi. Dajemy wsparcie rodzicom naszych uczniów i uczennic - zarówno w kwestiach edukacyjnych, jak i tych związanych z szeroko pojętym towarzyszeniem dziecku w rozwoju. W ramach Smart Parent Academy prowadzimy webinaria skierowane do rodziców. Wykorzystujemy najnowszą wiedzę związaną z dydaktyką i psychologią dziecięcą. Wierzymy, że dobra edukacja to taka, w której ambitne materiały i szczegółowy plan metodyczny spotykają się ze spontanicznością, autentycznością i radością. Wtedy dzieją się rzeczy niemożliwe! Wsłuchujemy się w potrzeby naszych uczniów i uczennic oraz uważnie obserwujemy zmieniający się świat. Dlatego obok nauki języka, rozwijamy wiele kompetencji XXI wieku.
Early Stage już kolejny rok wspiera Fundację Kosmos dla Dziewczynek w wydawaniu ich magazynu, który porusza zagadnienia spójne z wartościami pielęgnowanymi w naszej szkole. Misją „Kosmosu” jest wzmacnianie u dziewczynek poczucia własnej wartości, aby mogły bez ograniczeń czerpać ze swojego potencjału. Fundacja rozprawia się również ze stereotypami, presją wyglądu czy barierami edukacyjnymi. To dla nas bardzo ważne, że poprzez wspieranie Fundacji również bierzemy udział w tych ważnych zmianach.
W ostatnim czasie staramy się angażować w pomoc na rzecz Ukrainy. Intensywnie rekrutujemy nauczycieli angielskiego z Ukrainy, którzy obecnie przebywają w Polsce, bo czujemy, że Early Stage to nie tylko miejsce do nauki angielskiego, ale także społeczność, w której dbamy o współpracowników, stawiamy na relacje i po prostu wzajemnie się wspieramy.
Osobiście również uczestniczę w projektach zewnętrznych. Trzy miesiące temu dołączyłam do Klubu Mentorek w ramach Sieci Przedsiębiorczych Kobiet i zostałam jedną z nich. Jest to program, który ma na celu, z jednej strony, wspierać kobiety w tworzeniu własnych biznesów, a z drugiej strony ma na celu rozwijać u doświadczonych przedsiębiorczyń kompetencje mentorskie. Cieszę się, że mogę wspierać i inspirować inne kobiety, korzystając z doświadczenia zdobytego w ramach rozwijania szkoły języka angielskiego dla dzieci i młodzieży Early Stage.
Materiał partnera
Zobacz także: 6000 franczyzobiorców prowadzi sklepy Żabka w 950 miejscowościach!
Sprawdź nas także na Facebooku