Jakie są cechy idealnego franczyzobiorcy? Na co zwrócić uwagę?

06 Cze 2021
artykuł sponsorowany

Statystyki GUS z lat 2007 – 2008, dotyczące nowozakładanych firm mówią, że ponad 80% z nich pada w 1 roku działalności. Z pozostałych tylko 6% ma szanse przetrwania kolejnych 4 lat. Oznacza to, że prowadzenie dochodowego biznesu na coraz bardziej konkurencyjnym rynku obarczone jest wysokim ryzykiem. Można go zminimalizować, biorąc pod uwagę przede wszystkim dwie zmienne. Pierwsza to wybór bezpiecznego i sprawdzonego profilu biznesowego. Druga to dopasowanie własnych cech osobowości oraz umiejętności pomagających w prowadzeniu własnego biznesu.

Jakie są cechy idealnego franczyzobiorcy? Na co zwrócić uwagę? helen doron english

 

- Jesteśmy siecią franczyzową z 35-letnim doświadczeniem na świecie i 25-letnim w Polsce. Wiemy dużo o franczyzie edukacyjnej i o rynkach, na których działamy. Wiemy, jacy jesteśmy i wiemy dla kogo jesteśmy. Wiemy dużo. Nie znaczy to jednak, że wiemy już wszystko. Każdy, nawet właściciel najmniejszego biznesu rozumie, że rynek, klient i jego oczekiwania ciągle się zmieniają. Zmienia się również profil franczyzobiorcy mówi Michał Juzoń, Dyrektor Generalny Helen Doron English Polska Północ.

Od tej wiedzy zależy bardzo dużo – to jak poradzę sobie na rynku, czy sprostam oczekiwaniom klientów i ostatecznie, jak długo mój biznes przetrwa? -dodaje Michał Juzoń. 

Jakie są zatem idealne cechy idealnego franczyzobiorcy według Helen Doron English? Na co zwrócić uwagę? 

  • Samodzielność w działaniu – to Ty jesteś w pełni odpowiedzialny za sukces Twojego biznesu. To Ty podejmujesz decyzje, nikt inny nie podejmie ich za Ciebie.
  • Dyscyplina – prowadzenie firmy w systemie franczyzowym wymaga od franczyzobiorcy przestrzegania wypracowanych przez franczyzodawcę procedur, terminów raportowania oraz dbania o zachowanie spójnego wizerunku. Jeśli spodziewasz się, że kupujesz „gotowy biznes”, który nie będzie od Ciebie wymagał dyscypliny i zaangażowania – nie wchodź w to.
  • Skrupulatność – oprócz zastosowania się do narzuconych przez franczyzodawcę zasad musisz dbać o własne rozliczenia księgowe, dopilnować przepływu finansów, obiegu dokumentów, regulacji prawnych – czyli wszystkiego, co musi robić każdy właściciel firmy.
  • Podstawowa umiejętność zarządzania finansami – finanse to krwioobieg firmy. Potrzebne będą podstawowe umiejętności z zakresu zarządzania finansami, księgowością, kontroli przepływu pieniędzy czy umiejętność wyliczania rachunku zysku i strat. No i wiedza, że dochód i przychód to nie to samo.
  • Umiejętność budowania zespołu – to Ty jesteś odpowiedzialny za to, kto będzie u Ciebie pracował. Twój zespół to Twoja wizytówka. Musisz go dobrze zrekrutować, dobrać odpowiednich ludzi i umieć zarządzać zespołem.
  • Elastyczność – jedno wiemy na pewno: wszystko wokół nas się zmienia. Dobrze, żebyś był świadom tych zmian. Śledził je, ale także szybko na nie reagował.

- Rozpoczynając współpracę w Helen Doron English, franczyzobiorca już na starcie korzysta z doświadczenia, wiedzy z zakresu biznesu i marketingu, z wypracowanych metod działania i know-how. Sieć pozwala franczyzobiorcom oszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy. Korzystając z wiedzy, którą zdobył już ktoś inny, można znacznie zmniejszyć ryzyka związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej, braku doświadczenia biznesowego, niedoszacowania wymaganego kapitału oraz innych czynników, o których na początku swej biznesowej drogi można nawet nie wiedzieć - wymienia Michał Juzoń.

Dzięki stosowaniu sprawdzonych metod działania biznesowego oraz szkoleń – franczyzobiorca prawie natychmiast – z laika staje się kompetentnym przedsiębiorcą. Przeskakuje o kilka poziomów na drabinie przedsiębiorców.

Ważną zaletą sieci franczyzowej, według Mastera Franczyzy Helen Doron English jest stały dostęp do mentoringu i wsparcia ze strony osób zarządzających siecią. Franczyzobiorca, jako członek społeczności przedsiębiorców, może korzystać z wiedzy i doświadczenia wszystkich pozostałych. Wiedza franczyzobiorcy się powiela, ponieważ wynika z doświadczenia wielu osób.

Dużo tego? Dużo, ale … to, czego nie mamy, naturalnie można rozwijać i dopracować a dołączenie do długo działającej na rynkach światowych sieci franczyzowej da pewność, że Twój biznes nie będzie w tych pierwszych, niekorzystnych statystykach GUS.

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera