Grupa LPP przystępuje do międzynarodowej eko inicjatywy. Celem strategii jest globalne ograniczanie negatywnego wpływu branży odzieżowej na środowisko naturalne.
Polski producent odzieży (LPP) od 5 sierpnia 2020 r. stał się oficjalnie tzw. "Przyjacielem Porozumienia Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC)". To kolejne działanie firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju w ramach zapisów strategii „For People For Our Planet” na lata 2020-2025.
– W rozproszonym łańcuchu dostaw, który występuje w naszym sektorze, jako zlecający jesteśmy jednym z klientów, a nasze zamówienie stanowi tylko kilka procent całej produkcji fabryki. Tym samym, o ile LPP zawsze dołącza do zamówień wytyczne dotyczące substancji chemicznych, o tyle nie mamy żadnego wpływu na to, jakie inne substancje pojawiają się w pozostałych zleceniach, czyli są stosowane na terenie fabryki. ZDHC chce rozwiązać ten problem poprzez ujednolicenie standardów i całościową kontrolę procesów w fabryce – komentuje Anna Miazga, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju LPP.
– Powołanie ZDHC w formie porozumienia oznacza, że instytucja poprzez swoich przyjaciół i kontrybutorów wprowadza zmiany w skali globalnej – Jako Przyjaciel ZDHC będziemy zobligowani do tego, aby nakłaniać naszych dostawców do całkowitego wyeliminowania szkodliwych substancji z produkcji. Dodatkowo będziemy wspierać ich w zarządzaniu środkami chemicznymi w taki sposób, aby zużywali ich jak najmniej. W ten sposób będziemy zwiększać bezpieczeństwo pracowników, którzy bezpośrednio odpowiadają za proces produkcyjny (...) Zrównoważone zarządzanie środkami chemicznymi to również odpowiednia utylizacja odpadów, takich jak ścieki i wody poprodukcyjne (...) – mówi Aleksandra Pawelec, audytor ds. zrównoważonego rozwoju w obszarze chemii w LPP.
Dla LPP dołączenie do ww. inicjatywy to przede wszystkim dostęp do światowego know-how i możliwość korzystania z najlepszych praktyk i rozwiązań.
– Obszar związany z substancjami chemicznymi wykorzystywanymi w sektorze wymaga ciągłego budowania wiedzy wewnątrz firmy i wśród naszych partnerów. ZDHC pozwala połączyć siły, by sprostać temu niełatwemu wyzwaniu. Jednakże każda firma samodzielnie odpowiada za wdrożenie standardów u swoich podwykonawców. Wymaga to także zwiększenia transparentności produkcji, bo np. szwalnia może korzystać z trzech różnych farbiarni i dodatkowo z innej drukarni nadruków. Programem obejmiemy wszystkich podwykonawców i ich partnerów do końca 2025 roku – dodaje Anna Miazga.
Porozumienie ZDHC powstało już 2011 roku, a jego główną misją jest umożliwienie przemysłowi odzieżowemu, tekstylnemu a także obuwniczemu wdrażanie najlepszych praktyk w zakresie ekologicznego łańcuchu dostaw. ZDHC nowe rozwiązania wprowadza dzięki współpracy z firmami, ośrodkami badawczymi, które weryfikują możliwość wyeliminowania niebezpiecznych substancji w branży odzieżowej.
LPP to polska firma odzieżowa, która skupia znane marki takie jak: Reserved, Mohito, House, Sinsay, czy Cropp. Firma prowadzi swoje sklepy również w modelu franczyzowym. Zarówno w Polsce jak i na rynku międzynarodowym.
***
Polecamy także:
Najlepsza franczyza Dunkin' na świecie zamyka setki lokali!