Kaufland w ostatnich dniach podpisał umowę z dostawcami, którzy będą mieli za zadanie zaopatrzyć sieć sklepów w energię pochodzącą z odnawialnych źródeł. W przyszłości marka ma w planach także duże inwestycje w kolejne instalacje fotowoltaiczne, aby cały czas realizować ustaloną wcześniej strategię klimatyczną na nadchodzące lata.
Z raportu przedstawionego przez Międzynarodową Agencję Energetyczną (IEA) wynika, że do 2026 roku niemal 95 proc. światowego wzrostu mocy wytwórczych będzie generować odnawialne źródła energii. Kaufland jest jedną z przykładowych firm w Polsce, które zdecydowały się na zastosowanie OZE. Sieć nawiązała już nawet pierwsze współprace z dostawcami, którzy pokryją wolumen energii zużywanej we wszystkich placówkach w zieloną energię.
Kaufland tym samym po raz kolejny pokazuje, że stara się stosować wiele rozwiązań, które pozwalają ograniczyć zużycie energii oraz emisje dwutlenku węgla. Standardem w marketach sieci są oświetlenia LED-owe oraz osłony urządzeń chłodniczych, które zapobiegają utratom energii i zimna. Sieć stara się także cały czas wspierać elektromobilność, co przejawia się faktem montowania przy swoich sklepach stacji do ładowania samochodów elektrycznych, z których mogą korzystać klienci sklepu oraz pracownicy centrali.
Marka w najbliższych tygodniach zamierza konsekwentnie pracować nad realizacją kolejnych celów klimatycznych, które mają na celu zredukować lub skompensować emisje powstałe w ramach działalności samego przedsiębiorstwa, jak i łańcucha dostaw.
Zobacz także: 6000 franczyzobiorców prowadzi sklepy Żabka w 950 miejscowościach!
Sprawdź nas także na Facebooku