Mierna przyszłość dla handlowców – franczyza i małe formaty ratunkiem dla detalistów?

07 lut 2020
Źródło: wiadomości handlowe.pl

Firma Scope Ratings przedstawiła negatywne perspektywy kredytowe europejskich sprzedawców na 2020 rok. Czy franczyza okaże się ratunkiem dla handlowców?

Specjaliści z Scope Ratings wskazują, że przyszłość europejskich detalistów można pokładać we własnej działalności. A głównym wyzwaniem  handlowców na 2020 rok będzie zwiększenie rentowności własnych przedsiębiorstw. Co może się okazać trudne, ponieważ konsumenci wymagają coraz lepszej jakości i niższych cen. A konkurencja na rynku jest bardzo duża. Usługi stają się coraz droższe, stąd trudno o zmniejszenie cen produktów.

Czerpanie zysków jest ograniczone. Koncerny prześcigają się we wprowadzaniu innowacji, po to aby zatrzymać klientów. Poprawę sprzedaży koncentrują na wprowadzaniu nowych produktów, dodatkowych ułatwień i usług lojalnościowych.

Detaliści korzystają z niskich stóp procentowych w celu refinansowania zadłużenia, ale nie zmienia to faktu, że ich długi rosną, dryfując w kierunku, w którym znajdowali się w 2008 r. na początku światowego kryzysu finansowegotłumaczy Adrien Guérin - analityk w Scope Ratings

Guérin widzi szansę w utrzymaniu się na rynku i zwiększeniu zysków, za pomocą franczyzy, małych formatów lub wprowadzaniu na rynek całkowicie nowych konceptów. Analityk prognozuje, że w 2020 roku sieci handlowe nadal będą skłaniać się do otwierania małych sklepów typu „convenience”. Dodatkowo wskazuje, że detaliści coraz częściej wybierają franczyzę, aby zmniejszyć koszty rozwoju firmy. Prognozuje również, że zwiększą się wydatki na nowe formaty sklepów. Dzieje się tak, ponieważ firmy coraz częściej eksperymentują. Wzrośnie także koncept otwierania "sklepów w innych sklepach", z naciskiem na unikatowe usługi i trendy.

(...)Proponowanie wyróżniających się, ale poszukiwanych produktów w przystępnych cenach, przy jednoczesnym zwiększeniu poziomu zadowolenia z zakupów w sklepie i zdobyciu lojalności klientów będzie wielkim sprawdzianem dla branżypodsumowuje Adrien Guérin.

 

***

Polecamy także:

Studenci zostali twórcami nowych produktów dla sieci Żabka

Studenci zostali twórcami nowych produktów dla sieci Żabka

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook