Jaki sklep we franczyzie? Przegląd firm

01 lip 2021

Często mówiąc "franczyza", myślimy handel. Nie bez przyczyny ten model kojarzy nam się z branżą spożywczą, skoro najwięcej sklepów, otwiera się dzięki franczyzie. A lista franczyzowych marek jest potężna. Jaki sklep można zatem prowadzić we franczyzie?

Poniżej prezentujemy przykładową listę konceptów franczyzowych z branży ogólnospożywczej:

  • Żabka - to firma,  której nie trzeba przedstawiać.  W swoim portfolio sieć posiada ponad 7200 sklepów, zarządzanych przez franczyzobiorców.
  • Carrefour - to kolejna znana marka na polskim rynku, która rozwija się w kilku formatach. Franczyzobiorcy mają do wyboru inwestycję w formaty Convenience, ale także mogą otworzyć sklep pod marką Globi.
  • Delikatesy Centrum - również popularna sieć sklepów, której operatorem jest Grupa Eurocash.
  • Abc- kolejna firma należąca do Eurocashu. W ramach tego konceptu, zainteresowani przedsiębiorcy mogą prowadzić także mobilny sklep "abc na kołach".
  • Groszek - sieć sklepów franczyzowych, która także należy do Grupy Eurocash. Na koniec 2020 roku ta marka liczyła około 1940 sklepów franczyzowych.
  • Chorten - sieć sklepów spożywczych, szczególnie popularna na Podlasiu, ale coraz prężniej rozwijająca się także w innych województwach.
  • Sasanka - sklepy spożywcze, najczęściej spotykane w małych miejscowościach (sieć należy również do Grupy Chorten).
  • Lewiatan - to popularna sieć sklepów, która również rozwija się we franczyzie.
  • Intermarche - sieć supermarketów spożywczych, której właścicielem jest Grupa Muszkieterów.
  • Biedronka - duży gracz na rynku handlu, który tak naprawdę rozpoczyna "przygodę" z franczyzą. Obecnie liczba franczyzowych placówek Biedronki wynosi 3.
  • Auchan - kolejna sieć, która umożliwia otwarcie franczyzowej placówki pod jej szyldem. Sieć oferuje 3 formaty współpracy: Auchan, Auchan Supermarket oraz Moje Auchan.
  • ODIDO - sieć sklepów spożywczych, należąca do MAKRO Polska. Według danych, pod szyldem ODIDO działa ponad 2700 sklepów.
  • Delikatesy Premium - franczyzowa marka należąca do GK Specjał.
  • Rabat Detal - kolejny brand w portfolio GK Specjał, pod którego szyldem można prowadzić franczyzowy punkt. 
  • Nasz Sklep/ Nasz Sklep Express - to również  marki franczyzowe GK Specjał, które bardzo szybko rozwijają się we franczyzie.
  • Sklep Polski - kolejna sieć sklepów spożywczych, która daje możliwości otwarcia franczyzowej placówki.
  • Spar - globalna sieć, która ma potężne plany rozwoju, jeśli chodzi o nowe sklepy franczyzowe.
  • Słoneczko - handlowa marka, która również rozwija się w modelu franczyzowym.
  • Gama - popularna w wybranych regionach, ale równie dobrze prosperująca sieć sklepów. Gama to kolejna marka w portfolio Eurocashu.
  • Euro Sklep - to sieć sklepów partnerskich, również należąca do Grupy Eurocash.
  • Top Market - franczyzowa sieć sklepów, której operatorem jest Polska Grupa Supermarketów.
  • Mirabelka - to kolejna marka na rynku handlu, która liczy około 500 franczyzowych sklepów.
  • Limonka - sieć franczyzowa o nieco mniejszym zasięgu. Obecnie pod szyldem tej sieci, funkcjonuje około 100 sklepów franczyzowych.
  • Al. Capone - sieć specjalistycznych sklepów z alkoholem, która także rozwija się we franczyzie.
  • Chata Polska - kolejna sieć sklepów ogólnospożywczych z polskim kapitałem, która obecnie działa na terenie 7 województw.
  • Stokrotka - mało kto wie, że również pod tym szyldem można prowadzić biznes we franczyzie.
  • Sklepy Pokusa i Pokusa Premium - to polska sieć franczyzowych sklepów, która działa głównie w południowo-wschodniej Polsce.

Kolejność wymienionych marek nie ma znaczenia. Lista sieci ogólnospożywczych, które rozwijają się we franczyzie jest o wiele dłuższa. 

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook