Moya planuje kolejne 50 stacji w 2020 roku – specjalny komentarz dla Franczyza INFO

10 lut 2020

Anwim zakłada, że sieć stacji paliw Moya zwiększy się o minimum 50 kolejnych punktów w 2020 roku.

Informację o najbliższych planach spółki, przekazał Paweł Grzywaczewski - członek zarządu spółki, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju sieci Moya. W związku z tym Portal Franczyza INFO specjalnie dla Państwa poprosił Biuro Prasowe Anwim o komentarz i udzielenie odpowiedzi na dodatkowe pytania. Dla Franczyza INFO informacji także udzielił Paweł Grzywaczewski - członek zarządu Anwim S.A.

Odpowiedzi znajdują się poniżej.

Planujecie Państwo na najbliższy rok kolejną ekspansję i powiększenie swoich stacji paliw o kolejne 50 placówek. Czy już macie Państwo potencjalne lokalizacje lub franczyzobiorców?

Od kilku lat MOYA szczyci się tytułem najdynamiczniej rozwijającej się sieci stacji paliw w Polsce. Wiążą się z tym duże wyzwania i odpowiedzialność. Niezależnie od powiększania zasięgu sieci pracujemy nad doskonaleniem oferty i tworzeniem rozwiązań, które czynią nasze stacje pierwszymi wyborami lokalnych klientów.

Obecnie sieć MOYA liczy niemal 250 stacji paliw – ponad 80% z nich to stacje franczyzowe. Nasza wieloletnia strategia rozwoju zakłada, że do 2023 r. pod marką MOYA będzie działało co najmniej 350 stacji. W tym roku szacujemy, że dojdzie ich około 50 – analizę tę opieramy na wynikach z zeszłego roku i podpisanych obecnie umowach. Będziemy inwestować zarówno w stacje własne, jak i franczyzowe.

Naszym wyróżnikiem na rynku jest indywidualne i partnerskie podejście do współpracy z franczyzobiorcami. Cenimy każdego przedsiębiorcę, który ma ambicje rozwijać z nami swój biznes. Partnerzy wchodzący do naszej sieci otrzymują pełne wsparcie marketingowe, mają możliwość nieustannego pogłębiania swojej wiedzy z tematów potrzebnych do rozwoju i prawidłowego funkcjonowania firmy na rynku.

Część z włączanych do sieci obiektów to stacje już istniejące. Stacje takie otrzymują od nas pełną identyfikację wizualną, materiały promocyjne i nośniki reklamowe. Dzięki temu stacje nabywają cały potencjał rynkowy marki MOYA, zwiększa się ich rozpoznawalność, a klienci, którzy na nią trafiają wiedzą, jakiego standardu mogą się spodziewać – zarówno w kwestii paliw, lecz również oferty gastronomicznej czy asortymentu w sklepach. Dodatkowo nasi franczyzobiorcy otrzymują od nas opiekę prawną, możliwość korzystania ze szkoleń, całodobową pomoc techniczną oraz wiele wariantów, które negocjowane są indywidualnie. Część z zaplanowanych na ten rok inwestycji to stacje budowane od podstaw, a to wymaga dłuższego czasu.

Obecnie prowadzimy wiele rozmów z potencjalnymi partnerami oraz niewielkimi, lokalnymi sieciami stacji paliw.

Poprzedni rok i Państwa założenia pomimo tak wielu sukcesów, nie zostały osiągnięte w stu procentach. Co było tego przyczyną?

Patrząc już z pewnej perspektywy, należy stwierdzić, że do planu 250 stacji do końca 2019 r. zabrakło naprawdę niewiele. Na przełomie 2019 i 2020 r. sieć MOYA liczyła ok. 240 placówek. Kilka obiektów było już wyposażonych w barwy sieci, ale jeszcze nie uruchomiono sprzedaży, głównie ze względów proceduralnych, takich jak oczekiwanie na koncesję.

Warto podkreślić, że udało się nam osiągnąć zakładaną liczbę stacji franczyzowych. Wg naszych planów miało być ich 200 i faktycznie tyle stacji partnerskich w sieci funkcjonuje. Nie udało się natomiast zrealizować rozwoju w obrębie stacji własnych. Są dwa powody tego stanu rzeczy. Po pierwsze: strategia zakładała zakup lub dzierżawę większej liczby obiektów, po drugie: szybsze tempo ich budowy. Niestety z przyczyn proceduralnych, głównie pozwoleń na budowę, nastąpiło to opóźnienie.

Mając na uwadze rok poprzedni - czy założenia na 2020 rok są realne?

Ambicje wciąż mamy bardzo duże, a każdy rok to dla nas nowe doświadczenia i wiedza, którą ciągle nabywamy. Biorąc pod uwagę, jak wiele jest obecnie projektów w trakcie realizacji oraz rozmów z poszczególnymi partnerami i niewielkimi sieciami, które są również na wysokim poziomie zaawansowania, jestem przekonany, że nasz plan na koniec 2020 r. zostanie zrealizowany.

 

***

Polecamy także:

franczyzainfo bike cafe

Wywiad: O franczyzie na kółkach z Krystianem Zarembą - Sales Menagerem Bike Café

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook