Marketing franczyzowy – czyli co zrobić, by zaistnieć lokalnie

10 sty 2020
źródło: materiały prasowe

Marketing franczyzowy - nie musisz budować marki i rozpoznawalności. Dołączasz do sieci już znanej i cieszącej się popularnością. Ale, czy wiesz, że powinieneś zadbać o swoją lokalną reputację? 

Korzystając z sieci franczyzowej, często uważamy, że nie ma potrzeby budowania własnej lokalnej reputacji. Skoro nasz franczyzodawca jest rozpoznawalny i przeznacza określoną sumę na marketing ogólnopolski, czy globalny. Wielokrotnie otrzymujemy od swojego franczyzodawcy odpowiednie materiały reklamowe, logotypy, czy programy lojalnościowe. Nie oznacza to, że nie powinniśmy aktywnie uczestniczyć w promocji własnego lokalnego biznesu. Będąc biernymi, tracimy możliwość zyskania kolejnych klientów.

O to kilka marketingowych patentów, które każdy przedsiębiorca powinien zastosować.

FACEBOOK I INSTAGRAM

Możesz, a nawet powinieneś założyć i aktywnie prowadzić media społecznościowe własnego przedsiębiorstwa. Oczywiście całość musi być spójna z założeniami marki, do której należysz. Posiadając sklep warto nie tylko udostępniać treści publikowane przez Twojego franczyzodawcę, ale również informacje związane z tym co się dzieje u Ciebie. Podziel się nowinkami z branży, w której działasz. Skomponuj przepis z produktów, które oferujesz. Udostępnij wywiad znanej projektantki, która wskazuje co będzie modne w tym roku – następnie wskaż, że Twój sklep takie właśnie ubrania posiada.

BLOG

To idealny pomysł dla franczyzobiorców, m.in. firm ubezpieczeniowych, kawiarni, czy restauracji. Możesz za pomocą niego nie tylko publikować treści związane z Twoją marką, ale także tworzyć autorskie teksty dotyczące branży, w której działasz. Tym sposobem staniesz się bliższy swoim klientom!

LOKALNE RADIO, TELEWIZJA, PRASA

Warto rozejrzeć się, czy przypadkiem w Twoim mieście nie poszukują obecnie specjalisty, którym mógłbyś być właśnie Ty. Rozmowa, czy przygotowanie artykułu specjalistycznego dla gazety, to idealny pomysł na zwiększenie swojej rozpoznawalności.

Jest wiele sposobów promocji Twojego biznesu. Wystarczy jedynie Twoja inicjatywa i inwencja twórcza. To, że jesteś ambasadorem konkretnej marki i tworzysz konkretny model franczyzowy nie oznacza, że nie masz wpływu na jej budowę. W porozumieniu ze swoim franczyzodawcą możesz skutecznie budować własną bazę klientów. W imieniu franczyzobiorcy możesz pojawiać się na okolicznych bilbordach, czy ulotkach. Z czasem możesz pomyśleć o kontakcie mailowym lub SMS z Twoimi klientami – tak aby zwiększać napięcie przed ważnymi wydarzeniami z udziałem Twojej marki, ale również informować o nadchodzących zmianach. Pomyśl również o newsletterze wysyłanym cyklicznie. Marketing franczyzowy powinni budować wszyscy należący do sieci.

 

***

Polecamy także:

O co pytać franczyzodawcę?

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook