Przedmiotem zaproszenia jest prowadzenie przez Oferenta we własnym imieniu i na własny rachunek, działalności gospodarczej polegającej na sprzedaży detalicznej produktów pod marką „Dobre z Lasu” - piszą Lasy Państwowe w komunikacie.
Ofertę można składać za pośrednictwem maila lub osobiście. Franczyzobiorca podpisuje umowę na 3 lata (liczone od daty zawarcia umowy). Aby oferta była ważna, zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5000 zł. Wybór franczyzobiorcy ma charakter konkursu. Ofertę należy złożyć nie później niż do dnia 04.10.2021 r. do godz. 15:00.
Na stronach Poznańskich Lasów Państwowych można znaleźć szczegółowe informacje na temat tej inwestycji oraz pobrać wzór umowy.
Komunikaty dotyczące franczyzy "Dobre z Lasu" znajdziemy także na stronie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych oraz na poszczególnych stronach regionalnych oddziałów. Otwieranie sklepów ma pełnić funkcję społeczno-promocyjną projektu o nazwie: "Zdrowa żywność z polskich lasów". Franczyzowe sklepy mają być wybierane w formie konkursu (tak jak to się odbywa teraz w poznańskiej jednostce). Lokal ma być następnie zarządzany przez niezależnego przedsiębiorcę, prowadzącego działalność gospodarczą. Instytucje informują, że produkty wprowadzone do obrotu w sklepie muszą być zaakceptowane przez CILP i zgodne z ofertą "Dobre z Lasu". Operator (franczyzobiorca) ma prawo dokonywać zakupów wyłącznie u producentów zaakceptowanych przez CILP.
Pierwsza próba ekspansji marki sklepów "Dobre z Lasu" miała miejsce kilka lat temu. Najpierw powstał sklep w Warszawie. Potem zaplanowano ekspansję na terenach innych miast. Niestety pomysł na promocję leśnych produktów nie został zrealizowany. W 2018 roku media poinformowały, że Lasy Państwowe zrezygnowały z planów i nie będą otwierały kolejnych sklepów. Obecnie pod tym szyldem działa jedynie sklep w Warszawie. Pozostałych placówek nie udało się otworzyć.