KOKU Sushi nie traci punktów!

20 wrz 2020
źródło: horecatrends.pl
foto: facebook

Franczyzowa sieć KOKU Sushi mimo pandemicznego przestoju w branży gastronomicznej kontynuuje ekspansję i nie zamyka funkcjonujących już punktów. Sieć do końca roku planuje uruchomienie 6 kolejnych. Czy będzie to rekord otwarć tej firmy?

- Mieliśmy o tyle łatwiej, że od początku istnienia firmy realizowaliśmy dowozy. Nie stanowiło to wprawdzie naszego głównego źródła dochodów, ale mieliśmy wypracowane odpowiednie narzędzia – sprawnie działające systemy sprzedaży, aplikacje mobilne. (...) Obserwujemy nie tylko polski, ale też  światowy rynek gastronomii i widzimy w jakim tempie rośnie rynek delivery. Błyskawicznie mogliśmy więc przejść na dowozy i dalej zarabiać pomimo braku gości na sali przy stolikach. To doświadczenie spowodowało, że wprowadziliśmy do naszej oferty franczyzowej nowy model KOKU Sushi Point, sformatowany wyłącznie pod rynek delivery i odbiór osobisty (...) - informuje Urszula Olechno

KOKU Sushi Point - model wymyślony na covidowe czasy

- Pomysł był prosty: ograniczamy koszty związane z zaprojektowaniem, funkcjonowaniem I wyposażeniem sali restauracyjnej. Wystarczy więc lokal o powierzchni 40 m. kw. i dobry dojazd. Kwota inwestycji w KOKU Sushi Point jest zdecydowanie niższa niż w przypadku standardowego lokalu, zaczyna się od sumy około 50 tys. zł – dodaje Piotr Olechno, współwłaściciel sieci. 

Sieć posiada 3 lokalizacje KOKU Sushi Point, gdzie skupia się głównie na delivery. W planach są kolejne otwarcia.

- Najkorzystniejsza jest sytuacja, kiedy w danym mieście pojawiamy się jako pierwsi, wtedy działa efekt nowości i od początku ruch w lokalu jest duży – wyjaśnia Urszula Olechno. – W mniejszych miastach szybciej też zyskuje się renomę. Często w świadomości lokalnych mieszkańców stajemy się nie tylko restauracją, ale także miejscem, do którego przychodzi się, żeby się spotkać ze znajomymi czy na spontaniczne imprezy. Mieliśmy sygnały, że nasi klienci po okresie dwumiesięcznego zamrożenia gastro zwyczajnie tęsknili za wyjściem do KOKU. Wszyscy chcieli powrotu do normalności. Najbardziej zaś my i nasi partnerzy, których wspieraliśmy wszelkimi sposobami (...) - dodaje.

Z końcem sierpnia pod szyldem Koku Sushi działało około 29 lokali.  KOKU Sushi chce zamknąć rok z rekordową liczbą umów franczyzowych.

***

Polecamy także:

Produkują najbardziej kreatywne lody na świecie!

Produkują najbardziej kreatywne lody na świecie!

 

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook