Eksperci Adyen wskazali trendy, które zdominują handel w 2022 roku. Co będzie tegorocznym biznesowym "must have"?
Eksperci wskazują, że w 2022 roku będziemy świadkami jeszcze większego wykorzystania inteligentnych technologii przez firmy z sektora finansów i e-commerce.
Przewiduje się, że handlowcy będą dysponowali coraz większą liczbą danych na temat zwyczajów klientów i preferowanych metod płatności.
Firmy osiągające najlepsze wyniki, to te, które konsekwentnie łączą świat fizyczny i cyfrowy. Umożliwiają klientom płynne poruszanie się pomiędzy wieloma kanałami bez żadnych przeszkód, wykorzystując wszystkie szanse uniknięcia „tarć” w procesie zakupowym.
Świadome dokonywanie zakupów oraz dbałość o kwestie środowiskowe to aspekty, które stale zyskują na znaczeniu wśród konsumentów, także w Polsce. Dla 62 proc. klientów etyka sprzedawcy (np. przyczynianie się do rozwoju społeczności lokalnych czy troska i aktywne działania na rzecz środowiska naturalnego) jest obecnie o wiele ważniejsza niż miało to miejsce przed pandemią.
- Polacy przyzwyczajali się do niedzieli bez handlu, zmienili nie tylko sposób spędzania wolnego czasu, ale także sposób robienia zakupów. E-commerce, który – jeśli stanie na wysokości zadania w 2022 roku – obsłuży cały potrzebny weekendowy ruch. Wirtualne doświadczenia zakupowe przyzwyczaiły nas do nieograniczonych możliwości (zakupu, zwrotu, wymiany i oczywiście szybkiej dostawy) - w miejscu zakupów „na żywo” oczekujemy więc tego samego, tj. szerokiego zakresu usług dodatkowych. Konsument kolejnego roku będzie wymagał doświadczeń. Z jednej strony tych, których nie znajdzie na ekranie smartfona, z drugiej – takich samych, jak oferuje mu świat i marki online – podsumowuje Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen.