Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych ogłosiła możliwość uruchomienia sklepów „Dobre z Lasu” na zasadach franczyzy. Są 4 warianty, a ten kto będzie zarządzał sklepem zostanie wyłoniony w drodze konkursu. Na stronach regionalnych Lasów Państwowych znajdziemy informacje dotyczące czterech wariantów współpracy w tym modelu (poniżej). Nie znajdziemy jednak informacji, co do przebiegu samego konkursu.
Lasy Państwowe proponuję franczyzę w czterech wariantach:
We wszystkich wariantach założono, że sklep Dobre z Lasu zarządzany jest przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem i RDLP. Operatora wyłania RDLP w drodze konkursu. Wszystkie działania promocyjne i marketingowe, bez względu na wybór wariantu nadzorowane są przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych - czytamy na stronach regionalnych nadleśnictw.
Redakcja Franczyza INFO próbowała skontaktować się z Biurem Informacyjnym Dobre z Lasu i uzyskać więcej informacji na temat przygotowywanej franczyzy. Otrzymaliśmy jedynie informacje, że komunikat jest aktualny, a sam projekt jest w fazie przygotowań i jego inicjatorzy pracują nad warunkami naboru. Po więcej informacji zostaliśmy przekierowani do kontaktu z Rzecznikiem Lasów Państwowych - niestety pomimo wielu prób kontaktu, nie udało nam się uzyskać dodatkowych informacji, dot. inwestycji w ten biznes.
Projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów” ma na celu odwrócenie tej tendencji i udostępnienie szerszemu gronu konsumentów ekologicznych, zdrowych produktów w atrakcyjnych cenach. Przypomina on również, że możliwość ich pozyskania zawdzięczamy zaangażowaniu oraz pracy polskich leśników, prowadzących wielofunkcyjną i zrównoważoną gospodarkę leśną – informują Lasy Państwowe. Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych propagujący projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów”. Dzięki logotypowi „Dobre z Lasu” Lasy Państwowe chcą promować żywność naturalnego pochodzenia. Jednocześnie jest on symbolem gwarantującym jej jakość i pozyskanie w sposób zrównoważony i niezaburzający funkcjonowania przyrody - czytamy w komunikatach opublikowanych w wybranych nadleśnictwach.
Produkty, które promują Lasy Państwowe można obecnie zakupić jedynie w stacjonarnym sklepie w Warszawie. Projekt franczyzowy ma mieć charakter ogólnopolski.